Alla inlägg den 5 november 2009

Av Jennifer - 5 november 2009 15:19

Gymmat rygg och biceps idag! Sprang även 20 minuter på löpbandet. Måste komma igång med löpningen igen, det är ju galet skönt när man väl fått upp motivationen tillräckligt.


Hundarna blev glada över den lilla snön som låg på backen under deras morgonpromenad. Ebba älskar snö och Trixie såg lite fundersam ut över det vita, "pudriga" och kalla, haha. Det är ju hennes första snö någonsin Skrattande Daizy tycker mest att snön är kall och blöt, men hon gillar också att busa runt i den. Längtar tills det blir meeeeeer snö och när jag går upp med hundarna i skogen och släpper dom lösa. Det är mysigt! Älskar att se Ebba flyga över stock och sten med en massa snö i käften, hon ser så lycklig ut! Ååååååå läääääängta!


Ska gå till jobbet alldeles strax, jobbar 16-21.45


Puss

Av Jennifer - 5 november 2009 12:00

Franska Bulldoggen Ebba fyller idag två år!


  


Hur mår hon då? Hon verkar ha blivit bättre (pepparpeppar ta i trä!) sen hon fick cortinsonsprutan och fick cortison i tablettform. Hon går fortfarande på cortison och har minst 10 dagar kvar på den kuren. I tisdags var det en heeeel vecka sen hon kräktes sist, men - sen kom det tre kräkor... Kräkorna ser åtminstone bättre ut men fan! Så fort man tror att allt har vänt så blir det lite skit igen... Och "äter mig ur huset" gör hon med, på kokt torsk och ris. Själv äter jag mest havregrynsgröt för att spara in på pengarna. Känns som att jag var och varannan dag är på Konsum och köper torsk åt henne, haha. Hoppas hon blir bättre snart! Det är verkligen inte kul att se henne tunna ur och inte ha lika mycket energi längre. Nu orkar hon iaf gå två lite längre promenader om dagen, men max 20 minuter, vilket hon behöver. Annars får hon tokryck och bara dampar runt (då spelar det ingen roll att hon är helt sluuuut tydligen...) Och Ebba som är van vid att vara ute och gå en - två timmar om dagen i vanliga fall! Skruttisen!


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards