Alla inlägg under juli 2008

Av Jennifer - 25 juli 2008 18:08

Dags för en uppdatering här i bloggen!

Vill först och främst tacka sååååå mycket för de fina orden ni skrev om mig i mitt förra inlägg här i bloggen! Jag har läst kommentarerna flertalet gånger och försökt suga åt mig komplimangerna som en svamp!


Mitt liv rullar på i samma takt som förut med jobb, träning, kärleken och djuren. Har fått jobba en hel del och jag stortrivs på min arbetsplats! Jag har växt mycket i mig själv under de veckor jag hittils har jobbat: jag vågar ta för mig mer, jag vågar vara just Jennifer helt enkelt! Träningen går bara fint och jag är ute och går och springer för jämnan! Konditionen är ruskigt bra nu (men bättre ska den bli!) och trots att jag blir alldeles genomsvettig av att springa ca. sex km i 25-30 grader i stekande sol så har jag nästintill ett leende på läpparna varje gång - just för att jag är så stolt över min uthållighet! ;) Och jag går ALLTID en timme i rask takt före jag börjar springa, inte illa! :)


Hundarna Daizy och Ebba mår bra trots värmen! De får gå långpromenad på morgonen och sen under dagen blir det mest ut och snabbkissa för att sen på kvällen komma ut och gå på promenad igen. 


Marsvinen är nu bara sex stycken, men fler är på väg! Honan KizBaz Baby Got Back går sedan en vecka tillbaka med min stolthet KizBaz Loud and Clear! Så i september beräknas det födas små bebisar hos mig igen. :)


Kärleken då - den är underbar! Per överraskade mig för några kvällar sen med god middag, mysig musik, blommor och choklad! :D Hur underbart som helst att få komma hem till en romantisk stund efter en slitig dag/kväll på jobbet. ;)


Den här soliga dagen har jag spenderat tillsammans med Veronika! Vi har varit i Borlänge och shoppat snygga kläder och sen har vi badat! Är såååå nöjd med mina inköp: en snygg svart klänning, en mörkgrå kofta (att ha till hösten) och sen lite tjoffsan till håret. :)


NU ska jag äta en glass och efter det väntas det födelsedagsfirande hos föräldrar. Pappa och Cecilia har båda fyllt år nu i veckan så ikväll ska vi grilla och umgås. :)



Av Jennifer - 7 juli 2008 13:00

Jag är otroligt missnöjd med mycket! Och det mycket handlar mest om min kropp! Jag kan bara inte se på mig själv i spegeln och tycka att allt ser bra ut! Vid en snabb blick  i spegeln kan jag tänka "Det finns något fint hos mig" för att i nästa spegelvändning  se ned på mig själv och tänka en massa fult... "För tjock, för bred rumpa och lår/höfter, fult leende, fula tänder, konstig näsa, för "bullig" underläpp", osymetriskt ansikte, fula äckliga hängpattar osv....." Jag står vid spegeln och ser kritiskt på min kropp. Jag vet att jag inte får tänka så och försöka ändra om det - jag ler mot min spegelbild, försöker tänka positivt och för kanske en sekund så ser jag den där glimten av något bra hos mig! Men i nästa sekund är det borta och jag ser samma fula Jennifer stirra tillbaka på mig... Jag är missnöjd.


Jag har gått ned 40kg i vikt, jag har mer muskler på min kropp. Varför kan jag inte se mig själv som smal? Varför kan jag inte få titta in i spegeln och faktiskt se den otroliga förvandlingen? Mina kläder är i normal storlek. Jag har oftast XS-M på mina linnen och tröjor - det är väl normalt?


Idag har jag studerat min kropp kritiskt framför spegeln i underkläderna. Tog några bilder med mobilen som jag granskar ännu mer kritiskt. Hade en tanke på att lägga upp dem här i bloggen så andra kan se. Så jag kan se. Men jag är för rädd för att visa upp mig, visa upp det jag är missnöjd med. Vi får se hur jag gör - kanske hade varit bra, kanske inte.


Under min otroliga viktnedgång har jag många gånger fått höra att jag har haft ambitioner, varit målmedveten, envis osv. Till en viss del så stämmer det. Men det folk inte också vet är att jag är rädd för att misslyckas! Jag var så rädd för att misslyckas under hela den tiden att jag kämpade hårdare och hårdare, jag pressade mig själv hårt. Till en början var det positivt - jag testade mina gränser för vad jag orkade och klarade av. Men sen vände det och jag blev besatt. Jag fick för mig att jag gick upp i vikt om jag bara åt ett äpple... Hade jag ätit ett äpple så skyndade jag mig ut för att gå en halvtimmes promenad! Detta släppte iaf, tack och lov! Jag kan nämna här att min kost var ordentlig och jag åt flera gånger om dagen under min viktnedgång. Så jag försökte inte svälta mig själv. Det var träningen som blev för "mycket".


Nej usch vad jag "babblar"! Jag bara kände att jag behövde skriva av mig! Jag har så mycket inom mig och ett sätt för mig att bearbeta mina känslor och tankar är just genom den här bloggen! Jag föredrar att vara öppen om mig och mitt liv till andra  än att stänga in allt, som jag gjorde förr...





Av Jennifer - 6 juli 2008 06:20

Nu ska jag alldeles strax gå till jobbet! Jobbar mellan 06:45-14:30 idag.

Har jobbat hela helgen - och som tur är, så är jag ledig imorgon åtminstone. ;)

I can't wait! :P


Dags att ta ut hundarna på en snabbkiss!



Av Jennifer - 4 juli 2008 18:44

Hej och hallå!

Längesedan jag skrev något blogginlägg här!

Det har varit full rulle i ett par veckor nu. Först var det att jag, Per och hundarna har varit ned på en visit till Halmstad där hela hans familj och tjocka släkten bor. Vi var där i två veckor och det var hur mysigt som helst! Trivs bra med Pers familj, och då speciellt hans storasyster Cecilia (+ man och barn :P)! Så puss på dig svägerskan! :) Enda nackdelen under semestern var väl det trista vädret.... Var mest regn och blåst var och varannan dag... Så, det blev inget badandes i havet eller ligga och glassa på stranden... Skit!


Direkt när jag var hemkommen från Halmstad så började jag jobba! Hade möten och introduktion på den avdelningen som jag nu vikarierar på. Kändes väldigt stressigt att bara hoppa av tåget man åkt på heeeela morgonen och förmiddagen, hoppa in i bilen och åka direkt till jobbet - men det gick. ;) Än så länge går det bra på jobbet och jag har faktiskt fått en hel del timmar! Känner mig "inskolad" på avdelningen och tanken är att jag i nästa vecka ska få delegation på att ge medeciner osv. Så det rullar på! Trivs väldigt bra med att jobba på äldreboendet här i Säter, så detta kan jag nog tänka mig med att jobba med i x antal år framöver. ;) Och inte är det bara jag som har fått sommarvikariat på boendet här, även Per jobbar där nu! :P Chefen behövde ha in en extra vikarie till några tider och jag var så fräck av mig att jag föreslog min karl! ;) Sagt och gjort - nu arbetar vi tillsammans, fast på olika avdelningar. :P


Marsvinen mår bara bra och de äter massor med gräs! Sommaren är en väldigt billig månad i marsvinsväg måste jag säga. ;) Och fort går det att plocka ihop gräs åt dem med nu när de bara är sju stycken kvar! Nedminskningen skedde snabbt och rejält och i nästa vecka flyttar den sjunde grisen till Tomas och hans lilla "harem". ;) Sen är det då sex små grisar kvar och det är dem jag ska avla på tillsvidare. Har tänkt ut att det ska födas några fina abessinier i mina planerade kullar som ska få bygga upp aveln sen igen. ;)


För att övergå till hundarna så mår de kanon! Daizy har sin sommarfrisyr och har hittils bara fått en fästing i år. *ryser* Ebba blir imorgon åtta månader och hon har inte fått en endaste fästing ännu. ;) *pustar ut* Ebba är fortfarande mer vild än tam men vi jobbar med henne och aktiverar henne. :) Igår fick hundarna ta sitt första dopp för i år! Ingen av dem är väl överförtjusta i vatten - men de badade allt! ;) Ska börja simma Daizy igen, bygga upp hennes muskler i vänsterbenet som är oeperat osv.


Träningen håller jag på med fortfarande. Är ute och går två timmar om dagen (12-14km) och sen har jag även börjat jogga/springa 5-6km några gånger i veckan med! ;) Vist är jag DUKTIG ändå???? Nu fattas bara viktminskningen så är allt kanon på den fronten...


Got to go!

Puss

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards