Alla inlägg den 17 september 2009

Av Jennifer - 17 september 2009 21:53

En toppen träningsdag! 120 minuters powerwalk, gymmat rygg och mage och gått 60 minuters stavgång. Känns så skönt i kroppen när adrenalinet pumpar och när endorfinerna frigörs och sprudlar runt! Men imorgon blir det en vilodag. Jobbar 8-21.45 imorgon så jag passar på att låta kroppen återhämta sig då.



  

Upptäckte idag att mitt hår skiftar mycket i rött igen. Speciellt när solen lyser på. Det ser riktigt fint ut. Inte så konstigt att det röda framträder med tanke på att jag har så mycket röda pigment i håret. Är man en rödtott från början så är man, hehe. Eller rättare sagt, en gyllene hårtott. Sweet!

 

 



Ligger i sängen just nu och myser. Känns konstigt att ligga nerbäddad redan innan 22. Det händer aldrig, och då menar jag aldrig, helt galet! Det känns åtminstone skönt och det enda jag har tänkt göra mer nu för ikväll är att ringa Patrik och säga puss och god natt. Sen försöka få ro i kroppen så jag kan sova hela natten lång utan dumma mardrömmar eller en viss liten valp som vill ut mitt i natten... Hoppas på det bästa. Glad


  

Av Jennifer - 17 september 2009 17:20

Har varit valpvakt åt Tristan idag så det har varit fullt ös medvetslös här! Trixie har fallit in i koma nu och sover "ruset" av sig, hehe. Dom är så söta ihop men det är verkligen ett slitgöra att passa båda dom och samtidigt uppmärksamma dom andra två, Daizy och Ebba. Tänk att småknoddarna blir 10 veckor imorgon, tiden bara flyger iväg.


    

Tristan och Trixie

 

 

 

  

Trixie (8,5 vecka gammal på kortet)

Av Jennifer - 17 september 2009 07:41

Gick upp vid 6.30 Trixie ville tydligen ut då. Och jag skulle i vilket fall som helst hämta och vika tvätten från tvättstugan som fick lov att hänga där under natten och torka till sig. Funderade på att lägga mig och sova när jag kom in igen, men nääää. Är jag uppe så är jag uppe... Har istället passat på att ta en slapp morgon utan stress. Ligger i soffan just nu med laptopen i knät, relaxar. Hundarna leker och katten smyger runt dom och försöker vara med på ett hörn. Annars råder det ett lugn här hemma. Känner mig inte lika bitchig idag - mest lite dämpad. Men det ändrar sig säkert efter att jag gått powerwalks och utsöndrat endorfiner. Känns som det kommer bli en fin höstdag idag. Solen lyser lite smått och luften känns hög och klar.


små höstlöv  


Tror jag är ledig idag. Skulle eventuellt jobbat men Linda har inte hört av sig så jag antar hennes dotter piggnade på sig och kom iväg till dagis. Skönt med en till ledig dag den här veckan. Ska jobba långa pass hela helgen.


Usch! Fick precis en kall kår längs ryggraden! Kom på att jag drömde en mardröm inatt... Minns drömmen klart och tydligt med. Drömde att jag blev slagen, fasthålld och höll på att bli våldtagen. Det känns så verkligt för mig med då jag var med om något liknande när jag var 16 år... Ung, dum och naiv - det säger vällan allt? Måste ha drömt om detta bara för att jag pratade med mamma om det igår. Rädslan av att inte få tag på någon när det verkligen gäller - vid exempelvis sådana situationer.



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards