Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Jennifer - 8 augusti 2009 23:01

Jag och snygg-Jonna drog en powerwalk runt sjön imorse vid sjutiden, härligt! Vi har så jävla mycket gemensamt! Och det är extra kul att prata träning och kost med henne då vi tycker, tänker och känner i princip lika om allt det! Sen känns det extra bra i maggropen då jag vet att hon blev igång puschad med sin träning när hon för några år sedan såg att jag gått ned en massa i vikt. Det gör mig glad! För jag vet att jag har "satt igång" många att gå ned i vikt och börja träna, underbar känsla och veta att man har betydelse för personer man till och med ibland inte ens känner. :) Direkt efter promenaden gick jag ytterligare någon km och sen fick hundarna sig en 40 minuterspromenad i solskenet :) Och inte tar det slut där  - jag stack sen vidare till gymmet, all by myself! Första gången någonsin jag drar ch gymmar själv, ha! Jag körde bröst och en jävla massa mage! Det var en sjukt trevlig och fit/muskulös kille där som jag frågade om hjälp vid ett tillfälle och sne fortsatte han hjälpa mig med träningen. Galet schysst! Han pratade dock bara engelska så jag försökte lite taffligt förklara vad jag ville and so on. Vet knappt ens vad de olika övningarna och maskinerna heter på svenska - så det bev lite knixigt på engelska. Haha! Well well! Han puschade iaf på mig rejält och hjälpte mig utföra vissa övningar kanon bra - ja han till och med svettades på mig några gånger haha! Men det bästa var när han berömde mig för mina starka magmuskler! Wiiiiiihoooooo! Jag gjorde en magövning som han sa många hade svårt att utföra ordentligt. Sen visade han mig en annan bättre magövning som jag riktigt kunde glänsa med! Han blev faktiskt impad! ;)


En dusch senare och några tag med plattången var jag fit for fight för resten av dagen! Det har lunchats och snackats och jag har även hunnit med att terrorisera Peter en sväng nu på kvällen! Ska dit nu igen, chilla lite och bara vara. Nice! Imorgon väntar en ny dag och då väntas det jobb... 8-21.45

Av Jennifer - 8 augusti 2009 00:59

Gym och powerwalk - done! Känns skönt att ha det gjort! Tränade ben, biceps, triceps och lite mage. Benen kändes helt okey, bara högerknäet som gled lite ur "läget". Men höll jag en hand runt knäskålen medans jag pressade så gick det faktiskt galant :) Nu är jag sådär härligt nyduschad och med ett lockigt hår som står åt alla håll och kanter! Well, what more can I say? Nu blire sängen så jag orkar upp och ut och gå 07.00 med Jonna!

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards