Alla inlägg den 13 september 2009

Av Jennifer - 13 september 2009 23:45

Hemkommen från gymmet! Körde ben, mage och biceps. Det känns riktigt ordentligt i magen vill jag lova, ojojoj! Men allt på ett skönt sätt! Gymmet is the shit, for real! Nu ska jag släpa mig ut på promenad med doggarna sen blire duschen och att studsa ned i sängen. Upp och jobba några timmar imorgon, jag och min lilla följeslagare Trixie.


Sov gott alla sweethearts!

Puss

Av Jennifer - 13 september 2009 17:59

Jäklar vilket fint höstväder det var imorse när jag vaknade! Och jodå, jag tog sovmorgon idag, till kl tio för då väckte Trixie mig för tredje gången så det var bara att knövla på sig kläderna illa kvickt och ta ut henne. Första gången på länge som jag sovit mer än fem timmar. Var alldeles seg och kände mig galet trött och kände mig dessutom som världens fulaste när jag stod utanför hemmet med lilla valpen i kopplet. Fick det bekräftat med, grannen Emma sa att jag såg ut som en zombie hahahahaha. Schysst - jag inte bara kände mig helt fucked up, jag såg även ut att vara det! Thats bad.


Lämnade över Tixie hos Emma och Tobias en sväng medans jag gick en 90 minuters powerwalk, det var galet härligt! Vaknade till liv. Det doftade verkligen höst ute, solen sken, höstlöven glänste i solskenet och en massa människor var ute och gick. Mysigt tycker jag! Och extra roligt är att jag går förbi alla jag stöter på, hahahahaha. Var sen upp till Åsgårdarna en sväng med alla tre hundarna, skulle miljöträna Ebba lite. Hon är alltid så stressad och sterrig när det är mycket folk och liv runt omkring henne, så hon behöver vistas bland folk och aktiviteter. Det var skördemarknad där så de var lite folk iaf. Vet inte hur jag ska lyckas få Ebba att bli mer "samlad", men jag klurar nog ut ngt. Att läsa om det i böcker och på internet är inte det samma som i praktiken. Vi har iaf kommit en bit på vägen, jag och Ebba, och fortsätter jag träna henne så kommer vi nog några mer steg på vägen till en mer harmonisk Ebba. Ska gå någon kurs eller så med henne hade jag tänkt. Eller om jag kan få hjälp av en bekant till familjen, hon känner nämligen en som är hundinstruktör inom brukshundsklubben, kanske kan få gå till henne lite privat om jag har tur. Ebba är en galet trevlig hund men hon är väldigt dominant och behöver lära sig slappna av, hon behöver bli mer balanserad. Och det kommer hon bli, I just know it. Min lilla gullunge!


me and ebba  



Efter skördemarknaden följde mamma och Josefine med hem till mig. Vi käkade lite och jag bjöd på fika. Chokladbollarna som var gjorda på lättkesella - som egentligen inte ens smakar chokladboll, haha. Goda är dom, men sega att tugga och munnen känns som klister hahaha. Garvade som fan åt deras reaktioner när dom tog första tuggan av "studsbollarna", det var fan värt pengar! Guld i mun 


Just nu laddar jag inför ikväll, blir vällan gymmet med Joel I guess! Det är välbehövt efter den här helgen, jag har fan svullat, fy faaaan! Men det är bara att träna mera och hårdare and I will do it!




Av Jennifer - 13 september 2009 01:52

Nu har jag precis krypit ned i sängen, mysigt! Renbäddat är det med, wonderful! Funderar faktiskt på att inte ställa något alarm imorgon och bara vakna av mig själv. Fast å andra sidan, njaaaaeeee. Men det hade nog varit rätt så skönt. Synd bara att man lär sova själv... En lördagnatt och allt, trååååkigt! Vill ha närhet. Behöver närhet. Honestly - I really need it.


Min egentid var åtminstone välbehövd och det kändes skönt att inte göra någonting, bara vara, bara finnas till. Synd bara att jag blir rastlös alldeles för lätt, spring i benen och har svårt att koppla av. Tycker iaf att jag lyckades rätt så bra. Somnade till och med en stund på golvet med hundarna. Ebba låg på min rygg/rumpa, Daizy låg på mina axlar och lilla Trixie låg vid mitt huvud alldeles tätt intill och myste. Riktigt gosigt faktiskt förutom att mina bröst ömmade av att ha pressats mot golvet, hahahaha.


Försöka sova nu kanske?

Puss


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards