Alla inlägg den 11 november 2009

Av Jennifer - 11 november 2009 22:30

Har hittat en sida som jag gillar skarpt! Jag gillar den så mycket att jag säkert kommer missbruka den, haha. Det är en sida där man kan kolla hur många kalorier man gör av med via träning osv. Allt stämmer säkert inte till fullo men man får ett humm om hur mycket man faktiskt förbränner. Det jag har kollat hittils stämmer iaf till 90% och det tycker jag ska hissas! Skrattande


Min kaloriförbrukning för den här dagen är lite över 1400 kalorier. Inte illa pinkat! Då känns det inte lika jobbigt att jag, Isabelle och brukaren åt varsin bakelse på eftermiddagen. Det är ju trots allt "lill-lördag" idag, haha.


Checka in sidan HÄR



Av Jennifer - 11 november 2009 21:45

Dagen började med en vända på gymmet, körde ben och mage. Mitt i träningen ringer Linda och undrar om jag kan komma och fortsätta jobba då hon var sjuk. Yes yes, klart jag kunde göra det. Jag tränade färdigt, drog sen hem och gick en 30 minuters promenad med doggarna, snabbduschade som faaaan och kutade upp till jobbet och var på plats kl.10 Har haft en sjuuuukt rolig jobbdag med Isabelle! Vi blir helt tokiga ihop, haha! Spydiga kommentarer, låtsasbråk, slag och tjuvnyp, en massa humor och klockrena kommentarer. Den här t.ex när vi diskuterar sex:


Isabelle: - "Han" duger i krig.

Jag: - "Han" duger INTE i Krigh.

Så jävla klockrent eftersom jag heter Krigh i efternamn, hahahahaha. Ååååå vad jag gillar mitt efternamn! Jag är en riktig kämpe med allt och ger aldrig upp, är tuff och hård (men har en mjuk sida också givetvis...) så åtminstone jag tycker att jag matchar namnet rätt så jävla bra. Flört


Jag slutade jobbet 17.30 och stressade då hem, packade väskan, tog ut hundarna en snabbvända, lämnade in dom igen och mötte sedan upp Emmie för att tillsammans gå till simhallen. Jag simmade 45 minuter och det blev 60 längder (eller heter det vändor???? I don't know). Skönt var det iaf och kroppen kändes riktigt mör när jag gick upp ur bassängen. Jag har inte simmat sen i våras så nu var det verkligen på tiden att sätta igång igen tyckte jag. Feels good! Och det var grymt skönt att sitta i bastun efteråt, käka clementiner och glömma bort tiden för ett tag. Promenerade sen hem, utfodrade jyckarna och knatade ut med dom. Tycker det enda jag gör är att gå, gå och gååååååå. Bra, på ett sätt, för det ger en "gratis motion", just like that.


Har precis käkat lite fiberhavregrynsgröt med det sista av mammas goda äppelmos och en maaaaaassa kanel på, mmm! Funderar på att kanske lägga mig tidigt idag, typ nu? Eller snart åtminstone. Hade varit skönt att slänga omkull sig i sängen och bara drömma sig bort utan en massa stress och press @ the moment.


Av Jennifer - 11 november 2009 21:30

Jag veeeeeet att höstrusket är på väg mot sitt slut och att snön känns i luften, but still; jag saknar sommaren! Då var jag brun, det kändes helt okey att goffa glass i tid och otid, det grillades en massa och det var bara såååå underbart på alla sätt och vis nästan tror jag. Så jag slänger in tre bilder som togs på midsommardagen. Här är jag snorkanon men mår toppen! Några timmar senare dock så däckade jag ju och det blev ett jädrans liv på min fest... Mer om vad som hände på festen kan den som vill läsa om här.


      

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards