Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Jennifer - 31 januari 2008 22:06

Idag har marsvinen fått städat i sina burar vilket innebär att de är nöjda igen :P Baby Jane's bebisar mår bara bra och de skuttar runt som bara den i buren! Tort&white hanen och ena brindlehonan står som standby då jag vill se hur de utvecklas. Resterande är till salu. Även mamma Baby Jane är till salu. Gärna till avelsintresserad då hon lämnat två bra kullar!


Har satt ihop nya avelspar idag:

U:SCh KizBaz Don't Talk Just Kiss

U:SCh KizBaz Phoebe

E:Eternty's Sitting Bull

Hoppas på fina bebisar i april!


Håller fortfarande på att gå igenom mina marsvin i ett litet försök att sälja av några. Men det är svårt då det är många djur jag gillar och tycker har något att bidra med till aveln.




Av Jennifer - 31 januari 2008 19:21

V.5, Mående


  • Hur mår du idag?   Helt okey. Har haft en blandad dag med både skratt och irritation. Blir lätt grinig. :P
  • När var du sjuk senast?   Hmm... Kommer inte riktigt ihåg. Jag blir lätt småsnuvig osv. Men sist jag var "riktigt sjuk" var i höstas då jag fick magsjuka hemma hos svärföräldrarna...Hemskt! Men mitt immunförsvar har blivit tusentals gånger bättre än vad det var för ett par år sedan.
  • Vad är det värsta i sjukdoms/skadeväg du provat på?   Provat på? När det kommer till sjukdom är det streptococker, hade det sammanlagt 6-7 gånger på ett år... När det gäller skada är det mina knän som jämt och ständigt hoppar ur led. (patella luxation). Höger knäet är värst då det sitter för högt upp och för långt åt ena sidan. Mina knän kan hoppa urled bara när jag vänder mig i sängen ibland. MEN, nu har jag så pass mycket muskler runt knäna att jag oftast kan hålla dem i shack! ;)
  • När hade du senast en riktig må-toppen-period?   Har nästan aldrig någon sådan period. Kan må toppen för en stund, mens en ligger jag på bottnen och krälar igen... Men den sista må-toppen-perioden var nog i lördags när Mia hälsade på! :D
  • Vad får dig att må bra?   Per, familjen, djuren, sång och musik, vänner och när jag de få stunderna känner mig stolt över mig själv!

Av Jennifer - 31 januari 2008 08:45

Jag vill tacka alla som kommenterat mitt senaste inlägg som handlade om Zelma's vandring till regnbågsbron. Det känns fortfarande tungt och lägenheten känns inte densamma utan min traktor som spann förnöjt bara man tittade på henne. Hon är mycket saknad! Men nu har hon det bättre, jag gjorde allt jag kunde för henne - men det räckte inte.


Som tur är har jag mina fina hundar Daizy och Ebba som lever om i lägenheten och får mig att må bättre. De får mig att tänka på annat. :)


Nu är det dags för skolan... Har prov, håll tummarna för mig!



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards