Alla inlägg under maj 2010

Av Jennifer - 10 maj 2010 23:45

Jajemänsan! Nu äre såhära att jag ska överge bloggagratis för ett tag och vidga vyerna på en ny sida som är både community och blogg. Får vällan se om det bara är vänsterprassel eller om this is it.


Vill ni fortsätta läsa vad som händer och sker i mitt liv, så klicka här på länken

http://nightlife.se/henniher



Puss och kram Jennifer

Av Jennifer - 7 maj 2010 21:37

Igår kändes min introduktion på avdelning 35 riktigt bra. Kändes som att jag kom in i allt mycket mer och var som en av dom anställda. Det blir säkert bra att jobba där hela sommaren - förändring är bra :)


Efter jobbet igår så var det en riktig myskväll tillsammans med Niklas! Han bjöd på käk och filmmys - inte så tokigt på en helt vanlig torsdag! :) Känns så skönt att vara med Niklas för jag kan verkligen vara mig själv till fullo, inga krusiduller.


Imorse/förmiddags så gick jag en promenad med hundarna när Niklas skulle cykla till jobbet. Sen vare bara att slänga in tvätt i maskinerna, sticka till gymmet för ett axel- och magpass, hänga tvätten och städa av hemmet. Nu är det skinande rent här hemma - sängen är renbäddad - blommorna är vattnade och all tvätt är invikt i garderoberna. Wonderful! Ett rent hem är ett fridfullt hem :) När jag gick och skulle köpa linsvätska idag så fick jag ett litet impulsryck och tog ett hål i ena örat. Har länge velat ta mer hål men avvaktat pga ekonomin osv. Men idag tänkte jag att ähh, just do it! Ska ta mer hål sen är tanken - två till i vänster öra och sen två eller tre till i höger örat. Tycker det är fint med många hål i öronen, både uppe och nere. Har sen tidigare två hål i vänster öra och fyra i höger, men nu blire flera, jajemänsan!


Just nu sitter jag och väntar på att en gammal barndomskompis ska komma förbi, Steven! Vi har inte setts eller umgåtts på flera år så det ska bli riktigt skoj! Har satt på en panna kaffe med så vi får oss varsin koffeinkick, haha. Vi har säkert en massa to catch up on, herregud! Ska senare, närmare bestämt vid en halv 12 tiden knata hem till Niklas - för då borde han ha kommit hem från jobbet. Yeeeey :)

Av Jennifer - 5 maj 2010 22:00

Maj månad it is! Äntligen! Nu börjar våren verkligen blomma ut and it fels great! Vissa dagar kan man slänga av sig jackan helt och njuta i fulla drag av solens varma strålar! :)


April månad fick ett kanon avslut mitt ute i ingenstans, nämligen i Bisperg, tillsammans med Niklas och annat roligt folk hemma hos hans brorsa Jimmy! Det festades och grillades - Jimmy hade till och med fixat till en majbrasa för den rätta känslan, haha. Kvällen avslutades på Kingen och later on på Donken för lite fyllekäk!


1 maj var en riktig slödag! Inte nog med att jag var bakis jag var även sjukt trött! Passade på att unna mig en softdag deluxe utan en endaste långpromenad eller träningspass! Jag och Jimmy låg och slökikade på tv under förmiddagen medans vi väntade på att Niklas skulle stiga upp så vi kunde käka. Dryga var vi mot stackarn också, hetsade hundarna att hoppa på honom i sängen och en massa annat kul, haha! Pizza inhandlades och en film sattes igång. Typiskt nog så slocknade karlarna på varsin sida om mig - well, desto mer chans för mig till att sträcka ut mig och använda dom som huvudkudde och fotpall ;) Kvällen kom och karlarna stack härifrån medans jag fortsatte att bara slappa. Underbart!


Söndagen var mer fart och fläkt för då drog jag till gymmet för ett armpass och sprang 6 km samt långpromenader med hundarna. Skönt att röra på fläsket! Erika W. kikade förbi under kvällen - super trevligt!!! Vi käkade skräpmat (fettokäk två dagar på raken.... Inte bra inte bra...) och hade filmmys. Senare på kvällen kom Niklas förbi, yeeeeey :)


Början på den här veckan då... Måndagen försvann fort som bara den - hela dagen var mer eller mindre uppstrukturerad! Jag var hem till Emma och hälsade på medans Niklas tatuerade sig. Jag gosade en massa med Emmas son Freddy! Han har blivt sååå stooooor emot första gången jag höll i honom! Lillskiten har hunnit bli hela 6 månader nu.  Vi skrattade och busade om vartannat :) Dregglade mig på brösten gjorde han med, typiskt karlar, haha. När Niklas var klar hos tatueraren Jonas så stack vi till Borlänge för att käka lunch och kika runt lite. Väl hemma så stack jag ut och sprang 6-7 km tillsammans med Joel och duktig som jag är så drog jag på direkten till gymmet sen för ett rygg- och magpass. Hejja hejja Jennifer! Sen lekte jag frisörska genom att fixa Joels hår, snyggt blev det! Drog efter det hem till Niklas med hundarna för att sova och ladda inför tisdagen som innebar min första introduktionsdag på avdelning 35 ute på Säters hospital - psyket helt enkelt. Ny miljö, nya arbetskamrater, patienter att lära känna och nya intryck = kortslutning i hjärnan. Men det redde jag upp med en långpromenad med hundarna och ett armpass på gymmet! Sen fick jag lite skönhetsvård i och med att Emmie kom förbi och färgade utväxten uppe på mitt lilla huvvä. Taaaaaaack snälla du! :)


Och idag onsdag kickade jag igång dagen med ett litet benpass på gymmet innan jag drog till 35:an för min andra introduktionsdag. Idag kändes det bättre men jag känner mig nästan lite ställd med att jag inte vet riktigt vad jag ska göra OCH när jag ska göra någonting... Blir säkert bättre när jag kommit in i alla rutinerna, lärt känna personalen och patienterna. Känner mig bara så förbannat dum som inte gör någonting vettigt om man säger som så. Jag vill ju göra saker - visa att jag vill, att jag kan och att jag är ordentlig.


Nu är jag sådär trött i huvudet men pigg i kroppen, gaaaaah! Ska dra ut en liten vända med hundarna innan jag knockar ned mig själv i sängen. Upp halv 5 imorgon bitti.... Blir tidiga morgnar när hundarna ska ut på promenad innan jobbet... Jobbar 7-16.30 imorgon. Hoppas min cykel är färdigreparerad tills nästa gång jag ska jobba, då får jag lite mer sovmorgon iaf!


Lägger upp två bilder på mig och lillskiten Freddy! Han är ju så ruskigt söt! :)

 

    



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards