Alla inlägg under mars 2008

Av Jennifer - 26 mars 2008 21:11

Brist på engagemang syns nog på den här bloggens rubrik. :P


Vill börja med att tacka alla för födelsedagsgratulationerna! :D Visst var jag väl en ruskigt söt unge? Haha.


Den här dagen har varit fartfylld redan sen imorse. MEN, jag hann sitta ned och äta frukost i lugn och ro (händer nästan aldrig). Väl på praktiken har jag fått ta blodtryck  en hel del och mitt första blodprov! Fick testa på en av undersköterskorna som jobbar där - och nervös som jag var blev mina händer alldeles kallsvettiga inne i handskarna! Haha. Men jag hittade rätt kärl och det kom blod på en gång ned i röret. ;) Tummen upp för mig! Fick sluta lite tidigare och var hemma runt fem tiden - och sötaste Per var i full gång med att laga middag då! :D (Han har fått bli hemmafru när jag är på praktiken och har så mycket att göra. Mahahahahahaha).


Marsvinen har jag städat åt och gått igenom noggrant idag, och alla mår bra. :) Tre honor är dräktiga och de är beräknade att föda i april. Får vällan se när bebbarna tänker ploppa ut. :) De tjocka damerna är:

*SCh KizBaz Phoebe

*SCh KizBaz Don't Talk Just Kiss

*KizBaz Catch me if you can


Jag och hundarna tog oss en välbehövd promenad nu på kvällen, på ca. 20-30 minuter. Samtidigt pratade jag med min vän Jenny som även är Ebba's uppfödare. Blev en massa frallaprat! ;)


Den här veckan har jag inte tränat en endaste gång! :S Anledningen till det är då jag har halsont och börjar bli lite småförkyld. Då jag avrken har tid eller ork att bli ordentligt sjuk så tar jag ett uppehåll med träningen och satsar på att bli frisk. Sen ska man ju inte heller träna vid förkylning/sjukdom... Jävla skit! :S Försöker iaf vara ute och gå en del så jag får någon sorts motion. ;)



Av Jennifer - 23 mars 2008 21:00

Är det en vanlig dag, är det en vanlig dag. Nej det är ingen vanlig dag för det är Jennifers födelsedag. Hurra hurra hurra! :D


För exakt 21 år sedan föddes jag! En flintskallig unge med ena rejäla dumboöron som stod rakt ut från huvudet - såg ut som figuren Toker, från Snövit och de sju dvärgarna. Redan på BB försökte jag rymma för första gången genom att kräla mig framåt på skötbordet och undvika ett blöjbyte. Sen fortsatte rymningarna ju äldre jag blev - men här handlade det inte om vägran till blöjbyten: jag protesterade mot att jag inte fick den där kattungen, kaninungen, hundvalpen eller hästen som jag så gärna ville ha. Som liten var jag väldigt envis och tjurig - men jag var även en glad och sprallig unge med myror i benen! Långt inom mig är jag fortfarande samma envisa, tjuriga, glada, spralliga och flintskalliga Toker! :D


Födelsedagsfirandet började redan på krogen där jag drack drinkar, dansade och roade mig (för det mesta). En välbehövd sömn intog jag, Per och Mia och sedan på morgonen blev magarna fulla då vi intog frukost, det käkades en massa ägg! På eftermiddagen var det födelsedagsfirande hos mamma och pappa där vi åt tacopaj och glass till efterrätt, Mums! Fick fina presenter!!!! En ny mobil, årskort på simhallen, en digitalvåg som även mäter kroppsfettet, två kanon bra hundböcker, halsband, nyckelknippa med små kristaller, en tjusig födelsedagsmugg, små prydnads påskkycklingar, ett ljus som doftar vanilj där det står en fin dikt, ett superfint kort (tack Josefine!), en bordslampa och en massa tulpaner! Fick även en blomma att sätta i fönstret bredvid lampan. Tror blomman hette något med paraply? (är inte blomkunnig!). Tror inte jag glömde någonting nu. Massa fina presenter!!! :D Är mer än nöjd över det jag har fått!!!!!! Jag ÄLSKAR att få presenter! ;)


Strax blir det myspys och filmtittandes med mina bästaste bästisar Per och Mia! Vet inte vad jag hade gjort utan dem! My darlings! ;)

Av Jennifer - 22 mars 2008 09:11

Vill önska er alla som läser min blogg en glad påsk och hoppas ni får en massa god mat och mys med nära och kära - eller bara en chans att få andas ut från den stressiga vardagen! ;)





Av Jennifer - 21 mars 2008 22:49

Oj vad mycket som har hänt sen sist jag skrev! Har haft så mycket att göra att jag knappt hunnit återhämta mig den här veckan - vilket resulterade i att jag tog en rejäl sovmorgon och gick upp klockan elva idag. Tror jag behövde det. :P


I måndags började jag på min praktikplats - vilket är gynekologmottagningen på Falu lasarett. Kastades direkt in på operation - vexar (aborter) och laserkon (tar bort cellförändringarna vid livmoderhalscancer mm) samt borttagningar av polyper. Var oerhört intressant att få vara med om allt det här, har varit på alla operationer den här veckan- vilket blir en hel del! Känns dock lite halvmärkligt att stirra in i en massa kvinnors underliv. Inget jag är van vid. Haha. På operationerna hjälper jag till att assistera läkaren och de andra sköterskorna osv. Tar även blodtryck,tar bort nålar mm. Första dagen höll jag även på att svimma (pinsamt!) men det berodde inte på att jag vart äcklad av operationerna eller något sådant - neeeejdå. Jag hade bara varit så enormt panikslagen inför praktiken och nervös, samt att jag var så fokuserad på operationerna (titta på ingreppen, narskoläkaren, se vad alla gjorde, hålla koll på patienten osv) att jag blev svimfärdig. Haha. Nästa vecka och sista veckan ska jag vara ute på mottagningen och "jobba". Känns nervöst och spännande. Få se hur det går. :) Då ska jag även få ta blodprover och lite sånt spännande. :) Och sista veckan ska jag förhoppningsvis få vara med vid en större operation, där de tar bort t.ex äggledarna, livmodern osv.


Praktiken har tagit upp en väldans massa tid för mig den här veckan. Jag lär gå upp kl.05.00 bara för att jag ska kunna vara framme vid lasarettet när jag börjar, kl.08.00 Sen slutar jag 16.00 och lär ta bussarna hem. Känns inte lite pissigt. Hinner inte med något alls om dagarna + att jag har en tenta direkt efter praktiken som vi ska pugga till samtidigt under själva praktiken! :S Har försökt läsa till och från praktiken på bussarna, men jag är ju så trött att jag bara somnar! Får se hur tentan kommer gå... Träningen då... Har försökt hinna träna iaf, har tränat alla dagar utom onsdag........


Marsvinen och hundarna har jag knappt hunnit med. :S Marsvinen är väl "skit samma" då de inte kräver lika mycket som hundarna, och mamma kan utfodra dem åt mig och hålla koll på dräktiga honor och ungar osv. Hundarna har ju självklart Per tagit hand om - men jag vill ju också! Det är ju mina jobbiga bebisar. :P SÅ idag har de fått springa av sig rejält hemma hos mamma och pappa, vilket de behövde! Tyvärr vill inte Ebba lyssna så bra på ens kommandon när hon är ute... Hon intresserar sig hellre för annat... Vet inte hur jag ska få hennes uppmärksamhet då hon total ignorerar en! Någon som har bra tips som kan fungera på en dominant och busig liten fransk bulldogg tik på 4,5 månad? :P De mottages tacksamt! Haha. Sen är Daizy på gång att börja löpa så hon är i sin egna lilla värld mest hela tiden och är allmänt kåt.


Imorgon blir det påskmiddag hos mamma och pappa. Jag ska käka massa ägg! :P Josefine är hemkommen från Italien nu under påsk (och min födelsedag), så det är trevligt. :) Sen har broder Joel skaffat stadig flickvän, antar att hon ska vara med på middagen. :) Sen på kvällen ska Joel och Camilla vara hundvakt för då ska jag och Per ut och roa oss på krogen! Wiiiiiii! :D Lär bara klura ut vad jag ska ha på mig... Skoj ska det bli iaf! :D Och på söndag fyller jag år, hela 21 år blir jag! Stora damen. ;)


Höll på att glömma! Den 16/3 (förra söndagen) föddes en kull! Föräldrarna är SCh KizBaz Look at me och Jack Pot's Sebastian. Fyra ungar blev det, tre hanar och en hona. Alla är till salu. Super söta! Bild kommer här nedan.



Av Jennifer - 16 mars 2008 11:50

Den här hemsidan hittade jag för någon vecka sen och jag tycker den är kanon! Det står en massa om kost och näring, fysisk träning, kroppslig rening osv! Den är verkligen värd ett besök om man är intresserad av allt detta - eller precis som jag: kämpar med att gå ned i vikt och vara hälsosammare. :)


www.halsosidorna.se




Av Jennifer - 16 mars 2008 11:05

v.11, Våren


  • Vad är ett riktigt bra vårtecken?   För mig är det när solen lyser, fåglarna kvittrar, blommorna slår ut och att det luktar vår. :)
  • Känner du av våren på något speciellt sätt, hur?   Jag blir oftast mer lättstämd när det blir vår - just för att det det blir ljusare och ljusare ute och när värmen kommer.
  • Har du sett någon vårblomma än, vilken?   Tror nog allt att jag har sett någon liten fjutt till tussilago ute! :)
  • Vad är det sämsta med våren?   När snön börjar försvinna och det blir gyttjigt och slaskigt ute. Sen uppskattar jag heller inte "vårregnet".
  • Vad är det bästa med våren?   Att jag fyller år! :P Haha. Nädå, nej men att det blir varmare och man vet att sommaren snart är här. :D
Av Jennifer - 15 mars 2008 21:38

Min lilla Fransk bulldogg tös Maiden Dogg's Beautiful Queen of Love som kallas för Ebba har nu hunnit bli hela 4 månader och hon är såååååååååå söt!

Vi ligger i träning inför våran första utställning den 12 april. Känns riktigt pirrigt! Jag har aldrig ställt ut hund förut, och jag vill ju göra så bra ifrån mig som möjligt! Så, det resulterar i träning att få Ebba att stå fint. Det går vällan sådär. Haha. Men: träning ger färdighet! ;)


Här är två bilder på henne där vi tränar just stå. Ni får ha överseende med min fula nuna och bakgrunden! ;) Ebba är söt iaf!



Av Jennifer - 15 mars 2008 21:24

Sitter och snaskar lite lösgodis och kikar på Melodifestivalen. :)Är helt godisberoende, eller alla sötsaker rättare sagt! Tur att det är lördag - stora godisdagen! Haha. ;) Angående melodifestivalen så tycker jag nog att det är Charlotte Perelli eller Sanna Nielsen som bör vinna. Är inte alltför insatt i det hela, men iaf. :) Sibels låt är också fin, vilken röst hon har! :D


Jag och broder Joel var ju tidigare idag iväg och simmade - och jag simmade 60 längder vilket motsvarar 1,5 km - perfekt! Har även fått ett årskort på simhallen av mamma i tidig födelsedagspresent! Hur underbart är inte det????? :D 1000:- kostade det och jag är såååååååååå glad över min finfina present! ;) Jag ska bli slank!!!!!!!!!!!!!! :D



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards