Alla inlägg under september 2008

Av Jennifer - 25 september 2008 11:17

Ska om en liten stund åka iväg och ta bort tejpen och stygnen runt brösten. Är nervös och förväntansfull över hur de kommer se ut. Och jag är speciellt nervös över hur ärren kommer se ut...

Håll tummarna alla att allt ser snyggt ut! De har iaf kostat 38000:-

Av Jennifer - 24 september 2008 13:01

Här kommer en helkroppsbild på mig, tagen nu i sommras.

Tycker jag ser helt okey ut på bilden OM man bortser från foppatofflorna! Haha ;)




Av Jennifer - 23 september 2008 17:28

Man kan ju tala om energitjuvar i form av människor som tar ens energi genom att vara negativa och få en själv till att bli negativ och deppig. Förutom mänskliga energitjuvar som svärmar runt mig (jodå, det finns en hel del sådana...) så har jag ännu en energitjuv! Denna energitjuven är min vikt. Jag försöker så hårt att gå ned mina sista efterlängtade kilo, men när ingenting händer så ger jag upp emellanåt. Eftersom jag har gått ned 40kg redan (för två år sedan) så vet jag om att jag KAN! Frågan är bara HUR jag ska lyckas med mina 10-13 sista kilon som jag så gärna vill bli av med! Nu är det inte så att jag är överviktig eller ser grotesk ut i kroppen. Men jag har en bild i mitt huvud som jag vill uppnå.


Jag sätter ofta upp mål - som jag är noga med att hålla! Har höga mål i nuläget och känner att jag behöver ett delmål. Genom att länge och väl ha klurat över vad för sorts delmål jag skulle kunna ha, som en morot för mig, så kom jag äntligen på det! Om jag går ned till en viss vikt så ska jag ta mig råd till att tatuera mig! Motivet är redan valt och även vart den ska sitta.


NU ska bara brösten få läka klart och att jag får ett godkännande av plastikkirurgen att jag får sätta igång med träningen igen!


Jag känner mig peppad igen!

Av Jennifer - 22 september 2008 19:28

Hittade den här listan hos Ewa :)


10 favoriter

Dialekt: Jag gillar faktiskt min dialekt, dalmål. Men annars är det nog en viss "typ" av Halländska.

Mat: Sallad är alltid gott!

Låt: Just nu är det nog Laurent Wolf - No stress eller Lady GaGa - Just Dance

Tecknad figur: Alla Nalle Puh figurer och Shrek figurerna! :P 

Komiker: Robert Gustavsson

Veckodag: Fredag och lördag

Glassmak: Choklad

Serie: Följer inga serier, men gillar Heroes skarpt!

Drink: Finns så många goda! ;) Men Rosa Pantern är en favorit.




9 för tillfället

Humör: Rätt så glad faktiskt :)

Tanke: "Borde kanske börja packa?"

Kläder: En snygg svart cardigan och grå leggins

Bakgrund: Flyttlådor...

Känsla: Rastlös och sprallig!

Tid: 19:34

Bästa sak: Datorn :P

Irritationsobjekt: Ebba som springer på alla flyttlådorna med huvudet före!

Gör: Fyller i den här blog-listan och dricker vatten




8 första

Bästa vän: Grannen Elin som senare blev min "låtsasstorasyster"

Husdjur: Mamma och pappa hade både katt och hund när jag föddes, men mitt första egna husdjur var två gerbiler

Kyss: Har inte en aning om vad han hette ens...

Piercing: Hål i öronen, minns bara inte hur gammal jag var...

Förälskelse: Grannkillen Daniel som är ca. 10 år äldre än mig! Jag var ca tre år när jag fick upp ögonen för honom! Haha. Jag slog på stort som liten! :P Jag var riktigt förälskad och pussade gärna på honom :P

CD skiva: Inte en aning! Kanske en E-type skiva???

Bil: Säkert en plastbil. :P

Ord: Mamma och häst!




7 senaste

Telefonsamtal: Emmelie :)

Mat: Spaghetti och köttfärssås

Dryck: Vatten

Biltur: I fredags (åker inte bil så ofta)

Tv-program: Har inte ens tittat på tv idag... Minns heller inte vad jag tittade på igår. Ujujuj... :P

Hört: "Visst är jag rolig" sa Per nyss till mig när han kufade sig. Karlar... ;)

Köpta klädesplagg: Min svarta cardigan och lite träningskläder



6 har du någonsin

Dejtat någon av dina bästa vänner: Njaaaeee, inte direkt.

Brutit mot lagen: På något sätt och vis så har jag nog gjort det

Blivit arresterad: Nä, inte ännu (och blir heller aldrig det förhoppningsvis)

Badat naken: Jajjamensan! Här nakenbadas det till höger och vänster! :P 

Fått böter: Nepp, aldrig.

Varit med i tidningen: Jaaa, några gånger sisådär.




5 nej tack

Skolämne: Matte!!!!!

Mat: Surströmming, blodpudding, pölsa osv... Listan kan göras lång!

Musik: Klassisk musik osv...

Dryck: Hmm... Det där går i perioder med vad jag gillar och inte gillar. :P

Djur: Spindlar, ormar och andra äckliga småkryp!




4 saker

Du gjorde igår kväll: Packade, packade och åter igen packade!

Du kan höra just nu: Hundarna som busar och Per som lagar mat till sig själv.

Du inte kan leva utan: Djur och musik!

Du gör när du har tråkigt: Skruvar på mig och blir lättirriterad!




3 personer

Bästa Person: Har många! Men Per är ju givetvis en av dom!

Gärna hånglar med: Per .:P

Snackar mest gojja med: Veronika, Mia och Lina :P



2 val

Coca Cola eller Fanta: Coca Cola

Hund eller katt: Hund




1 önskan

Att vara ekonomiskt oberoende och att dom jag tycker om ska ha det bra (inklusive mig själv!). Att jag ska få en chans att vara lycklig och leva livet!

Av Jennifer - 22 september 2008 09:25

Ska snart till skolan och lyssna på en föreläsning om rättspsykiatri - kan nog vara intressant, det mesta som är om psykiatri är faktiskt riktigt intressant. Det är bara så mycket man ska hinna ta in och lära sig på kort tid. Efter föreläsningen ska jag, Per och även mamma (hon fick hänga med :P) kolla på lägenheten igen. Ska mäta lite och se hur det ser ut efter tapetseringen. Förhoppningsvis får vi nyckeln till lägenheten redan idag, annars får vi den som senast på fredag. Ska bli så sjukt kul att flytta! :)


På torsdag ska jag till plastikkirurgen för att ta bort tejpen och stygnen. Det ser ut som att det har läkt ordentligt, men visst har det blödit lite emellanåt. Inte så konstigt kanske då jag är i farten hela tiden, jag har inte ro i kroppen att bara ligga i sängen och glo (vilket nog egentligen hade varit det bästa i och med läkningen...). Det ska bli riktigt spännande att få se brösten utan tejp och stygn! Kommer ju mer se då hur de kommer se ut, sen är det bara till och hoppas att ärren kommer bli fina, vilket jag tror! :)


Nej, lär ta på mig stövlarna nu och skynda mig iväg!

Puss

Av Jennifer - 21 september 2008 15:26

Hittade det här testet hos Elin.  Den som känner sig manad att göra testet - varsågod. :)


Vem sms:a dig senast? Lina :)


Vem kysste dig senast? Min sambo Per <3


Vem kramade dig senast? Per igen :P 


Vad har du för bh på dig just nu? En "ful" svart bh som jag fick från plastikkirurgin. Det är ett måste att använda den dygnet runt tills brösten har läkt helt och hållet...


Vad har du för trosor på dig just nu? Blåa hipsters med stjärnor på

Vad står det i ditt sjätte sms och vem är det ifrån? "Jag älskar dig min prinsessa av hela mitt hjärta. Och det var inte jag som terrade dig i natt. :P Puss puss", från Per

Vad brukar folk få för intryck av dig? Att jag är öppen, positiv, glad och charmig


Har du någon gång klätt dig horigt? Hahahahahahahaha. Horigt och horigt vet jag vällan inte, men utmanande - ja visst! ;)


Har folk kallat dig slampa/bitch/hora? Ja, bitch har jag blivit kallad många gånger (??????)


Har du kallat någon för slampa/bitch/hora? Ja, det har jag.


Har du slagit någon riktigt hårt? JA, flera gånger! :S


Använder du parfym? Jajjamensan! :)


Vilken kroppsdel brukar du få mest komplimanger för? Brukar få komplimanger över speciellt tre kroppsdelar: mina ögon, mitt hår och mina muskulösa vader.


Vilka slags killar faller du för? Jag faller oftast för de lite tuffare killarna...

Vad kollar du på först hos en kille? Klädstilen och ansiktet. 


Vad är klockan? 15:37


Vilken färg har din mobil? Svart


Vad ska du göra nu? Packa inför flytten 


Har du svårt att släppa andra tätt inpå livet? Njaaaae, både och. Jag är väldigt öppen om mig själv och mitt liv. Men jag kan ha svårt för att verkligen helt förlita mig på någon eftersom jag blivit sårad så många gånger förut.


Är du social? Ja, social som bara den! :P


Känner du att du orkar en fråga till? Ja


Vad tänker du när du vaknar? Vill inte gå upp! Tänker på alla måsten...


Kan du gå utan smink? Självklart, men jag går oftast sminkad då jag känner mig finare med smink. Men jag har inga som helst problem med att vara osminkad.

Av Jennifer - 21 september 2008 01:45

Är hemma nu och det var trevligt och avslappnande att bara sitta och umgås! Jag drack två glas vin och sen nöjde jag mig med det. Okey då: jag käkade även lite lösgodis och chips. Hehe. ;) Jag tycker det är så SKÖNT när man kan umgås med folk utan att man direkt behöver göra någonting, no stress or panic. Sen om man tar sig någonting att dricka - det är ju bara ett plus i kanten. ;) Linas dotter Julia, snart 4 år, ville inte gå och lägga sig så vi har dansat, spelat memory och lekt med "puselbitar". Kvällen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, men vad spelar det för roll egentligen? ;)


Nu ska jag sminka av mig och ta på mig mina myspys-kläder! :D



Mys

Av Jennifer - 20 september 2008 19:20

Ska om en stund gå hem till Lina för att dricka vin och umgås med lite folk. Blir nog skoj! Får se om jag dricker ngt, är bra sugen. Men njaaaa... Men ett glas vin/en drink kan vällan inte skada? :P

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards