Alla inlägg den 8 september 2009

Av Jennifer - 8 september 2009 23:30

Jobb 8-17.30 idag. Hade med mig valpen Trixie till jobbet några timmar och det gick faktiskt toppen! Brukaren gillade henne och hade ingenting emot att hon följde med några gånger ibland. Där föll en stor och tung sten från mitt bröst! Nu vet jag att blir det absoluta krissituationer med valpvakt så kan jag alltid "slänga" med mig henne till jobbet. Och jaaa, imorgon lär hon följa med till jobbet och eventuellt även på torsdag. Tur att Trixie är så himla lätt att ha med sig överallt, hon märks knappt ens förutom när hon blir på bushumör Flört Hade med mig henne till gymmet nu på kvällen med och hon lade sig och sov på direkten fast det var en massa folk på gymmet. Behändig liten dam! Jag, Patrik och Joel drog faktiskt till gymmet direkt efter jag hade kommit hem från jobbet, vi alla körde rygg och jag ökade på med tyngderna, kändes skönt. Det händer grejjer med kroppen liksom! Sen var det bara att stressa hem då Patrik skulle med tåget hem till Hofors. När han hade åkt drog jag ut på powerwalk med lillskruttan i famnen. Och jag har inte hunnit gå min 120 minuters powerwalk idag, men åtminstone så blev det 80-90 minuter.... Men det är inte tillräckligt bra, jävla skit! Så fort jag kom in från powerwalk och hundpromenad så fick jag börja skala potatis och morötter och tärna och dona. Skulle ha lagat korvgryta med purjolök, potatis och morötter igårkväll efter träningen men då var jag för trött och slut för det... Så, jag sköt upp det till idag då korven annars inte skulle "hålla" och bli tvungen att kasseras (har fan inte råd att slänga mat ens), and guess what: det blev ännu senare idag! Suck... Thats it! Jag ska inte skjuta upp saker, och speciellt inte för att andra tycker det. Det blir bara kattskit då. Maten blev klar NU, precis på sekunden - så nu ska jag börja portionera upp det och sen låta det svalna så jag kan frysa in det.... Jag vet då hur man bäst roar sig när man är totalt slutkörd! Helst av allt hade jag velat krypa ihop i fosterställning och bara vara. Inte behöva tänka, inte behöva känna. But, thats never gonna happen!


Nä, bäst jag fixar med maten nu och sen låter hundarna ta en snabbkissning innan natten. Förhoppningsvis får jag några timmars sömn inatt innan det blir dags för ett 14 timmarspass på jobbet imorgon.


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards