Alla inlägg under maj 2008

Av Jennifer - 29 maj 2008 23:20

Fingal

f. 950911

+ 080529


Idag fick våran älskade bebis somna in! Han har varit familjens första hund och han införskaffades när jag var åtta år. Jag har upplevt mycket roligt tillsammans med Fingal - han var en otroligt härlig hund med ett uttryck av dess like! Det är Fingals förtjänst att jag är så pass hundtokig som jag är!


Idag var det tyvärr hans slut på livet och det känns tufft... Har gråten i halsen mest hela tiden och allt känns så overkligt. Fingal fick hjärnblödning och även en inre blödningen, den inre blödnignen gjorde så hans buk blev blodfylld. Jag, Joel och mamma var med när han fick somna in och alla grät hejdlöst! Jag kunde även skymta en liten tår i veterinärens ögon...


Av Jennifer - 28 maj 2008 22:28

Idag har dagen ägnats "helhjärtat" åt studier! Har suttit och läst och läst och läst mest hela tiden idag i den dumma Social Omsorgsboken - men tror ni att något har gått in? Suck... Får hålla tummarna att jag åtminstone kommer kunna något enstaka på provet nu på fredag - blir jag godkänd ska jag jubla av lycka för just nu känns allt tufft! Men eftersom jag är så envis och tävlingsinriktad så vill jag ju självklart ha ett högre betyg...


Studierna har gjorts utomhus idag och mina små söta fräknar på näsan är faktiskt synbara om man kikar efter ordentligt! Solsken har det varit dagen lång och numera har mina armar, rygg och bröst intagit en lysande och glödig röd färg! Jag känner mig som ett vandrande element och känna kläder mot kroppen är rena pinan - det ska bli skönt att kasta sig omkull i sängen om ett par timmar! Det positiva med att jag blev bränd nu är att jag inte behöver vara kritvit över hela kroppen i sommar. Haha.


Mina tvåtimmarspromenader gjorde jag imorse och det är såååå skönt att ha gått klart dem och veta att jag fått ordentligt med motion! Jag går dagligen i rask takt 12-14km (minst) och det är faktiskt en hel del! Sen kan det ju bli mer km vissa dagar om jag går mer - allt beror på om tiden räcker till osv. Något roligt är att några klasskompisar har kommenterat att jag ser smalare ut nu - sådant blir jag glad över! Synd att säga så ska jag gå ned ytterligare en massa kg innan jag har nått min målvikt, drygt. Det är sisådär ca. 10kg till som jag vill gå ned innan jag ska göra min bukplastikoperation (som förhoppningsvis kan göras i höst *hoppas*). Sen ett halvår senare ska jag (ska ska ska) operera brösten, lyfta och fylla dem så de ser mer naturliga ut till min kropp. Längtar tills operationerna är klara så jag får känna mig nöjd med vissa kroppsdelar. I nuläget är det inte mycket jag är nöjd med på min kropp... Det jag anses vara finast på min kropp är nyckelbenen, skulderbladen, mina gröna ögon och mitt hår (trots vissa bad hairdays).


Semester är bokad - den 9/6 drar jag, Per och hundarna ned till Halmstad för att hälsa på hans familj och släkt! Ska bi så otroligt skönt att få komma iväg! :) Vi stannar där i två veckor och direkt när vi har kommit hem börjar jag jobba på Fågelsången. Marsvinen kommer bli väl omhändertagna av mamma medans jag är bortrest, och hon är nog tacksam över det låga antalet att sköta om.


NU borde jag återgå till studierna... Har runt 200 sidor att läsa sammanlagt... Och imorgon blir det ännu mer plugga + ett studiebesök som känns onödigt att åka på, men dessa är obligatoriska... Suck....

PÅ fredag efter provet får jag iaf "sommarlov" och jag LÄNGTAR!!!!!! :D










Av Jennifer - 26 maj 2008 23:55

Puh vilket tempo mina dagar går i! Ingen rast och ingen ro tycks vara det jag går efter...


Sen jag sist skrev blogg har det hänt massor! Jag och Per firade vår årsdag och det var mysigt (trots att han ville kika på fotboll. haha) - vi åt god mat (jag åt föööööör mycket) och sen myste vi lite. :) Min praktik på demensboendet är nu slut och det känns trist då jag precis kommit in i alla rutiner och verklgien kände mig hemma bland både personal och de boende. Är iaf uppskriven på vikarielistan där - så jag får väl hoppas att någon ordinariepersonal känner sig lite krasslig någon dag. Mahahaha. ;) I lördags var det utställning i Kungsgården och jag är nöjd med resultaten! Det ställdes ut tre KizBaz abessinier och det delades ut cert/ck till dem - SKOJ! :D Den abyn som blev BIR är tyvärr inte uppfödd av mig, men nästan kan man säga då jag planerat fram honom och sålde avelsparet till vännen Åsa. Grattis Åsa till NoMoreMrNiceGuys BIR + BIS 7 placering!!!!!! :)

Lördagkvällen spenderade jag med en stor godisskål och iklädd myspyskläder medans jag kikade på Eurovisionsgrejjset. Har inte så mycket positivt att säga om den direkt, så det är bäst jag låter bli att skriva något alls. :P


Söndagen var mors dag och jag plockade liljekonvaljer åt mamma (jag hatar att plocka blommor - så jag gjorde verkligen en fin gest. haha) och eftermiddagen/kvällen spenderades i huset med familjen för att grilla i solskenet! Vi inte bara firade mors dag - vi firade även min och pers årsdag samt Per och Joels födelsedagar i efterskott. Riktigt mysigt och trevligt var det!!!!!!!!! :D Jag åkte även cross och jag kan inte påstå att det är en höjdare att åka cross i strumpbyxor och kort klänning! HAHA! Jag bara gled runt på sadeln - man kan nästan jämföra det som när man åker vattenruschkana i badbyxor. :P


Idag har jag varit i skolan och sen har jag promenerat (som vanligt) och kvällen har ägnats åt studier. Har prov i Social Omsorg nu på fredag och det är massor att plugga in... Skit! :S Något roligt är iaf att min handledare under demespraktiken var mer än nöjd med mig! Här kommer hennes kommentarer om mig:

Mycket väl godkänd! Har deltagit och visas intresse i, för alla arbetsuppgifter. Mycket bra kontakt med de boende på avdelningen. Tar egna initiativ!


En annan rolig sak med studierna är att i förra kursen vi hade, Omvårdnad så fick jag VG!!!!!! :D Fick även VG på provet som vi skrev då! *stolt* Go Henniher!!!!!


NU ska jag om en liten stund krypa ned i sängen. Är helt slut och ser framemot att få gosa in mig under täcket och mysa med Per. Om jag orkar hålla mig vaken vill säga. Haha.

Av Jennifer - 19 maj 2008 17:10

Kan inte påstå att jag blir glad när jag tittar ut genom fönstret - bara en massa kallt och tråkigt regn... :S Tycker solen borde komma tillbaka nu!


Idag var jag på praktiken mellan 7.00-12.00 - skönt med en kort dag! Direkt efter praktiken begav jag mig ut på mina tvåtimmars promenader. SKÖNT! Hade lite tur med vädret då det mest var uppehåll då. Bra det, jag är så ofantligt trött på att gå i ösregn! :S Inte nog med att man blir blöt rakt igenom kläderna och tårna plaskar runt i en egen liten swimmingpool i skorna - neeeeeeejdå, jag har även lätt för att få vattenblåsor: så i nuläget är nästan varje liten potatistå omplåstrad... Och jag har bytt ut mina motionsskor mot mina "Foppatofflor" - de enda skorna som inte klämmer åt om tårna när jag spatserar fram längs vägarna här i Säter. Sen om det är snyggt eller ej - who cares när mina tår får leva fritt och kan spretas med! :P


Ska om en stund ned i tvättstugan och hänga upp tvätt och lägga in lite mer tvätt. Borde även ta tag i disken då vår lilla kokvrå ser ut som ett bombnedslag... Snabeldraken (dammsugaren) borde få ta sig ett varv i lägenheten också men då Per ligger i sängen med dunder huvudvärk så får jag avvakta det "nöjet". Usch, känner verklgien att jag inte har någon ork till något mer idag - men vad gör man inte för att hålla allt i rullning?

Hundarna mina behöver få sig en välbehövd promenad med! Men varken de eller jag föredrar regnet... Sen har jag studier att ta tag i och försöka lägga ett "önskeschema" inför sommarvikariatet. Och jag som har så lätt för att planera, eller inte...


Usch vad de flesta av mina blogginlägg låter negativa och deprimerande: men varför ska jag låtsas att allt är en dans på rosor när det egentligen känns som mångfaldiga slag i ansiktet? Så här känns det inte alltid, men rätt så ofta...


Lite bra iaf är all musik jag lyssnar på! Har fått några nya favoritlåtar och tänkte presentera dem här då de är värda att lyssna på:

  • Madonna & Justin Timberlake - 4 minutes
  • Jordin Sparks feat Chris Brown - No air
  • Chris Brown - Forever
  • Kat Deluna feat Busta Rhymes - Run the show


Av Jennifer - 19 maj 2008 15:51

Hittade den här utmaningen på Ullebulles blogg! :P Och det fungerar tydligen på så vis att de som läser min blogg också blir utmanade: anta utmaningen vet ja! :P



DIG:

1. Hur lång är du ? 165,5cm.

2. Vad vill du bli när du bli stor? Hmm... Är jag inte stor redan? Jag vill iaf arbeta med människor och/eller djur.

3. Vad pluggar du ? Studerar till undersköterska via Komvux

4. Har du långt hår ? Njaaaa, halvlångt kanske. :P

5. Vilken hårfärg har du ? Min kaluffs är egentligen röd/blond men jag tonar det i en mörkbrun nyans då jag trivs bättre i det.

6. Sminkar du dig ? Japp, nästintill dagligen.

7. Har du haft sex senaste månaden? Yes. ;)

8. Vad har du för färg på dina underkläder just nu ? Svart bh och ett par rosa hipsters med apor på. :P

9. Har du kysst någon idag ? Har väl mer pussats idag mest. :P



FAMILJ:

1. Bor dina föräldrar ihop ? Ja! :)

2. Vem är bäst, mamma eller pappa ? Mamma, men pappa är också bra!

3. Hur många syskon har du ? Två helsyskon och ett halvsyskon

4. Vad är det senaste du sa till din mamma? "Men jag har ju inga pengar"

5. Hur många ställen har du bott på? Har bott i Säter all my life... :P

6. Vem i din familj stör du dig mest på? Antar att det är pappa. Haha.

7. Vilken familjemedlem är snällast? Alla är snälla på olika sätt och vis

8. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? Hmm... Det var nog några veckor sedan sen sist...



KOMPISAR:

1. När var du senast med nån kompis ? I förra veckan träffade jag barndomsvännen Veronika för att säga hej då innan hon åkte hem till Östersund igen...

2. Vem sov du hos senast av dina kompisar? Mia - men det var lääääänge sedan...

3. Har du kysst nån kompis ? Jaaaa, many times! Haha. :P

4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med ? Nej

5. Vem har du varit kompis med längst ? Veronika

6. Vem känner dig bäst? Veronika och Mia

7. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det ? JA! Jag är oftast alldeles för ärlig...

8. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar ? Nej, men med vissa bekanta ibland.



VÅGAR DU:

1. Skrika åt dina föräldrar ? Hej och hå vilka röstresurser jag har!

2. Klä dig annorlunda ? Jag klär mig i det jag trivs i och känner mig fin i. Eller sådant som är bekvämt som bara den! ;)

3. Vara dig själv ? Har äntligen börjat våga vara mig själv!

'4. Visa dig i bikini/badbyxor ? Klart jag vågar - men vill helst inte... Tycker inte om min kropp efter viktnedgången osv... :S

5. Fisa inför din pojk/flickvän ? Vågar och vågar - kommer det så kommer det! Haha

6. Pierca dig ? Jaaaaaa. :) Men har aldrig gjort det.

7. Ha sex på offentlig plats ? Jajjamensan fattas bara!!!!!! ;)

8. Vara omogen ? Jag är inte omogen men har barnasinnet kvar! :P

9. Äta småkryp ? Neeeeeeeeeeej!



DIVERSE:

1. När tuggade du tuggummi senast ? För ett tag sedan när jag gick mina tvåtimmars promenader. :P Tugga tuggummi är min grej. :P

2. När var du på semester senast ? Semester... Hmm. Sommaren-07 när jag hälsade på svärföräldrarna i Halmstad. Längre än så kommer jag aldrig...

3. Vilken färg är det på din tandborste ? vit och rosa. :)

4. Är ditt hår tråkigt ? Nej! Jag kan ha både lockigt (all natural) eller rakt (plattången är min bäste vän!!!!)

5. Vem såg dig naken senast ? Min sambo. ;)

6. Hur ofta duschar du? Varje dag i princip, oftast två gånger om dagen.

7. När ska du gå och lägga dig Ikväll ? Hade tänkt försöka lägga mig tidigt, men det blir det nog inte... Har jag tur kommer jag i säng tidigast vid elva-tolv tiden...



Av Jennifer - 18 maj 2008 15:29

Säger inte det här tillräckligt ofta - men jag älskar dig mamma! <3


Du ställer upp för mig i svåra situationer och alla dessa svåra val. Du finns vid min sida vid alla jobbiga perioder när jag känner för att ge upp - när min ork inte längre finns... Du ger mig bannor och du stöttar, du försöker tro det bästa om mig och hjälper mig få rätsida på mitt forna splittrade liv.

Det finns ingen bättre mamma än dig!

Jag älskar dig!






Av Jennifer - 18 maj 2008 15:03

NU är det äntligen dags för en marsvinsrapport!


Jag har av olika orsaker valt att minska ned på marsvinsbeståndet - detta med både glädje och sorg. Det ska bli skönt med bara några få kvar att ta hand om men många av mina favoriter får lov att flytta i och med detta. Jag har valt deras hem med omsorg och de allra flesta kommer fortsätta gå i avel vilket jag blir GLAD över! Många marsvin kommer flytta nästa helg i samband med utställningen i Kungsgården. Jag kommer ha kvar sju abessinier i avel och det är dessa:


  • KizBaz Make-a-move - brindle hona
  • KizBaz Baby Got Back - tort&white hona
  • KizBaz Red Fusion - golden hona
  • KizBaz Don't Walk Away - tort&white hona
  • KizBaz One of a Kind - white/black roan hona
  • KizBaz Loud and Clear - brindle roan hane
  • Tirlittanin Jordi - brindle hane

Fem honor och två hanar blir det alltså som får stanna kvar. För tillfället är KizBaz Make-a-move högdräktig och jag har mina funderingar på att behålla en avkomma från hennes kull beroende på vad som föds. Sen kommer det inte födas någon mer kull hos KizBaz förrens i september. Tar ett uppehåll med kullarna nu under sommaren.





Av Jennifer - 12 maj 2008 22:54

Är helt slut i både kropp och knopp just nu! Har varit vaken i många timmar nu och har varit och "jobbat" i nio timmar, slutade kl. 21.00 Sen direkt efter det var det bara att ta ut hundarna på kvällspromenad och samtidigt kombinera det med att gå upp till huset för att mata marsvinen. Har precis klivit ut ur duschen och sitter nu här med lockigt hår som spretar åt alla håll och kanter! :P


I helgen föddes det en marsvinskull! KizBaz Shake Your Booty är den stolta mamman! Ska försöka hinna uppdatera hemsidan inom kort med bilder och info om kullen! Två honor (brindle och golden) och en hane (brindle) blev det iaf - Alla är till salu! Kommer minska ned ytterligare på marsvinen då tiden ej räcker till. Som det ser ut i nuläget är jag nästintill sönderstressad (skola, praktik,jobb, hundvalp + unghund, träning/viktnedgång, hushållssysslor och samtidigt försöka vara social med nära och kära) och så ska det inte vara när man är 21 år... Jag är inte stresstålig efter allt jag varit med om med mobbning mm, och jag går "in i väggen" väldigt lätt...  Skriver mer om marsvinen i ett annat inlägg en annan dag.


 

Har varje morgon nu under mina tvåtimmars promenader sett en massa citrongula fjärilar! DET ger mig sommarkänslor, faktiskt. Jag som inte ens gillar insekter/kryp. :P Jag finner det rogivande att vara ute och knata på morgonen - höra fåglarna sjunga, se hur solen mer och mer tittar fram, känna vinden blåsa i håret och se på alla nya sommartecken som finns. SKÖNT för själen!!!! Och jag tänker som bara den när jag spatserar fram, mycket att ventilera och fundera på.


Nu ska jag pussa lite på Per innan jag kryper ned i sängen för att få till en någolunda skönhetssömn. ;)

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards