Alla inlägg den 1 november 2009

Av Jennifer - 1 november 2009 23:25

Jag är så mycket starkare än du tror! Enough is enough och den enda jag tänker på är mig själv för en gångs skull. Sen om jag verkar vara en känslokall bitch så får det vara så. Alla har rätt till en åsikt men jag tänker inte lyssna på ditt skit längre. Jag vet i mig själv varför det blev som det blev och om du inte väljer att lyssnar på det, så fine. Kör ditt egna race men låt det inte gå ut över mig. Så spy din galla över någon annan. Du kanske borde välja någon som inte vet hur man hävdar sig så du får känna dig mäktig och som att du har "övertaget". För här kommer du ingenstans för jag är hård som sten! Jag gör precis som jag vill för jag är en egen individ lika som att DU gör precis som du vill för du är en egen individ. Jag har inget ansvar för dig längre eller för oss, för det finns inget oss längre. Jag vill inte höra på din skit och du ska inte få behandla mig med hårda ord och ett nedtryckande beteende bara för att DU mår dåligt för att jag dumpade dig. Get over it! Och vill jag jämföra ditt beteende med ett annat beteende så gör jag det. Mycket får man göra här i livet men att omedvetet eller medvetet trycka ned någon (om än för stunden) för att man själv ska känna sig som en större människa eller för att man bara är jävligt förbannad - det existerar inte i min värld längre. Jag har redan gått igenom det i tidigare förhållande och det förklarade jag för dig. Ingen ska få sätta sig på mig igen. För jag är starkare än så!


Jag förklarade att jag inte gillade eller accepterade ditt beteende, men gillade personen som fanns bakom det där. Men den biten är över nu, jag gillar ingenting längre. Tänk hur lätt det är att förstöra någonting bara för att det inte finns någon respekt. Hur lätt respekten för en annan person kan brytas, likt en gren som knäcks.


Av Jennifer - 1 november 2009 20:56

Redan november, shit! Det känns sjukt - snart blir det snö, slask, snö, slask och lite mera snö (hoppas på massa snö!) och julafton nalkas fort som tusan! Galet! Okey jag vet att jag är en månad i förväg, men månaderna går ju så fort så snart är det december haha.


Den här allhelgonahelgen har mest spenderats på jobbet. Jobbade hela fredagen 8-21.45 och så jobbar jag hela dagen idag, exakt lika tider. Lördagen blev som en "klämdag". Jag passade på att ta sovmorgon och det var skönt, men fan, dagen försvann verkligen. Det ogillas. Hade planer på att dra ut på kvälen men jag kände helt enkelt att jag int pallade och sen ska det fixas valpvakt och jaaa, hundvakt över huvudtaget med tanke på Ebba som är sjuk. Nej det fick bli en hemmakväll. Umgicks med en kompis, låg i soffan och glodde på tv och snackade hela natten i princip. Bara chillade. Jag avr inte ens trött så jaaa, jag var vaken tills jag skulle gå till jobbet, tokigt! Nu känner jag mig dock riktigt trött - inte ens sockerkickar får igång mig ordentligt haha. Råkade somna till här på jobbet och Erika sa att jag var helt död, haha! Stackarn fick ruska på mig som fan för att jag skulle bli levande igen, jag som låg sååå skönt ihopkurat i sängen. Attans!


Just nu längtar jag hem till hundarna och min skööööna säng! Ska bli så skönt att få krypa ned sen och gosa in sig. Fast med min "otur" så blir jag säkert pigg när jag kommit hem... Men nog fan känns det att jag inte har sovit på 1,5 dygn hahaha. Är slö som fan i huvudet, mer korkad än vanligt.

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards