Alla inlägg den 5 augusti 2009

<3

Av Jennifer - 5 augusti 2009 15:37

Idag fyller min fina mamma år! Massa kärlek och ett stooooooort grattis till dig mamma som alltid har funnits vid min sida och som har hjälpt mig bygga upp mitt liv igen!


Puss!



Av Jennifer - 5 augusti 2009 00:40

Har varit iväg till veterinären nu med båda hundarna och katten. Vet. tyckte att Missemus var en väldigt snäll, fin och sund katt men att det dessvärre inte fanns något direkt att göra mot hans beteende (vilket jag även trodde...). Fick två tips men det var redan sånt jag haft i tankarna, får se om något av det kan fungera. Vet. och jag försökte även ta ett urinprov på Missemus men gav upp efter tredje försöket när han total vägrade att kissa. Annars kan han kissa bäst fan han vill, men tydligen inte på kommando haha.


Missemus



Daizy fick sig en ordentlig genomkontroll och jag fick ett stort leende, en dunk på axeln och mycket beröm över hur fint jag har byggt upp henne sen höftkulan och lårbenshuvudet togs bort på henne juli 2007. Han sa att det var otroligt att hon hade kunnat bli så bra igen och att hon var väldigt fräsch! Sånt glädjer mig! :) Har köpt öronrens åt henne som jag ska börja behandla med nu så hon blir fin i öronen igen (innan nästa öroninflammation slår till...).


 Daizy



Ebba skötte sig fint och stod snällt på undersökningsbordet medans vet. vaccinerade henne och kollade hjärta samt patella. Tyvärr så har Ebba grad 1 på sin patella (patella är samma som deras knä) vilket innebär att jag inte kommer avla på henne. Känns riktigt tråkigt att hon har patellaluxation, men jag är glad att det var den lägsta graden! Jag som hade sett fram emot att para henne så småningom... Jaja, nu är det bara att slå dom drömmarna ur huvudet. I övrigt var hon sund, fin och välmående! :)



Ebba




Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards