Alla inlägg den 29 januari 2008

Av Jennifer - 29 januari 2008 22:50

Hemkommen från veterinären (han har kvällspraktik i Säter varje tisdag). Ebba fick sina sprutor och skötte sig utmärkt hos farbror doktorn! Han klämde och kände på henne och tyckte hon var i kanon form och han kände även på hennes leder/skelett och tyckte de var fina, så det känns bra :) Sen fick mammas yngsta vovve Alfons sin 1års vaccinationsspruta. Och jag är sååå snäll att jag betalar den åt mamma som har sämre ekonomi än vad jag har. Varsågod mamma! :)


Hade även med mig min älskade katt Zelma som fick somna in. Jag hade förberett mig psykiskt på detta redan för två veckor sedan då jag trodde hon skulle få somna in, men veterinären ville testa ngt mer (och även jag), tyvärr hjälpte inte det... Jag fick kattmat utan konserveringsmedel att testa på Zelma av min vän Hannah (TACK) men, på ngt sätt kändes det som att det inte fanns mer att göra. Har under hela dagen idag grubblat på huruvida jag skulle göra med Zelma. Veterinären Torkel höll med mig om att det nog var dags för Zelma att få somna in. Så när han väl frågade mig så svarade jag ja på en gång. Mamma frågade mig säkert tre gånger om jag var säker och veterinären frågade mig också några gånger, men jag var fast besluten. Men usch vad hemskt det var! Tårarna bara rann när jag kände hennes huvud som slappnade av i min hand, känna hennes hjärta som sakta slutade slå och till sist när hon tog sitt sista andetag.  Nu finns hon inte mer. Nu är hon i Nangijala, min lilla traktor.


Zelma

2006-06-26  - 2007-01-29




Av Jennifer - 29 januari 2008 14:32

VÄDUREN, 21/3 - 20/4
Den nyfikna, äventyrslystna Väduren styrs av Mars. Planeten hjälper henne att få den energi och det mod hon behöver för att kunna genomdriva sina vilda planer. Som Vädur är du alltid pigg på det nya. Ingen utmaning är för stor eller för liten. Ord som vardag, kontinuitet och långsiktig planering ger dig rysningar – vägen till ditt hjärta går i stället via konstant förändring. Du lever i nuet med ett barns sprudlande entusiasm!



ASTRO JANUARI:
Du har svårt att varva ner oavsett om du jobbar eller är ledig under helgerna. Det är så många saker som mal i dina tankar. Nyåret får dig verkligen att inse att det är dags för en förändring. Du tycker att du står och stampar på samma ställe utan att komma vidare.  Att du vill förändra din situation är ett steg i rätt riktning. Men ha tålamod, en ändring av vardagen kan ta tid och kännas krävande. Hitta en vän som kan stötta dig när allt känns tungt och grått. Efter din nystart kommer du att stråla av energi och karisma.

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards