Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Jennifer - 2 augusti 2009 20:45

Redan ny månad! Tiden går så förbannat fort, galet! Tycker det känns precis som sommaren började. Eller jaaa, förutom att vädret allt för ofta varit SKIT! Hoppas på en massa sol den här månaden då - jag behöver få upp solbrännan igen :)


Helgen har varit riktigt mysig trots en del sura miner från mitt håll, det är som vanligt haha. Fredagen spenderades först på jobbet och direkt när jag hade slutat åkte jag och babie till Borlänge och käkade på Coco Thai. Sjukt god mat! När magarna var mer än överfulla gick vi på bio, såg filmen Public Enemies. GALET bra film! I loved it! Och självklart klantade jag till mig med under bion... What else? Jag skulle öppna min lokaflaska och då började den spruta runt så jag blev blöt, stolen blev blöt och även min handväska... Vilket även innebar att godispåsen blev blöt. Behöver jag ens nämna att det blev ett stooooort hål i den och en massa godisar trillade ut? Och mina byxor var sjukt blöta - det såg nästan ut som att vattnet hade gått på mig haha. Behövde dock inte skämmas alltför länge, för någon bakom mig spillde ut alla sina popcorn över golvet, så då kändes det genast mycket bättre igen! Ha!


Lördagen ägnades åt träning och blåbärsplockning! Gick min powerwalk på två timmar och gymmade sen ben och mage samt konditionstränade en vända på cykeln. Kändes skönt! Och det är absolut första gången någonsin jag har kunnat träna ben! Mina knän har annars bara hoppat ur led... Men igår gick det! Tog det rätt så lugnt med vikterna - men hade iaf vid en maskin 40kg's vikter. yeah! :) Blåbärsplockningen då... Det känns mest som ett stort never again! Det var myggor och flugor överallt och alla, jag menar verkligen ALLA ville vara på min kropp och kalasa! Fick psykbryt några gånger men härdade ut åtminstone 40 minuter. Sen gav jag upp och var arg som ett bi över att Patrik inte direkt hade hjälpt till att plocka några blåbär (han bara lekte med hundarna och lämnade mig med alla myggen!)! Jag var arg och tjurig i någon timme och sa inte ett ljud till Patrik, inte ett endaste knyst. Bara blängde surt på honom när han sa ngt.... Jag mjuknade iaf till slut när det kom fram att han inte ens tycker om blåbär och att han hade följt med enbart för min skull... Då försvann bitterfittan Jennifer :)


Den här dagen började med två timmars power walk och sen en vända till kupolen med babie, Joel och hans kompis. Jag hann in en sväng på Kicks och Gina tricot. Vågade knappt gå in i fler affärer - det finns ju sååååå mycket snyggt i affärerna nu ju! Ha-begär!!! Efter kupolen drog jag och Patrik till gymmet, hepp! Så idag har bröst, biceps, triceps och magen fått sig en omgång och det känns galet skönt! Sen var det bara för oss att stressa i oss mat eftersom jag skulle iväg och jobba kväll. Så, här sitter jag nu på jobbet och längtar hem. :)


Jag är grymt stolt och nöjd med mig själv som tagit mig i kragen och äntligen börjat gymma igen! Det har iaf blivit 4 gympass den här veckan och det är inte illa pinkat med tanke på att det var över ett år sen sist jag lyfte vikter... It's never to late to change!

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards