Alla inlägg under februari 2008

Av Jennifer - 29 februari 2008 12:30

Har nu på förmiddagen gått en rejäl promenad med Daizy! Gick i rask takt i 60 minuter och Daizy fick vara lös mestadels. Sen ahr jag gått 20 minuter ensam med Ebba. Brukar gå med dem var för sig ibland för att kunna träna dem samt att de kan behöva lite "egentid". Ebba skötte sig faktiskt riktigt bra! Vi tränade lite sitt, hit och stanna längs vägen och hon var inte alltför trotsig. ;) Men jag märker ju att hon har svårt att fokusera på en sak - det finns ju såååååå mycket mer spännande saker runt omkring henne! :P Vårsolen lyser och det är riktigt skönt väder ute! :D Dock gillar jag inte slasket på gatorna... :S


Ska försöka hinna fota Daizy och Ebba ute i solen idag. Har en svag aning om att Ebba's uppfödare Jenny vill ha lite nya bilder på snuttan! :P Men först ska vovvarna få ligga inne och vila en stund. ;)



Av Jennifer - 28 februari 2008 23:37

I skolan idag pratade vi om döden och hur man ska vårda en döende patient osv. Jag har inget emot att prata om döden - men visst väckte det många tankar och jobbiga minnen när vi diskuterade om det. Tänkte mycket på min mormor som gick bort för 7,5 år sedan. Det nära bandet hon och jag hade endå (och även hon och mamma såklart hade). Sen tänkte jag på alla gånger jag varit så dum och skadat mig själv medvetet och varit minst sagt självmordsbenägen... Men just i de tillfällena tänkte jag inte riktigt klart. Jag är tacksam att jag aldrig riktigt vågade ta "steget ut" och verkligen tog livet av mig. Tänk vad mycket jag hade missat!


Har varit duktig som bara den och cyklat 50minuter, 36km och gjort av med 541kcal OCH sen följde jag med Per ut och joggade/sprang! Jag joggade på i 20 minuter och kände mig riktigt stolt då jag precis innan cyklat! ;) Per han var ute i 30 minuter och sprang. Han fick springa före mig mest hela tiden och vända tillbaka för att se att det inte hänt mig något. Haha. Han vet hur jävla mörkrädd jag är. :P Så för tillfället är jag STOLT över mig själv!!!!!!


Marsvinen har blivit ompysslade idag och fått rent i sina burar! Försökte även platträna min fina hane KizBaz Loud and Clear - men han är verkligen omöjlig! Han är hanig som bara den och kurrar så fort jag rör vid honom. Och sitta still vet han inte ens vad det är! Haha. Passade på att klämma igenom SCh KizBaz Look at me lite och på bara en vecka har hennes mage blivit ordentligt stor! Blev hon parad på första brunsten så borde hennes bebisar komma inom 2-3 veckor. Har satt ihop lite nya avelskombinationer också:


U:KizBaz Shake Your Booty

E:Eternity's Sitting Bull


U:KizBaz Make-a-move

E:Jack Pot's Sebastian


Sen blir det inte till att para några fler honor förrens till sommaren/hösten. Vill helst inte ha några sommarkullar, dels pga värmen men även då jag sjäv vet med mig att jag inte är hemma lika ofta och kan hålla koll på dem tillräckligt. Och med dräktiga honor tycker jag man verkligen bör hålla dem under noggran uppsikt! Så de sista kullarna innan sommaren beräknas födas i maj - precis innan själva sommaren börjar.


Nej, nu ska vovvarna ut och gå. :)

Av Jennifer - 27 februari 2008 23:16

Jag och Per tog oss iväg till kupolen idag, och vad skönt det var att få komma iväg och shoppa lite! Jag köpte två par linnen (ett vitt och ett gult), strumpbyxor, ett par vita sneakers och ett par svarta snygga stövlar. Så jag är mer än nöjd! :) + att jag köpte årets vårjacka i söndags efter jobbet. ;) Per han inhandlade ett par löpningsskor och jag själv blev sugen på att skaffa mig ett par riktigt bra löpskor inför våren/sommaren.


Har nu på kvällen tränat. Cyklade 60 minuter, vilket blev 42,62km och 639kcal. Hade ingen som helst ork till att cykla idag och var alldeles öm i vaderna innan jag ens hoppat upp på cykeln. Men skam den som ger sig!


Per är ute med vovvarna på deras sista promenad, och sen ska vi bädda rent i sängen. Härligt! Jag själv är avsminkad, ny-duschad och redo för att krypa ned i sängen och gosa in mig. :)

Av Jennifer - 26 februari 2008 23:02

Har även nu ikväll cyklat 50 minuter, 36km och gjort av med 541kcal och gjort 100 situps! ;) Var sååå jäkla skönt att studsa in i duschen efter! Sitter här i min alldeles förstora t-shirt (hade den när jag var som störst. haha), pyjamasbyxor och med duntofflor och bara njuter! :D Skit samma om jag ser ful ut, för det är mysigt! :P


Vad har morgon dagen att ge då? Jo! Jag och Per ska faktiskt ta oss iväg till Kupolen och shoppa lite! :) Hundvakt är redan ordnad tack vare att klasskompisen Lina passar Ebba. Daizy får vara kvar hemma, tills mamma tar med henne till sitt jobb för någon timme. Så hon inte behöver sitta i buren alltför många timmar. Skönt att man har vänner/familj som kan ställa upp! :D Både jag och Per kan behöva komma ut och göra något skoj tillsammans, utan vovvarna. ;)



Av Jennifer - 26 februari 2008 22:24

V.8, Bästa/värsta


  • Minnet?   Bästa: Har många bra minnen! T.ex den dagen jag och Per blev ett par, när vi flyttade ihop första gången, när vi skaffade egen lägenhet, när vi skaffade Daizy och sen nu även Ebba. :) Andra bra minnen är massor -  med mina vänner! Speciellt då Veronika och Mia! <3 Värsta: Oj, massor här med! All mobbning jag varit med om - hur det sänkte mitt självförtroende och alla de gånger jag försökt skada mig själv och även ta livet av mig. Men ett av de allra värsta minnena jag har är då mamma berättade att mormor gått bort...
  • Resan?   Bästa: Det beor på vad man menar med resa. Jag har aldrig varit utomlands (bara Finland och Danmakr - och det räknas inte. hehe). Men en riktigt bra resa var när jag träffade Pers familj nere i Halmstad första gången. Det var riktigt trevligt! :D Värsta: Hmm... Kommer inte direkt på någon för tillfället.
  • Maträtten?   Bästa: Husmanskost av alla de slag (typ). Pannkakor är gott, köttfärslimpa, olika kycklingrätter, sallader osv. :) Värsta: Hmm... Pölsa eller något sådant snusk!
  • Köpet?   Bästa: Det bästa köpet utan tvekan är min och Pers första hund Daizy! Hon är ett köp jag a l d r i g har ångrat! Värsta: Många! Är tyvärr ruskigt bra på att köpa kläder utan att riktigt tänka mig för. hehe... :P
  • Egenskapen hos en vän?   Bästa: Finns så många egenskaper en vän skall ha enligt mig! Men några av de viktigaste är lojal, uppriktig, att personkemin stämmer överens osv. En riktig vän är någon som ska kunna hålla i en när det blåser så man inte flyger iväg! En riktig vän ska vara en stöttepelare och inte vara dömande. Riktiga vänner är svåra att hitta. Värsta: Falskhet och annat skit!
Av Jennifer - 26 februari 2008 10:36

Har fått en utmaning av både Anna (Julgrisen) och UlleBulle (Ulle). Så det är bäst att jag svarar på den då! ;)


Väder utanför ditt fönster:  Mulet, och några smååååå snöflingor i luften...

Lyssnar på just nu: Ida Corr vs Fredde Le Grand - Let me think about it

I går gick du och la dig: Runt 24.00 på ett ungefär

Idag vaknade du : Har vaknat till och från hela morgonen, men gick upp 9.15

Vad har du på dig: Svart bh och gröna hipsters med en pitbull på (lindex), Svarta byxor (vero moda), en grå t-shirt med mönster och en lång snygg tröja/sweetshirst i grått över (vero moda). Smink och parfym från Oriflame cosmetics :P

Senaste som ringde dig: Klasskompis

Som du ringde: Veronika

Senaste som skickade dig sms: Klasskompis

Senaste som du skickade till: Marsvinsköpare

Senaste vän du addade på Facebook: Har ingen facebook

Som addade dig: Samma som ovan.

Senaste person som mailade dig: En marsvinsköpare

Sista hemsida du besökte/läste: Min egna blogg - egotrippat av mig. :P

Ska/har gjort/göra idag: Ska strax ut med hundarna på en promenad, sen käka något frukostaktigt, sen knata ut till skolan på lektion. Väl hemma på eftermiddagen blir det till att fixa med djuren, plugga, käka, diska och till sist ikväll träna. Mysa med gubben ska nog hinnas med också ;)

Bra eller dålig dag idag: Har inte hunnit med så mycket ännu. Men det blir vällan en vanlig dag med vanliga dagssysslor.


Jag utmanar: Mayvor Murrfräs (Mia) och Jenny (Maidendoggs). ;)

Av Jennifer - 25 februari 2008 21:40

Klar med träningen - skönt!


Cyklade 50 minuter vilket blev 36km och 541kcal. Har även gett magen lite träning genom att göra 100 situps.



Av Jennifer - 25 februari 2008 19:28

Idag är det alltså måndag. Har dammsugit, lagat mat och små plockat idag mest. Har ingen ork eller engagemang för något i nuläget. Riktgit jobbigt. Det enda jag vill göra är att ligga och lata mig i sängen, och inte behöva stiga upp... Antar att jag är i en sorts "down-period" just nu... Riktigt trist! Men allt eftersom vårvädret och solen kikar fram så borde jag bli piggare! (hoppas)


Under helgen har jag väl int gjort många knyck... Jobbade i söndags och det gick bra. Chefen ringde mig i förra veckan och erjöd mig sommarjobb på hagalundsgruppen. Fick höra att de som jobbar på hagalundsgruppen fått välja ut några av vikarierna de har där, och att jag stod på deras lista av önskade sommarvikarier! :) OCH då har jag bara jobbat sex gånger (sju med i söndags). Så det är ju bra att de är nöjda med mig redan! :) Men, jag får se vart jag ska jobba i sommar. Det kan bli krångligt för mig att jobba i Borlänge då jag varken har körkort eller bil (går inte alltid så bra bussförbindelser), jag har hundarna att tänka på - de kan ju inte vara ensamma hur många timmar som helst, speciellt inte Ebba som då fortfarande är liten + att de lär ut och och gå/kissa. Ähh, får se hur det blir med allt. Jobba måste jag iaf göra, blääääääää. Vill ju hellre vara ledig och glassa runt i värmen! :P


Ska om ca. en timme "kasta" mig upp på min ädla springare (spinningcykeln) och trampa i ungefär 50 minuter (förbränner 500kcal). JIPPIE säger jag bara! Har ingen som helst ork eller lust att träna, men det måste göras! MÅSTE motionera och gå ned i vikt! Gaaaaaaaaaaaaahhhh!


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards