Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Jennifer - 10 augusti 2009 21:24

Kom att tänka på en grej på gymmet idag! Det är alltid en massa killar som gymmar, men inga tjejer... Jag är alltid ensam tjej som är där och svettas, tar i och stönar. Ett tag tänkte jag på det nästan konstant och fick lov att fråga Joel om det bara var jag som tjej, som gymmade flera gånger i veckan och tydligen så var jag det! Jag sa då att jag tyckte det var lite pinsamt (speciellt med tanke på att jag inte är så stark ännu och att det mest är en massa biffar där) men han bara skrattade och sa att killarna gillar det! haha! Lätt att jag ska bli nästa Arnold Schwarzenegger - fast utan anabola pattar!


Or maybe not... :P

Av Jennifer - 10 augusti 2009 20:23

Blev ingen powerwalk runt sjön imorse. Vädret sög - det var kvavt och regnade lite smått så mitt humör blev sugigt! Jag gick istället min vanliga runda på 90 minuter. Stack sen till gymmet med Joel. Tränade axlar och mage. Tycker det är så himla skoj för idag såg jag verkligen att mina muskler har byggt på sig vid axlarna, hett! Idag fick jag glänsa på gymmet igen med mina magmuskler! Joel testade den där magövningen som den engelsktalande mannen visade mig i lördags. And guess what - han orkade inte gå ned hela vägen, HA! Såg även att en av biffarna på gymmet spanade in mig när jag "flängde" upp och ned i den där övningen, I am the greatest! Man sitt/ligger på en av "bänkarna" som finns för ryggövningar (har för mig just den tränar musklerna kring svanken, men när man gör magen så är man vänd åt det andra hållet) och sen ska man luta sig hela vägen ned till golvet ut ifrån "bänken" (om man kan, vilket många tydligen inte kunde enligt den engelsktalande mannen då det blir väldigt tungt för magmusklerna) och sen ska man upp. Bäst resultat ges även om armarna får hänga fritt ned i övningen - och det är självklart så jag gör den. What else? ;) Direkt efter gymmet tog jag ut hundarna på en 30 minuters powerwalk - härligt! Nu har jag fått höra av flera stycken att det ser ut som att jag har gått ned i vikt! Häcken har blivit mindre och likaså brösten. Varför just brösten? Är dom inte små nog? Fuck! Jaja. Joel sa iaf idag att jag ser smalare ut vid brösten, vid bröstkorgen rättare sagt och nyckelbenen - jippie!!!! :D


Eftermiddagen har ägnats åt städning av hemmet mitt! Bytt sängkläder, dammsugit, torkat golven, vattnat blommorna (eller kanske inte blommorna då....) och diskat and so on. Skinande rent här hemma, underbart! Sen tog jag en snabbdusch och gjorde mig söt för Patrik som jag gick och mötte vid tåget. :D Han har precis slocknat på soffan den segproppen! Jag ska vällan vara tacksam - han diskade iaf efter att jag hade lagat käk åt oss haha. Lagade något som hette Förföriska räkor i het sås. Gott som faan var det, men tydligen inte särskilt förförande. HAHA! :P


Av Jennifer - 10 augusti 2009 01:02

Sprang 20 minuter, powerwalkade i 90 minuter och avslutade sen med situps! Och dom kändes vill jag lova! Har gått med träningsvärk idag sen jag tränade magen hårt i lördags, fy faan säger jag bara! Haha! Men skönt är det, jag känner ju att det händer någonting med kroppen. Får jag ingen träningsvärk så blir jag nästan bara grinig för då känns det inte som att jag har gjort mitt allra yttersta. Weird. All träning nu ikväll kändes faktiskt. Jag har inte ätit riktigt ordentligt (tillräckligt) dom senaste dagarna och det märks verkligen att energin sjunker och att jag inte orkar prestera till max! Nej, jag lär fan försöka skärpa till mig lite mer med maten och äta mer proteinrikt och framförallt äta, inte "strunta" i målen som jag lätt kan göra just nu.  Igår åt jag t.ex bara en halv tonfisksallad och lite naturgodis.... Thats it.... And thats not enough... Och då hade jag powerwalkat i tre timmar och gymmat i en timme samma dag... Skärpning!


Har precis tagit en dusch och nu ska jag slänga omkull mig i sängen så jag orkar upp imorgon bitti! Har planer på att gå runt sjön men allt hänger på väder, vind och mitt humör! Sen blire gymmet med brorsan Joel! Och på eftermiddagen kommer Patrik! :D <3


Puss

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards