Alla inlägg under november 2009

Av Jennifer - 17 november 2009 16:00

Vaknade av ett samtal imorse som jag inte alls var beredd på. Det blev både glädje och sorg i ett. Jag känner med er och tänker mycket på er! Är tacksam (ordet glad känns så fel att använda) att du ringde och berättade gumman. Allt fick mig att tänka på vad jag kunde ha haft. Vad jag kunde ha fått för 3,5 år sedan... Och hur hemskt det måste vara att förlora det i ren ovilja... Jag gjorde åtminstone ett val. Ett val som var bäst i den situationen och skedet i mitt liv. Kan med säkerhet garantera att den här morgonen börjades med en massa tårar, uppgivna känslor och en stor omtanke för er. För det är er det handlar om i nuläget. En stor glädje finns åtminstone kvar som kommer att berika era liv. Från och med nu tills förevigt. Det här fixar ni! I just know it.... <3


Försökte skjuta undan alla tankarna som samlats i mitt huvud på senaste tiden genom att ta i extra på gymmet imorse! Körde axlar och triceps. Kände mig lite ofokuserad men det gick bra endå. Sprang sen på direkten 30 minuter för att slippa tänka helt för en stund. Är så skönt för när jag springer kan jag reflektera över mina tankar och känslor utan att behöva känna dom. Låter invecklat och klurigt. Men jävligt skönt är det! Och jag har måååånga känslor inom mig i nuläget. Sorg, glädje, irritation, nyfikenhet och framförallt en touch av ovisshet. Hatar den känslan! Att inte veta men behöva gå och undra, tänka, känna och må efter det. Somebody please shoot me! Jag gillar raka rör, raka puckar. Jag vill inte bli dalltad med eller få falska förhoppningar...


Ibland önskar jag att jag inte visste vad överanalysera var för något. För jag är en grym jävel på att göra det! And it makes me feel like I'm down at the bottom... Jag är fan inte mer värd en kackerlacka... Eller, jo! Det är jag visst! Men just nu känner jag mig jävligt obetydelsefull.  Nej fan, orka tycka synd om sig själv och dra på sig offerkoftan?! Hell no! Nu sticker jag ut med hundarna på en promenad, tjing!


Puss


Av Jennifer - 16 november 2009 21:19

Kände mig inte ett dugg pigg imorse när klockan ringde! Men det var bara att pallra sig upp och knata iväg till jobbet. Iof så var det bara fyra timmar då Isabelle bytte av mig vid tolvtiden, but still, haha. Sen har jag gått i ett litet töcken resten av dagen - var fortfarande i tillståndet bakis. Inte illa, det var verkligen en rejäl fylla i lördags. Uuuuujaaaaaa! Har känt mig allmänt opepp och oinspirerad idag och hade ingen som helst ork att träna nu på kvällen. Men jag drog iväg med Joel till gymmet och kickade igång kroppen igen! Körde rygg och biceps. Endorfinerna sprudlade runt i kroppen så jag passade på att sticka ut och ta en löprunda/joggingrunda på 30 minuter. Hade på mig en reflexväst till och med, hepp hepp! Fan, jag har ju ingen lust att bli påkörd och skada mig (eller i värsta fall break down and die) nu när jag är uppe i toppen med träningen! Fick till riktigt bra käk nu på kvällen med: fullkornsris, tonfisk och keso ihopgojjat. Gott och jävligt nyttigt! Det + proteindrinken gör susen Glad


henni5  

Av Jennifer - 15 november 2009 22:15

Är galet bakis med ett sjukt skallebank! Hade en kanonkväll men jag drack kanske liiiite för mycket... Hade sjukt skoj inne på Bolanche iaf! Träffade på gamla klasskamrater och en massa mer schysst folk. Galet skoj! Fast jag kanske inte skulle ha sagt vissa saker som jag sa, vad vet jag. Men fan, man måste vara rak på sak helt enkelt. Och det vet jag att den personen brukar uppskatta det med mig - att jag alltid är rättfram.... Men, who knows.... Well well. I slutet så märktes det tydligt att jag var lite för full för det blev några kräkor... Missade skjutsen så jag följde med en polare hem som pysslade om mig och fick mig i säng. Han gav mig vatten, kräkhink och fick till och med lov att klä av mig. Jaaa, vad ska man säga. Jag var inte riktigt i mitt bästaste skick. Jävligt sweet av honom att ta hand om mig, fast jag hatar att bli ophändertagen. Det mest klockrena var nog när han frågade om jag ville ha en t-shirt på mig eller om jag skulle fortsätta vara näck, jag sträcker upp armarna i luften och säger att de är lugnt och sen "faller ihop". Bra Jennifer, bra. Hahahahaha. Det påminndes nästan lite om när jag var och hälsade på min syster och hennes karl i Uppsala då hennes kille fick lov att hjälpa mig med avklädning och få mig i säng. Herreguuuuuuud haha.


Vill inte påstå att jag kände mig särskilt pigg när jag vaknade imorse. Var fortfarande full på förmiddagen. Började bli bakis då och jaaa, baksmällan sitter i hårt today... Har inte gjort många knop alls idag. Duschat för att komma igång och piggna på mig lite och käkade sen pizza med mamma och syrran. Och just nu sitter jag här i soffan i mjukiskläder, osminkad och med ett hår som står åt alla håll och kanter! Aaaaaaah, skönt att inte bry sig helt enkelt. Who cares? Det är ju ingen som direkt ska komma förbi och spana in mig heller så. Och hade det varit så, ääääähh, shit happens. haha.


Nu ska jag fortsätta titta på filmen på Tv4, Heartbreak hotel. Tycker den är charmig, lite feel good känsla över den på något vis och vänster.


Av Jennifer - 14 november 2009 20:06

Av Jennifer - 13 november 2009 14:00

Nu ska jag slänga omkull mig i soffan och käka fruktsallad, läsa den nyaste Topphälsa tidningen och småglutta lite på tv:en. It feels so fucking good! Skrattande 



  

Av Jennifer - 13 november 2009 11:30

Då var veckans femte och sista gympass kirrat och klart! Gymmade axlar, triceps och mage - stenhårt! Kändes riktigt bra idag. Direkt efter sprang jag 30 minuter och gick sen en 30 minuters rask promenad med Daizy och Ebba.


Jag riktigt känner hur min kropp har ökat i muskelmassa. Det kanske inte syns, men jag känner det. Speciellt med tanke på att jag har blivit starkare och "uthålligare". Det jag är missnöjd med (om man nu får säga så) är att mina biceps inte utvecklas tillräckligt. På höger arm syns min bicepskula knappt (det har alltid varit så, ända sedan jag var en hästtjej) medans den syns rejält på min vänstra arm. Jag ÄR högerhänt och är starkare i höger sida så varför är inte min biceps muskel mer synlig där? Och jag är starkare i tricepsövningarna än i bicepsövningarna, men det spelar säkert ingen roll för det är ju olika muskelgrupper.


Skit samma, det är skönt att gymma och jag mår bra av att träna och röra på mig en massa. Sen har jag givetvis mål som jag har tänkt nå. Jag är alltid sån - målmedveten, tävlingsinriktad och envis. Tyvärr kan jag sätta upp alldeles för höga mål, men jag börjar bli bättre på att sätta delmål och jag klarar av att ta små babysteps för att komma dit jag vill nu förtiden. Jag är annars lite som en bulldozer - brakar rätt över allt för att det ska bli som jag vill och har tänkt.

Av Jennifer - 12 november 2009 22:30

Uppe med tuppen imorse! Slängde in tvätt i maskinerna, drog till gymmet och körde rygg och biceps samt sprang 30 minuter på löpbandet. Sen hem, hängde upp tvätten och la i nästa omgång, matade hundarna och ut med dom på en 30 minuters rask promenad. Sen hängde jag upp lite mera tvätt, drog snabeldraken ett par varv över golven,  duschade och fixade till mig, diskade, bäddade rent i sängen och vek in tvätten, bakade sega hallonrutor (dom är sååååå jävla goda ju!) som jag sedan frös in och gick därefter ut på en till promenad med hundarna. Handlade, lagade thaigryta som jag sedan åt till nudlar. Och dom nudlarna var fan dom äckligaste jag någonsin har ätit ever, blääää! Skulle fan ha käkat fullkornsris till istället - MYCKET godare!


Åkte sen med Isabelle till Borlänge där vi gick på en föreläsning som jobbet bjöd på. Den föreläsningen var grym! Kan inte säga något annat! Han som föreläste berättade om sitt liv med missbruk, Damp, ADHD, alla år han suttit i fängelse och vägen ut ur allt ihop. Jag blir så förbannat peppad och inspirerad av människor som med hjärta och själ kan berätta sin livshistoria och på samma gång "lära ut".


Är trött i kropp och knopp och ska gå hundarnas sista promenad för dagen nu. Efter det får det banne mig bli sängen. Det ska bli såååååå underbart att krypa ned i en renbäddad säng! Vardagslyx! Skrattande


Av Jennifer - 11 november 2009 22:30

Har hittat en sida som jag gillar skarpt! Jag gillar den så mycket att jag säkert kommer missbruka den, haha. Det är en sida där man kan kolla hur många kalorier man gör av med via träning osv. Allt stämmer säkert inte till fullo men man får ett humm om hur mycket man faktiskt förbränner. Det jag har kollat hittils stämmer iaf till 90% och det tycker jag ska hissas! Skrattande


Min kaloriförbrukning för den här dagen är lite över 1400 kalorier. Inte illa pinkat! Då känns det inte lika jobbigt att jag, Isabelle och brukaren åt varsin bakelse på eftermiddagen. Det är ju trots allt "lill-lördag" idag, haha.


Checka in sidan HÄR



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards