Alla inlägg under januari 2008

Av Jennifer - 10 januari 2008 11:11

Har precis satt mig här framför datorn för att käka en macka och två kiwisar. Har haft fullt sjå på morgonen med en busig Ebba! Sen blir det inte bättre heller när "storayster" Daizy sätter igång och för att inte tala om vilda Zelma som fick tokryck och började hänga i gardinerna! Kan tillägga att jag cyklade på min spinningcykel samtidigt som jag försökte hålla ordning på alla tre! Var inte det lättaste, kändes mer som att jag fick hoppa på och av cykeln mer än att trampa! Haha. Men jag cyklade mina två mil iaf.


Idag känns som en jobbig dag. Jag måste skriva en massa på min examinationsuppgift. Skrev en hel del igår, men har MASSOR kvar! Alla i klassen fick iaf tills på måndag med att lämna in den, så jag har lite mer tid på mig. Men ändå. Vi ska skriva om ett möte i vården med någon från en annan kultur. Jag är inte mycket för olika kulturer osv, visste knappt ens vad kultur var innan den här kursen (knappt jag vet det nu heller) så det är riktigt körigt just nu... Sen borde jag städa åt marsvinen, men tror inte det hinns med idag... Det går ingen nöd på dem om jag väntar tills imorgon eller på lördag - men har för vana att alltid städa på torsdagar: då är det fräscht till helgen och jag slipper städa åt dem på just helgen. Mycket fiffigt. :P


Lär sätta igång med allt nu. Orka?

Av Jennifer - 8 januari 2008 17:36

Försökte fotografera Zelma när hon lekte i sin kattunnel. Det hela resulterade i att hon snabbt knatade fram till mig och spärrade upp sina stoooora ögon!


Ska ringa veterinären om ca. en timme och boka tid tills ikväll (om han har ngn tid kvar). Vill att han ska kika på hennes nacke och skuldror och höra med honom vad han har för ideér med Zelma's klåda.



Av Jennifer - 8 januari 2008 15:56

V. 1, Har du någonsin…


  • Dejtat en av dina bästa kompisar? Berätta lite, hur gick det?  Nej, har aldrig dejtat någon av mina kompisar. Kompisar ska vara kompisar :)

  • Blivit arresterad? Berätta lite?   Nepp, aldrig

  • Sagt att du älskar någon utan att mena det? Berätta lite!  Njae, nästan. Finns inget direkt att berätta heller om det. Var mer kär i kärleken än någonting annat.

  • Haft ett one night stand? Berätta lite?   Nepp, har inte sex med folk jag inte känner. :P
  • Busringt till någon, vem och varför?   Måååånga gånger! Men kommer inte ihåg vilka direkt. Haha. Och varför, tjaa - jag avr i den busåldern :P
Av Jennifer - 7 januari 2008 22:47

Sen lilla Ebba flyttade hem till oss har det blivit fullt liv! Daizy är överlycklig att ha en artfränd att leka med och Zelma (katten) - hon är också glad trots att hon dras åt två olika håll några gånger om dagen. Hehe. Det är nämligen så att Daizy drar Zelma i huvudet/frambenen medans lilla Ebba med sitt apgap hugger tag i svansen och rycker åt andra hållet. Det mest naturliga vore ju att Zelma blir sur och säger ifrån, men inte då! Hon börjar spinna??!! Jaaa, jag har ju sagt att jag har en cp-katt! ;)


Det går faktiskt riktigt bra med Ebba. Hon är duktig på att gå i koppel och hon går på vänster sida redan! ;) Är relativt duktig på sitt, ska öva mer med henne. Har bara gjort det några få gånger hittils. Sen har det bara hänt några få olyckor inne under helgen. Två av olyckorna har skett inne i Zelma's älskade kattunnel (även Ebba's favorit!) mitt i allt bus - kan ju inte påstå att det var roligt att rengöra den från en massa valpkiss! :P Ebba är verkligen tokig i kattunneln! Hon studsar upp och ned på den, springer ut och in i den, rullar runt i den osv. Verkligen skojigt att se på! :D 


Idag är Ebba 9 veckor :D




Av Jennifer - 7 januari 2008 15:40

Usch sikken ångest jag har för tillfället! Vännen Lina från klassen ringde och berättade att vi har en examination som ska lämnas in nu på FREDAG!!!! Detta är ngt vi inte fått reda på då vi inte var i skolan sista dagen innan själva lovet. Läraren hade tydligen pratat och gått igenom med alla just den dagen om vad det är för examination vi ska skriva och hur den ska skrivas. FAST läraren sa att vi skulle gå igenom sådant efter lovet i januari... Skitsnack! De andra i klassen ahr ju redan börjat och vissa är helt klara! Men värst av allt är att några i klassen visste om att vi inte visste, och de har hållt tyst om det. Lina fick veta det idag - schysst!!! Och självklart kommer den typiska bortförklaringen "jag glömde bort att berätta" eller "jag tänkte inte på det"... Gaaaaah! Nu känner jag mig super stressad och full i ångest! Jag kommer bara ha 3 dagar (kvällar) på mig att skriva den här examinationen!!!! Hade jag vetat redan nu vad som skulle göras hade jag satt mig på direkten och försökt börja få till ngt, men det går ju inte... :S


Visst, jag kommer säkert hinna få till ngt tills fredag, men jag vill vara nöjd med arbetena jag lämnar in, känna att jag gjort mitt allra yttersta! Jag har ju hittils fått två VG och ett MVG på de tre kurser vi har haft, och jag vill ju gärna ligga på VG-MVG nivå... Självklart blir jag nöjd om jag bara får G, men jag vill ju ha mer efetrsom jag vet att jag egentligen kan...


ÅNGEST!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Jennifer - 7 januari 2008 15:25

Igår ställdes min fina juniorhane KizBaz Loud and Clear ut och det gick mycket bra för honom! Han blev BIR-Junior + CERT för både Lisbeth Björndahl och Minna Thomé!


Han är utställd fyra gånger, och han har blivit:

1xBIR-Junior reserv + Cert (Jens Lindgren)

3xBIR-Junior + cert (Lena Tysk, Lisbeth Björndahl & Minna Thome)

1xBIS-Junior 2 (Lena Tysk)


Vilken kanonhane!!! :D Nu håller jag tummarna att han kommer kunna norpa åt sig de sista två certen för championattiteln med. Det är tuff konkurrans bland abessinierna, speciellt i hanklasserna.


TACK Vickan m.fl för hjälp med lille Loud!!!

Av Jennifer - 6 januari 2008 17:57

Idag har jag avslutat omröstningen, och resultatet lyder:


Vad anser ni angående plastikoperationer?

67,6% anser att det är bra för den som har behov av det

23,5% anser att det är helt okey, men skulle själv aldrig göra det

0% anser att det är ondödigt att lägga pengar på plastikoperationer

8,8% är helt emot plastikoperationer


I den nya omröstningen undrar jag vem DU är som läser min blogg? :)



Av Jennifer - 6 januari 2008 11:10

Gårdagen började tidigt, redan vid 03.30 med att fixa iordning mig och valpen Ebba och marsvinen innan vi skulle åka iväg. Snälla pappa körde oss till och från utställningen och hjälpte mig med Ebba under dagen när jag ställde - tack så mycket!


Ebba skötte sig exemplariskt hela dagen! Hon både åt och drack, sov mycket, gjorde alla sina behov utomhus, var framåt mott nytt folk, busade lite och brottades med höstrån. ;) Ebba fick mycket uppmärksamhet under dagen!!!!!! Är man söt så är man. ;)


Är nöjd med utställningsdagen. Bra arrangerat, skoj att träffa alla goa marsvinsvänner igen och sen blev det lite fina resultat med. :)


SCh KizBaz Look at me

BIS 1, Lisbeth Björndahl: 2/3 CK (bra omdömen!!!)

BIS 2, Jens Lindgren: 1/4, CERT, BIR + BIS 4


KizBaz Build me Up

BIS 1, Lisbeth Björndahl: 5/7 (men med bra omdömen!!!)

BIS 2, Jens Lindgren: 6/7, 86p.


Det var mina två egna djur jag ställde. Helnöjd med Look's BIS-placering!!! :D Hon sattes igår med hanen Jack Pot's Sebastian, och jag tror det kan bli riktigt snygga ungar! Hennes förra kull var ju även kanon så! ;)


Ställde även ut min vänninna Åsa Palms djur då hon var på trav med sina hästar, skriver resultaten här då två av djuren har jag fött upp, och den tredje som hon har fött upp - är jag mycket delaktig i då det var jag som planerade fram kullen åt henne! :P


SCh KizBaz Attention to me

BIS 1, Lisbeth Björndahl, 3/3 (men med bra omdömen!!!)

BIS 2, Jens Lindgren, 88p.4/4 CK (bra omdömen!!!)


KizBaz Catch as Catch Can

BIS 1, Lisbeth Björndahl: 1/3 (bra omdömen!!! Konstigt att det inte blev cert med de fina omdömena...)

BIS 2, Jens Lindgren: 89p. BIR-reserv, CERT


NoMoreMrNiceGuy (Åsa'a egenuppfödda, E:SCh KizBaz Attention to me)

BIS 1, Lisbeth Björndahl: 1/7, CERT

BIS 2, Jens Lindgren: 88p. 1/7, CERT


IDAG ställs min fina juniorhane KizBaz Loud and Clear ut! Jag är på helspänn och hoppas på fina resultat! TACK till er som hjälper mig med att få honom utställd! Och ett extra stort tack till Vickan som tar med honom hem till sig en liten period! :D


Nästa utställningar jag åker på blir Kallhäll 15/3 och Gävle 29/3.


SCh KizBaz Look at me - BIR & BIS 4 i Sollentuna


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards