Alla inlägg den 1 september 2009

Av Jennifer - 1 september 2009 23:43

Den här månaden började ju bra! Skulle ta in katten inatt och då släpade han med sig en väldigt "punkterad" mus som både levde och led.... Han släppte den rakt framför mina fötter och den lilla musen skrek. Så, jaaaa, den här fina höstmånaden började med att knäcka nacken på den stackars musen. Kunde inte se honom lida så jag hade ihjäl honom. I have killed before so I know how to do it. Stackars lilla äckliga mus....


Annars har jag gått min 120 minuterspromenad, gräddat pannkakor som jag åt med mammas blåbärssylt till, heavenly! Drog sen till Borlänge, kupolen rättare sagt där jag träffade på brorsan, så vi kikade runt lite tillsammans. Mys :) Jag köpte en bolero/kofta som är såååå fin :) Hittade även en höst/vinter jacka som jag ev. ska köpa. Får se hur det blir. Har inte riktigt råd med den i nuläget, fast, den kostar ju bara 600:- Well well, jag och Joel drog senare på kvällen till gymmet och pumpade lite! Idag stod rygg och biceps på schemat och fan vad slut jag blev! In a good way!


Dagens positiva: Peppning och feedback! Och att jag letade fram ett par av mina gamla jeans - och det var till och med utrymme kvar i midjan, yeeey!


Dagens negativa: All these negative thaughts.... Och mer därtill...



Av Jennifer - 1 september 2009 00:39

Det som förgyllt min dag idag (eller igår blir det ju nu om man ska vara riktigt noga) var en sån enkel sak som att "bli sedd". Att någon, en ny bekanskap, ser hur hur energisk jag är, ser mina ambitioner. Dessutom så säger personen det rakt ut, utan krusiduller. Me like! Varför har folk så svårt att ge komplimanger till kända och okända? Eller att kanske ge den där sista "knuffen" i ryggen för att en person ska ta i ännu mera? Varför delar vi inte med oss av varandra mer? Sprider glädje i vår omgivning?


Det här betyder. Det behövs inte mer än några rader, några ord.

"Du ska veta att det är jävligt imponerande att läsa om din egen personliga träningsinsats. Jag känner många i din ålder som inte är i närhet av den energi som du utstrålar & förbränner, för den delen!"


"Så fortsätt träna, kriga & inspirera oss andra, vi är oftast bara för lata, för feta & för fega att erkänna att vi egentligen vill ha samma energi & karisma som du. Det är sant."


Jag är energi. Jag har karisma.


Tack




Av Jennifer - 1 september 2009 00:00

Tog sovmorgon till nio, segade runt lite och njöt av en ledig dag. Lät hundarna kissa en sväng utanför lägenheten, lämnade in dom, och knatade sen ut på powerwalk all on my own. Mitt i promenaden blir jag erbjuden att jobba, så jag skyndar hem, fötterna nästan brinner på mig och väl hemma kastar jag mig in i duschen, kastar mig lika snabbt ur duschen och hann knappt klä på mig ordentligt innan jag var ute och gick med hundarna. Skyndade mig som satan till jobbet och bäst av allt var att jag kom i tid, proffsigt! Vill lova att min 90 minuters powerwalk gick FORT! Haha! Har haft en galen dag på jobbet med Isabelle, fy fan vad sjuka vi är, hahahaha. Sjuka skämt och sjuk humor! "Får jag din chans, Abdullah?" :P Efter jobbet chillade jag lite, snackade lite med dom nya grannarna (trevliga!) tog sen en långpromenad med hundarna och drog direkt efter det till gymmet med Joel! Tränade bröst och mage och fy faaan vad tungt allt kändes idag! Ökade vikterna på bröst med två tyngre "stångar". Först gick det bra men sen när jag skulle ta den tyngsta så orkade jag faan ingenting så Joel fick hjälpa mig, jävla klent! Blir så arg på mig själv att jag bir ännu mer envis och säger "en till" fast jag egentligen inte orkar... Direkt efter den tyngsta skulle jag ta den andra tunga som jag hade först (som var lite lättare) men jag var helt slut så Joel fick hjälpa mig ännu en gång. Mitt i allt ihop när jag tog i så gjorde jag ett konstigt ljud, något sorts stånk (ogillas!). Och när jag var klar och tittade upp så såg jag att en av de snyggare, riktigt välmusklade killarna på gymmet var alldeles bredvid mig, pinsamt, haha! Jag hade vällan kunnat fått stöna iaf? Då hade jag inte behövt bli generad åtminstone :P



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards