Alla inlägg den 20 november 2009

Av Jennifer - 20 november 2009 15:38

Bra start på dagen med ett gympass! Körde ben och mage och avslutade med att springa 20 minuter på löpbandet. Dumma dumma högerknäet ville inte riktigt sitta där det skulle så jag struntade i att springa ytterligare tio minuter. Huvudsaken att jag konditionstränar överhuvudtaget. Sköööönt! Hade tänkt köra axlar och triceps idag egentligen men med tanke på att jag gjorde griseknoevaccinationen igår och armen är lite öm idag så lät jag bli. Känns nästan som att någon har smackat på armen med en knytnäve, värre än så är det inte.


När jag kom hem från gymmet så såg jag att Ebba hade spytt.... åååååh nej! Så det vara bara att ringa veterinären och fråga om jag kunde sätta henne på kortison igen för att "vidga" svaljet. Kortisonet som togs bort i tisdags, så himla typiskt... Nu är det två tabletter om dagen som gäller tills på tisdag och då på kvällen ska jag och skruttan även besöka veterinären för mer konsultation. Känns inte riktigt bra om hon ska behöva gå på kortison hur läääänge som helst heller, det är inte särskilt bra för levern och njurarna osv... Ebba har mått riktigt bra dom senaste två veckorna, inte spytt en endaste gång och hade sakta men säkert börjat öka i vikt och hull. Sååå.. Två steg framåt och ett steg bakåt helt enkelt. Men vi kör på!


Har städat och fejjat nu på eftermiddagen och just nu håller jag på och bakar sega hallonrutor. Ska hälsa på morfar som fyller år på söndag så då tar jag med mig fika, Josefine lagar matpaj och mamma fixar sallad som tas med. Vi överraskar gubben helt enkelt. Man lär väl vara snäll och söt ibland och hälsa på. Jag har inte träffat morfar sen september förra året när jag gjorde min bröstoperation. Och SOM jag har fått lov att tacka minst tiotusentals gånger för att han betalade operationen...... Får man någonting av honom så kan man räkna med att säga tack tills den dagen man inte längre existerar. Sad but true. Well well, på söndag får han besök iaf så då borde han och hans tantalona bli nöjda och glada. :)


Tänk att det är fredag och jag är ledig heeeeeeela helgen, wonderful! Idag blir det fredagsmys, definitivt.


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards