Alla inlägg den 15 september 2009

Av Jennifer - 15 september 2009 23:15

Dagen började med hundpromenad och lite gos med alla doggarna och katten (och några rejält nödvändiga "drag" med plattången - mitt hår stod åt alla håll och kanter, haha) sen jobba 8-17.30 och direkt efter jobbet stack jag och Joel till skogs och sprang 5 km. Sen var det bara att dra ned till gymmet och pumpa lite. Jag körde axlar och mage idag, skönt :) Mitt i en av magövningarna så ser jag ngt litet krypa på mitt ben och jag får panik - EN FÄSTING!!!! Jag har aldrig någonsin haft en fästing på mig, så jag fick ren och skär panik, "slängde" bort fästignen och började slita i kläderna och be Joel kolla igenom mig, haha! Jag struntade i att det var folk på gymmet, jag krånglade runt med att dra upp t-shirten och ned med byxorna och klämma igenom hela kroppen. Tyckte sen att det kliade överallt, fy vad läskigt! Jag är livrädd för dom där blodsugande krypen, dom är så vidriga! Efter ett tag började jag slappna av och kunde koncentrera migpå träningen igen, och tur var det. Tungan ute Drog sen hem för att ut och gå en powerwalk med Daizy och Ebba så dom fick göra av med lite energi. Går minst en 30-60 minuters rask promenad/powerwalk dagligen med dom två, dom blir mer balanserade då. Ebba är som en laddad kanon - hon behöver verkligen göra sig av med energi via promenader och även genom lek. Efter promenaden kom mamma och lämnade lilla Trixie som fått vara hemma hos mina föräldrar och deras fyra hundar en sväng nu på kvällen. Är så himla skoj eftersom Trixie och hennes kullbror får leka och växa upp tillsammans. Skruttarna!


Nu har jag precis myst ned mig i sängen och Trixie ligger i sin flyttkartong här bredvid mig, haha. Behändigt att ha henne i den, för så fort hon vaknar märker jag det och kan stoppa ned en hand hos henne eller ta ut henne så hon får göra sina behov. Hon sover redan och jag gör förhoppningsvis det snart. Ska bara ringa Patrik en sväng först och säga god natt. Så jävla trist att det allt som oftast sker via telefon...


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards