Alla inlägg under juni 2008

Av Jennifer - 17 juni 2008 15:38

Sitter här nere i Halmstad och myser med Pers familj och släkt - underbart! :) Fast vädret är skit - det har regnat från och till sen vi kom hit... Lite trist då det regnat alla andra gånger jag varit här nere och hälsat på! Haha. Kunde det bara få vara lite sol så hade allt nog kännts bättre. ;) Just nu sitter Per, hans storasyster Cicci och hennes fästman Dennis och spelar kort. Själv satte jag mig här en snabbis - jag HATAR att spela kort! Är en så jävla dålig förlorare! ;) Hehe. Om en stund ska vi på middag hos svärmor, det blir trevligt. :)


Det är full rulle här nere och så fort det blir varmt igen och solen lyser så tänker jag passa på att bada i havet och käka glass nere vid stranden i min nya fina bikini! :P


Mina promenader försöker jag gå, och jag är faktiskt ute och går varje dag! Dock har det inte alltid blivit två timmar om dagen, men minst en timme om dagen går jag. Det tycker jag är BRA med tanke på att jag är på semester! ;) När jag kommer hem igen så blir det till att rycka tag i träningen och sätta igång mer igen. Måste även börja gymma och bygga lite muskler... Hatar att gymma. hehe ;) Igår räknade jag och Per ut att om jag går 12km om dagen (går oftast 14km eller mer,men iaf) varje månad så går jag 36,4 mil i månaden! Helt sjukt är det! När man lägger upp det på det viset så känner jag mig väldans duktig!!!!!! :D


(mail osv. kommer jag svara på när jag är hemkommen, när tid finns för det.)


Nu ska jag gå och vara lite söt och social igen. :)

Puss


Av Jennifer - 5 juni 2008 23:57

Har haft en kanon dag idag! Mitt humör har varit relativt jämnt och jag har faktiskt mestadels av dagen gått med ett stort leende på läpparna! :)


Dagen startades med en och en halv timmes promenad - sen hade jag bråttom att göra mig iordning då jag och Per skulle till Borlänge för att kika på lite kläder och göra något ihop. Per hittade snygga knickers och badbrallor och till mig hittade vi ett rosa halternecklinne OCH det svåraste av allt: en bikini till mig!!!!! Har såååå svårt för att hitta en bikiniöverdel som passar min, hmm... byst... Har man väl gått ned 40kg så är det inte mycket att hänga i julgranen där inte... :S Men idag så rent sagt tvingade Per mig att prova en massa bikiniöverdelar (och jag ljuger inte om jag säger att jag nästan började grina....) - och jag hittade en som passade mina skinnlappar riktigt snyggt!!!!!!! :D Det är en svart tub/halterneckbikini i storlek 36. HAHA! Storleken är nästan det roligast av allt, 36. Ptttjjj. :P Till denna fina överdel köptes det två par bikinitrosor som också är snygga. :) Per var så gullig så och köpte detta åt mig och sen bjöd han även på lunch, det blev kinamat! Mums!


Väl hemma konstaterade vi att båda hundarna hade skött sig exemplariskt och att inget var söndertuggat, ned-rivet eller kissat på! Tidigare har vi haft problem med trotskissningar och trotsbajsningar i säng och soffa då Daizy har/hade separationsångest, men sen vi skaffade Ebba är vi befriade från det! :) Lyckan är fullkomlig över att slippa tvätta täcken,kuddar och sängkläder nästintill dagligen! Tjooooooooo!


Nu på kvällen har jag, Per och hundarna spenderat tillsammans med pappa uppe vid huset. Det har klippts gräs och grillats. Så jäkla gott med grillat (fast jag egentligen inte är någon köttälskare)och jag har äntligen börjat gilla färskpotatis igen. Mmmmm :D Våra magar blev stora som fotbollar och en skön promenad i rask takt på en timme gjorde susen!


Förresten: Vet att jag ligger lite efter med att svara på mail och ringa till vänner - men jag kommer försöka hinna med allt detta ihelgen, so hang on! ;) Trots att jag varit "ledig" den här veckan så har det iaf varit fullt upp, varför har dygnet bara 24 timmar? *stora funderingar*



Av Jennifer - 4 juni 2008 13:11

Bilder på de fem charmtrollen! Lägger även in en bild på Alfons när han sitter fint - han gör allt för godis! ;)


Från vänster: Ebba, Daizy, Filuren, Pajaz och Alfons.

Daizy, Filuren och Pajaz är även halvsyskon (samma mamma) och visst kan man se små likheter ibland, trots att Filuren saknar en stadig kaluffs! ;) Och det är inga som helst problem att ha mina två tikar ihop med mammas tre hanar - kanon! :)



Av Jennifer - 3 juni 2008 23:56

Nu är sommaren här och det är även värmen!

Jag har passat på att njuta så mycket som möjligt av vädret och idag ansträngde jag mig verkligen och låg och pressade naken i solen. Men eftersom jag i grund och botten är rödhårig (röd/blond för att vara mer exakt) så tar det ju några solningar för att jag ska få den där gyllebruna färgen. :P Men jag är envis. ;)


Helgen har spenderats med att sanera marsvinsrummet och sebacila alla marsvinen. Det var jag, mamma och Per som gjorde allt jobb och nu är det rent och fint! Tror vi alla i familjen har försökt sysselsätta oss med något för att fokusera tankarna på annat än Fingals plötsliga insjuknande och avlivning... Per är verkligen en klippa som hjälpte till med saneringen! Ja, mamma likaså, men jag är väldans glad över att Per hjälpte till så pass mycket med marsvinen - jag vet ju att han tycker att jag ägnar för mycket tid åt de små pyrena. :P


Idag har jag och Per varit "hundvakt" åt familjens hundar. Mamma och broder Joel är bortresta i Stockholm då Joel idag gjort sin bukplastik! Är grymt avundsjuk på honom då JAG också vill göra min bukplatsik NU! Men jag får gott vänta tills åtminstone i höst. Lär ju gå ned till min målvikt, vilket innebär minst 10kg minus... 


Alla fem hundarna har fått sprungit på tomten och lekt idag och de sköter sig alla kanon fint ihop! Är riktigt förvånad över att det går så smidigt! :) Lite foton togs och de ska jag försöka lägga in på bloggen imorgon så ni får se småglinen! :P  


Nu lockar sängen - behöver få min skönhetssömn! ;)

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards