Alla inlägg den 4 november 2009

Av Jennifer - 4 november 2009 22:19

Vad mysigt det är med alla pyttesmå snöflingor som börjar komma ned just nu! Den första snön är alltid lika mysig och speciell! Massa minnen och kroppen gör glädjeskutt innombords. Härligt!


Jag vill lipa åt världen! Så som man gjorde när man var liten. Som när dom första snöflingorna sakta men säkert singlade ner från himlen och man stack ut tungan och lät flingorna nudda tungspetsen.


  



Av Jennifer - 4 november 2009 21:38

Kärt barn har många namn - flitmaja.


Har varit oerhört flitig och effektiv idag! Förmiddagen ägnades åt gymmet där jag tränade ben och mage samt sprang 20 minuter på löpbandet. Sen hem för att direkt ut och knata med hundarna, slänga in gardinerna och sängkläderna i tvättmaskinerna, plocka iordning med papper, städa, diska, laga mat och dona med en massa annat! Har t.ex fixat om förrådet/skrubben helt till ett sovrum nu! Hepp hepp - hur man bäst gör en tvåa på 63 kvadrat till en trea på 63 kvadrat! Skrattande Visst visst, man kan fixa till det ytterligare och det ska jag banne mig göra när jag har lite pengar till övers. Roligt att fixa och trixa ju. Tänk bara att jag till och med har målat väggarna heeeelt själv därinne (aldrig målat ngt förut), jag är verkligen kalasbra! Vill man ha ngt gjort så ska man se till att göra det själv. Man klarar allt man vill och lite till.


Kom nyss in från hundpromenader och powerwalk. Suuuuuperskönt när man väl kommer ut! Jag drar mig alltid för att gå ut och gå eller springa när det blir mörkare och kallare ute - men åååå vad skönt det är när man väl är ute och kickar igång! Och extra mysigt med att snön snart kommer på riktigt, man riktigt känner snön i luften, de känns, hmm... fräscht, nytt och som en omstart för allt. Åtminstone så känns det som det i nuläget. I like it!


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards