Alla inlägg den 12 september 2009

Av Jennifer - 12 september 2009 21:22

Har tagit på mig mina nytvättade myspyskläder, fossingarna är instoppade i tofflorna, en massa ljus är tända och jag har en massa gott att mumsa på - bara att välja och vraka. Känns så jävla underbart, egentid deluxe är det här för mig! Ska för första gången sen i våras (sad but true) ha en helkväll för mig själv utan en massa måsten. Bara njuta av att vara. Har precis slängt mig ner i soffan och zappar lite mellan kanalerna. Jag har inte tittat på tv eller slappat själv i soffan på fleeeeera veckor, det är liksom ingenting jag gör. Så det känns väldigt välkommet at the moment! Nu ska jag ta mig en chokladbit och sen proppa munnen full av vindruvor - bara för att jag vill, kan och känner för det! Skrattande


Ha en trevlig kväll alla!

Puss

Av Jennifer - 12 september 2009 19:14

Är klar med dagens alla måsten och det känns sååååååå skönt med en slapp kväll! Testade på att göra chokladbollar med lättkesella istället för med smör/margarin nu på eftermiddagen. Tänkte försöka vara liiiite nyttigare iaf. Men nja, konsistensen blir seg och det blir lite som studsbollar, haha. Det smakade inte äckligt men inte fan är det chokladbollar Tungan ute Det ska vara the real shit med en massa fett, definitivt! Gräddade även en massa jävla pannkakor då mjölken gick ut idag (jag dricker inte mjök...) så nu är frysen full i pannkakor - smidigt! Gjorde pannkakorna med en del dinkelmjöl för att få det lite nyttigare. Tack för tipset Josefine! Gott var det iaf. Det tyckte nog även Emma som var förbi en sväng till för att låna min dammsugare och även för att äta mig ur huset, hahahahaha. Flört Skämt och sido, det är trevligt att ha en granne som kikar förbi lite titt som tätt. Jag menar blir jag trött på henne så har hon ju nära hem när jag sparkar ut henne, haha!


  

Studsbollar med kakaosmak


Ska ut med doggarna på en promenad nu och sen träna Trixie lite.Det går segt på inlärningsfronten, hon är inte så sugen på att "arbeta". Men, det kommer vällan med tiden I guess. Jag får vara ihärdig helt enkelt och få henne att tycka det är roligt att träna kommandot sitt, fast hon egentligen hellre blir jagad av katten, hehe.



Av Jennifer - 12 september 2009 11:13

Uppe med tuppen redan klockan sju för att lägga in tvätt i maskinerna, sen en halvtimmes powerwalk med hundarna. Hänga upp tvätt, slänga i mera tvätt och ut på min 90 minuters powerwalk UTAN hundar - skönt! Lämnade lilla Trixie hos mamma så hon fick leka lite med kullbrorsan och mammas tre andra hundar. Sen när jag var hemma från promenaden så kom mamma ner med lillskruttan, behändigt det dära, hihi.


Efter en god frukost med havregrynsgröt, färska jordgubbar och en massa kanel (supergott ju!) så ska jag nu börja städa hemmet! Emma kommer nog snat förbi med, ska färga hennes hår. Sen ska jag fan ta en dusch och göra mig iordning, känner mig som värsta slusken just nu, osminkad och håret lite halvtattigt uppsatt i en hästsvans, haha. I don't like!



Av Jennifer - 12 september 2009 01:15

Jag är jävligt imponerad över mig själv - jag har sprungit min första mil idag!!!! Skrattande Jag och Joel bestämde redan igårkväll på gymmet att vi skulle ut och springa så jag laddade som fan för det och när vi sprungit fem kilometersrundan så sa Joel, -"ähh vi tar ett till varv" och ja jävlar - I did it! Mellan 40-45 minuter tog det, inte så pjåkigt då jag inte sprungit på länge samt sprang i terräng - vilket mina knän egentligen inte pallar. Tidigare har jag max sprungit 7-7,5 km (på asfalt eller grusväg) och det var förra året i augusti, haha. Och hela förra sommaren sprang jag 6 km nästintill varje dag. Och nu senast jag var ut och kutade på ordentligt var i mitten på juni, nu i år, so DAMN I'm good! Flört


Nu är det helg och jag är ledig! Har jobbat måndag-fredag och fått ihop 51,75 timmar den här veckan. Not bad at all! Har umgåtts lite med grannarna nu ikväll, skönt att bara slappa! Jag hade tänkt satsa på en kväll all on my own, stänga in mig själv, men nääää. Det var välbehövt att vara lite social. Kom nyss hem ifrån grannarna så just nu lockar sängen rätt så hårt. Blir nog till att tvätta bort sminket, borsta tänderna och krypa ned och sova några timmar tills jag ska upp klockan sju för att tvätta...



Trust me - anything you can do, I can do better than you

 

henni2  

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards