Alla inlägg under november 2007

Av Jennifer - 30 november 2007 23:00

Gårdagen spenderade jag oändligt massa timmar på kupolen tillsammans med vännen Marlene. Jag som skulle hitta julklappar till nära och kära - pyttsan! Det enda jag hittade var MER snygga kläder åt mig och en stoooooor fin ljuslykta som jag ska få i julklapp av min mor och far. :) Angående kläderna, jaaaaa - snygga! Känner mig jättesöt/fin i dem och sen att Per tycker det är snyggt med, då känns det bra. :)


Idag har jag lämnat in min fördjupningsrapport om ångest - skönt!!! Jag är supernöjd med den! Sammanlagt blev det 15 sidor. Tänk vad jag kan! :) Jag har skrivit mycket utifrån vad jag själv gått igenom, och försökt göra allt intressant. I diskussionen har jag även skrivit när jag själv fick en ångestattack en gång. Min moder och broder har läst igenom min diskussion - och båda grät... Antar att det var bra tårar, tårar som gör att de förstår hur riktigt tufft jag hade det. Om någon skulle vilja läsa min rapport för att få en inblick av vad ångest är, de olika ångestsjukdomarna osv så kan jag maila över min fördjupningsrapport. Den är bra! :)


Annat jag har gjort idag - besökt veterinären! Fast den här gången med Daizy. Blir galen på alla veterinärbesök, tycker snart att jag förtjänar ett VIP kort eller ngt till både vetrinären och apoteket! Haha. Varför jag var dit med Daizy? Jo, hon har en öroninflammation som jag tyckte skulle behöva behandlas. Nu får hon örondroppar med cortison i - tänk att båda mina bebisar ska behöva ha cortison. Suck...


Marsvinen har fått rent idag, i ultrafart då jag var oerhört stressad. Nöjda blev de iaf, och nu luktar det rent och fräscht i marsvinsrummet. :)


Nu ska jag studsa ned i soffan och äta en massa godis som Per köpt åt mig idag! Massa lösgodis, Mmmmmm! :)


Av Jennifer - 30 november 2007 22:50

V.48, Livsåskådning


  • Är du religiös, på vilket sätt?  Vet inte om jag kan kalla mig själv för religiös direkt. Jag tror inte på gud, men tror att allt har en viss mening osv.
  • Tror du på övernaturliga krafter och andlighet?  Ja, på den här punkten tror jag väldigt starkt.
  • Har du sett/känt av något övernaturligt, vad?  Jag har varit med om en hel del onaturligt. T.ex när min mormor gick bort så "samtalade" hon och jag. Först blev jag rädd, för hela taklampan gungade riktigt ordentligt fram och tillbaka - som att hon ville visa att hon var där (jag var på väg att somna), det visade sig att jag inte behövde vara rädd. Måste säga att det var väldigt omtumlande, men det gav mig en skön känsla av att hon skulle få det bra... För er som inte tror på övernaturliga saker, jaaa, ni får väl tro att jag var/är tokig då! :P
  • Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion?  Detta vågar jag inte svara på då jag inte har ngn aning om vad det ens är. Någon som kan förklara för mig vad det är?
  • Vad tror du sker efter döden?  Jag tror att de döda har möjlighet (åtminstone en period) att få försöka ge tecken och visa sina nära och kära att allt kommer ordna sig. Att man inte behöver oroa sig och vara utom sig av ledsamhet osv. Men vad vet jag? Åtminstone så vill jag tro på ett liv efter döden - det bara måste vara så, allt kan inte bara sluta.

Av Jennifer - 29 november 2007 13:16

Ska om ca. 1 timme åka till Borlänge med vännen Marlene och shoppa! Jag äääälskar att shoppa! Dessvärre börjar det "svida" lite i plånboken nu... December månad har inte börjat ännu, och pengarna börjar snabbt försvinna. SUCK! Bara jag tänker på Zelma's veterinärkostnader så blir jag galen... Är uppe i ett par tusen nu, och än är det inte slut på veterinärbesöken... Jag ska iaf försöka hitta lite julklappar åt nära och kära idag, samt kika på vinterkängor åt mig, och jaaaa... Lite kläder till mig. hihi. Fönstershoppa kan man väl alltid göra? :P


Idag snöar det en massa - mysigt! :D

Av Jennifer - 28 november 2007 23:53

Nu har jag hittat på passande namn till kullen som föddes i söndags. :)

*Angel of Happiness - deg.roan hona

*Angel of Lightning - deg.roan hane

*Angel of Nobility - brindle roan hane

*Angel of Fire - golden/white hane


Fr.v ser ni Happiness, Lightning, Nobility och Fire.


Lightning och Fire är till salu. *blink blink*

Nobility står som standby, men han kan mycket väl flytta till någon som vill använda honom till utställning/avel! Söta Happiness däremot - hon stannar! ;)


Av Jennifer - 28 november 2007 23:39

Idag har jag varit duktig och bakat en massa lussebullar! Det doftar saffran i lägenheten så det står härliga till! :) Börjar få julkänslor lite smått, men inte tillräckligt... Jag och Per kommer tyvärr ej fira jul tillsammans i år... Han ska hem till sin familj och släkt i Halmstad, medans jag blir kvar här hemma med djuren. Det är så mycket nu med Zelma att minst en av oss är mer eller mindre låst till hemmet. Usch vad hemskt det kommer kännas att sova ensam på jualftonsnatten... :S Jag hoppas att mina julkänslor börjar dyka upp lite smått nu på söndag iaf - då är det ju första advent, om jag inte har helt fel? :) DÅ ska jag äta massa lussebullar och dricka glögg! :D



Av Jennifer - 27 november 2007 19:11

Tänkte lägga upp två bilder jag tog på Daizy igår när vi var ute i snön och lekte här på "tomten"! :) Dessa var de enda som blev hyffsat bra, resterande är mest suddiga då vi kutade runt! Haha. Undrar vad grannarna tror om en egentligen. ;)



Av Jennifer - 27 november 2007 10:22

Det är tack och lov bara mjölktänderna som ploppar ur munnen på henne! ;) Har blivit alldeles hispig efter alla motgångar jag haft med både vovven Daizy och nu katten Zelma. Nu kan jag andas ut en stund iaf. :)


Kan förövrigt berätta att Daizys vänstra bakben ser oerhört fint musklat ut! Visst fattas det fortfarande lite muskelatur på det, men efter en sådan jättestor operation som hon gjorde i sommras är jag bara glad att vi fått upp hennes muskler så pass mycket som vi har fått! :) Och nu när hon pulsar runt så pass mycket i snön som hon gör (älskar snön!) så kommer musklerna nog sakta men säkert infinna sig tillslut! :D

Av Jennifer - 27 november 2007 09:37

När jag skulle ge Zelma sin cortisontablett nu på morgonen upptäckte jag att hennes ena "huggtand" i underkäken inte längre fanns där? Och att den andra "huggtanden" (också sittandes i underkäken) sitter snett/är lös. Jag vet ju att hundvalpar byter från mjölktänder till sina fina vuxentänder. Gör även kattungar det? Eller är det något annat skit med katten som ska försöka bryta ned mig i små minimala delar?


För övrigt är hon pigg, ligger just nu i min famn och slänger med tassen efter mitt halsband - suck. :P Såret mellan skuldrorna ser kanonfint ut, skorpan har börjat lossna och det växer lite päls under. Men det i nacken är fortfarande fult... :S Hon kliar sönder det konstant, trots strumpan och de sterila kompresserna. Var igårkväll på ÄNNU ett veterinärbesök för en kontroll av henne. Hon fick en B-vitamin spruta och jag blev uppmanad att ännu en gång höja hennes cortisonintagande. Smörjer in henne med aloe vera i nacken med, hoppas det ska hjälpa ngt mot den satans jävla klådan. Jag och veterinären pratade även om avlivning *stor klump i halsen*. Vi båda var övverens om att om ingenting snart hjälper så får hon somna in. Hon är trots allt bara en kattunge, och blir redan i tryckt en massa cortison mm. Klådan är ju så förskräcklig på henne - och hon har haft detta i nacken nu i en månads tid...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards