Alla inlägg den 18 november 2009

Av Jennifer - 18 november 2009 23:45

Då har man averkat ett 14 timmars arbetspass då och en 30 minuters löprunda samt hundarnas kvällspromenad. Skippade gymmet idag, kände att det fick räcka med att vara ute och nöta på vägarna i mörkret. Hade mycket känslor jag behövde göra mig fri från, allt ifrån irritation till sårbarhet. Kändes bra iaf förutom att jag fick så förbannat ont i arselet. Uppförsbackar är inte att leka med alla gånger, haha.


Funderar fram och tillbaka på om jag ska ta det där svininfluensavaccinet eller inte. Jag har en tid bokad imorgon och hör till riskgrupperna. 1. Mitt hjärtfel, 2. Jag jobbar inom vården och slutligen 3. Jag är under 30 år. Med tanke på hjärtfelet så borde jag kanske. Men är tveksam mot all hysteri kring griseknoenflunsan, vaccinet och själva "massvaccinationen"... Tänker på mitt hjärta samtidigt. Hur det skulle palla med om jag insjuknade och om någort organ slogs ut? Mitt hjärtfel är medfött och det är ingenting jag direkt märker av eftersom jag alltid har haft det. Jag har en förträngning vid aortan, alldeles där blodet ska syresättas. Detta gör att mitt hjärta måste arbeta dubbelt så hårt för att syresätta mitt blod. Dessvärre gör det inte alltid det tillräckligt vilket t.ex gör att mina händer och fötter ofta är iskalla och att jag kan tappa känseln i dom. Så jag kanske borde vaccinera mig, just in case. Man vet ju aldrig hur mycket hjärtat pallar med...


Hur ska DU som läser min blogg göra? Ska du vaccinera dig? Om inte, why not? Är så kluven med hur jag ska göra...

Av Jennifer - 18 november 2009 18:15

Fick hem ett efterlängtat paket från Ellos igår, en rutig tunika, har väntat på den sen september! Provar genast och den sitter väl fint MEN är alldeles för liten vid axlarna och latsen (visst heter det vällan lats, en viss del av ryggmuskulaturen???)! Så det blir till att skicka tillbaka den... Ååååååå.....


Så här ser tunikan ut fast den jag beställde är lilarutig.





  


Fast det är inte det första klädesplagget som jag har märkt av med att sitta för tajt vid axlarna nu för tiden. Synd och klaga egentligen för det bevisar ju bara att all träning har gett resultat! Skrattande But I still have a looooong way to go!


Okey, jag kan seriöst och ärligt talat erkänna att jag inte tänker bygga upp mig till värsta biffen. Men jag vill ha snygga och synliga, markanta muskler. Dessutom vill jag bli starkare, starkare och starkare. Stark på insidan - stark på utsidan. Min kropp mår bra av att få "arbeta" så varför inte låta den göra det då?


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards