Alla inlägg under augusti 2009

Av Jennifer - 30 augusti 2009 22:59

Helgen har försvunnit i en jävla fart! Känns som att jag inte hinner med dagarna riktigt, allt bara "marscherar" på dag ut och dag in...


Fredag

120 minuters powerwalk på förmiddagen och på eftermiddagen jobbade jag några timmar hos brukaren här i Säter. Sen hem, byta om och dra till gymmet med Patrik och Joel. Jag tränade ben och biceps. Kunde tyvärr inte göra alla benövningarna/maskinerna pga sprickan i foten inte är riktigt läkt. Men jag gjorde jävlar mig en massa! ;) Sen drog jag och Patrik hem, jag snabbduschade och lagade sen käk - Thaigryta! Sen mys och chill i soffan med en Ben & Jerry glass.


Lördag

Sovmorgon till tio för min del, sen ut på 120 minuters powerwalk, slängde i mig lite proteiner och sen drog jag och grabbarna till gymmet! Svetten flödade och jag körde verkligen slut på axlar och triceps, skönt! Sen var det dusch, hundpromenad och att vänta på pappa som varit och hämtat en garderob åt mig som jag ska montera ihop (eller någon annan som kan knåpa med sådant dära skit!) och ställa in i skrubben/förrådet. Har tänkt göra om det till ett rum mer än förråd, helt sjukt att det där förrådet räknas in i ens kvadratmeter i lägenheten... Well well, sen följde jag och Patrik med pappa och Joel ut i stora svampskogen för att plocka lite gult guld - kantareller! Tyckte mer att jag hittade blåbär, spindlar, ormbon och massa annat creapy än kantareller, faktiskt. Men jag fick iaf ihop en liiiiten hög i min vita plasthink, som för övrigt bringar otur med sig när jag ska leka skogsmulle! Dagens sämsta kommentar för dagen, kom jag med under själva skogsbesöket: "-Fan vad är det för jävla tattare som har varit här och plockat alla jävla blåbär?" Joel: -"Det där är lingon....." Hahahaha. Klockrent! Det där måste ju bara bevisa hur korkad jag är! Väl hemma med sisodär tusentals myggbett började jag laga dillkött och det tog låååång tid för det där köttet skulle ju koka i en evighet! Baaaaah! Men det var värt all tid det tog, gott som bara den! :) Resten av kvällen var slapp och jag var heeeeelt galet slut...


Söndag

Upp tidigt för att jobba 8-14.00 Direkt när jag kom hem började jag och Parik att rensa gårdagens skörd av kantarellerna (han fick ihop nästan en halv plastkasse....) och sen förvällde jag dem och frös in. Hepp hepp! Sen passade vi på att ta oss en promenad med hundarna  i det fina höstvädret. Satt en stund vid hundbadet och kikade ut över sjön. Även fast jag mest gnällde över att det blåste kallt så var det mysigt :) Slängde ihop käk när vi kom hem, fläskpannkaka (fast, med bacon istället för fläsk), baconpannkaka blir det vällan då? Eller något ditåt. Jäklar vad gott det var! Jag vet att jag inte alls gillade det som barn... Vilken tur att vissa saker ändras med åldern då :) Och sen var det dags för Patrik att åka hem då han har jobb i veckan som kommer... Och jag drog ut på en timmes stavgång i en hiskelig fart och sen en rask promenad med hundarna. Behövde verkligen det där, en urladdning! Dumma tankar, dumma känslor... Tyvärr så hjäpte inte promenaderna tillräckligt och jag är fortfarande låg...





Av Jennifer - 27 augusti 2009 23:59

Har äntligen börjat kunna gå mina powerwalks igen, dock inte riktigt lika fort som innan. Men, jag är på G igen. Dumma dumma fot som sabbat för mig! Den är fortfarande blå/grön/lila och lite svullen men MYCKET bättre! Fast, om jag stått mycket under dagen så blir den öm :( Annars börjar allt gå åt rätt håll with my "leftie", haha.


Var iväg och hälsade på alla goa valpar idag! Och Trixie har vuxit på riktigt ordentligt! Hon är numera en av dom största i kullen och nog är hon en liten bitch som flyger på alla sina sju bröder utan att tveka. Det är min tjej det, en riktig kämpe! ;) Tänk att hon blir sju veckor imorgon och att vi får hämta hem henne nästa fredag, mysigt! Direkt efter allt valpgos åkte vi till Ica Maxi där det har inhandlats huuuuur mycket matvaror som helst! Nu är då frysen, kylskåpet och skafferiet påfyllda, skönt! Nu behöver jag inte leva enbart på en massa havregrynsgröt, haha!


Drog till gymmet nu på kvällen med grabbarna! Tog i riktigt ordentligt så nu bränner det i musklerna, wonderful! Ryggen och magen fick sig verkligen ett hårt pass, oh yes ;) Jag må vara klen men nog har jag blivit starkare under dom här fem veckorna! :)




Av Jennifer - 26 augusti 2009 20:16

Vilket jävla skitväder det är idag! Bara en massa regn och inte en gnutta sol... Damn! Har inte ens orkat bry mig i att snygga till mig idag. Är osminkad och har bara slängt upp håret i en hästsvans. Har faktiskt inte ens plattat luggen - då är det illa, haha. Så man kan ju inte påstå att jag gjort mig fin för Patrik som kom nu på eftermiddagen. Men ähh, who cares? :) Jag har hört att det kan kallas naturlig skönhet att gå utan en massa kladd, men det tycker jag då inte stämmer in på mig, haha!



Nej, man kanske skulle ta och göra lite nytta här på jobbet nu. Slutar 21.45 och då ska jag direkt hem och pussa på babie! :)


Btw. Saknar mitt långa hår sjukt mycket! Ska verkligen spara ut det nu och få tillbaka längden, eller näää. Jag ska spara ut det längre endå! Tror det kan bli riktigt schysst med mitt lockiga hår! :D



Av Jennifer - 26 augusti 2009 00:53

För mig är det en självklarhet att beröras. Att bli berörd av någonting som känns långt djupt innanför bröstet. Jag blir berörd. Damien Rice berör! Hans musik och texter berör. Det här känns verkligen inom mig. Vet inte riktigt vad det berör och jag låter det vara så. Huvudsaken är att jag känner.



There's still a little bit of your song in my ear
There's still a little bit of your words I long to hear


 

Stones taught me to fly
Love, it taught me to lie
Life, it taught me to die
So it's not hard to fall
When you float like a cannonball


So come on courage . Teach me to be shy




Av Jennifer - 25 augusti 2009 23:59

Tog mig en välförtjänt sovmorgon till nio imorse, vaknade med ett leende på läpparna och kände mig faktiskt glad. Sov som en riktig prinsessa inatt, wonderful!


Jag och mamma var in en sväng till Djurmagazinet tidigare idag, och dyrt blev det vill jag lova, haha! Jag köpte foder åt Daizy och Ebba och sen även valpfoder åt Trixie. En ny och större bädd investerade jag i åt doggisarna, en klöspelare till katten and so on. Blev en jävla massa pengar, 1500kr närmare bestämt! Men nu har jag då allt jag behöver dom kommande månaderna, skönt! Och alla saker är redan inhandlade åt Trixie. Halsband och koppel i färgen lila, valpfoder, matskål har jag redan sen innan och sen får Trixie återanvända Daizys urväxta tröjor när det blir kyligare ute i höst. Allt är kirrat och klart och det ska bli så mys att få hem lillskiten! <3


Har betalat räkningar och lite skulder idag, trist att pengarna försvinner så fort från kontot. Men skönt att veta att man "kommer" någonvart och inte bara står kvar och stampar på ett och samma ställe, kind of.


Joel och jag drog till gymmet på kvällen och pumpade lite bröst, biceps och mage, galet skönt! Jag har verkligen börjat uppskatta att träna nu igen! Motivationen finns och det gör även en jävla envishet att den här gången ska jag lyckas med det jag vill! Och det jag vill är att minska i vikt, bli slankare, bygga muskler och bli starkare. And damn, I will make it! ;) Och nu när foten börjar bli bättre kan jag även ut och gå mina powerwalks, har saknat dom! För mig är det avslappnande att ut och gå riktigt fort! Jag får en sorts frizoon där jag kan tänka på annat eller tänka på just det jag behöver. Jag tänker alltid mycket och analyserar sönder saker så mina promenader är välbehövda. Och om inte annat så håller promenaderna  mig piggare, friskare och spänstigare - so it's a win win situation :)


Imorgon kommer babie och det ska bli mys! Vi har inte setts sen förra söndagen och då sågs vi bara i en timme eftersom jag jobbade heeeela dagen lång... Så jag längtar tills imorgon, få pussas lite! <3 Därför passade jag på att städa lite här hemma nu på kvällen. Drog några varv med snabeldraken, torkade av golven och gjorde rent i badrummet. Hemmet känns fräscht som bara den just nu :) Men, jag har fortfarande inte rensat klart i garderoberna och det står tvättkassar i sovrummet från både förra veckans tvättande och från igår (som tur är så är allt vikt iaf!).... Men ähh, gör det något då? :) Lite "skit" i hörnen lär man stå ut med ibland, haha.



Av Jennifer - 25 augusti 2009 02:20

Shit vad det känns som dagarna går fort! Det är redan tisdag, faktiskt. Även fast det inte känns som det. I söndags jobbade jag i Blge och det gick bra. Känner att jag har fått in rutinerna väldigt fort som assistent hos den brukaren, men visst är det fortfarande lite "nervöst" - jag har ju bara jobbat där tre gånger hittils.  Och som vanligt så var det träning efter jobbet! Jag och Joel gick till gymmet och köttade lite triceps och mage, nice!


Och måndagen som helt plöstligt bara försvann var fullspäckad redan från start med hundpromenad, jobb 8-17.30, hundpromenad igen, slänga in tvätt i maskinerna, powerwalk, hänga upp tvätten, dra till gymmet med Joel och träna axlarna, skynda sig hem för en snabbdusch och få i mig ngt att äta efter träningen. Kopplade på hundarna ännu en gång och tog med mig dom hem till bästaste brudarna för att umgås lite och få mitt hår färgat. Galet skönt att ha mörkt hår igen! Och mina lockar börjar äntligen se lite fina ut igen, i och med att håret blir längre. Ska spara ut håret igen, jag vill testa att ha riktigt långt hår nu när jag haft det i en uppklippt page under sommaren. Skyndade hem med fuktigt och LOCKIGT hår, vek tvätten och bäddade rent i sängen. Och det är i sängen jag ligger just nu, natten mot tisdagen, och gosar in mig, underbart! Jag älskar doften av nytvättade kläder och lakan! Älskar att få lägga mig i en renbäddad säng och somna in med den rena, harmoniska och mysiga känslan. Heavenly! :)





Av Jennifer - 22 augusti 2009 22:56

Både vädret och mitt humör ändrade sig idag! Solen började skina, det blev varmt ute och mina mungipor vände sig uppåt! Har garvat som fan idag med Isabelle! Vi har verkligen skoj på jobbet. Jag säger då bara det - Skadeglädje är den enda sanna glädjen! Mahahahaha ;)


Jag ligger lite halvt nedkrupen här i sängen, katten Missemus springer runt och leker med sin leksak och hundarna ligger i sin hundkorg och sover. Är galet seg och ska snart försöka sova. Jobb i Borlänge imorgon, 8-18. Sen blir det jobb här i säter på måndag 8-17.30 och på onsdag 8-21.45 Sen är jag LEDIG resten av månaden ut, härligt! Men det är klart, får jag jobb så tackar jag ju inte nej direkt...


Time to call babie! <3



Av Jennifer - 22 augusti 2009 07:27

Har sovit riktigt kasst inatt! Har vaknat var och varannan timme mest hela natten... Ibland blir min hjärna overload och då funkar fan ingenting! Och när jag väl somnat relativt ordentligt vid en sisodär klockan fem så vaknar jag av att katten hugger mig i foten och vill leka! Dessutom högg han mig i den foten jag har ont i.... Gaaaaaaah! Känns verkligen som att det kommer bli en solskensdag. Mitt humör som är really bad och sen det fula vädret med en massa regn - what a perfect match!


Vadå bitter? Jag? Nej inte ett dugg....

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards