Alla inlägg under januari 2008

Av Jennifer - 27 januari 2008 15:10

Vecka 4, Favoritprogram

  • Hur mycket tittar du på TV?   Inte så mycket. Har inte tid att titta på tv. Någon gång ibland så stirrar jag dock på dumburken. :P 

  • Vilken kategori av TV-program föredrar du att titta på?   Hmm... En blandning av allt tror jag! Men något som är komiskt är alltid skoj, Simpsons t.e.x går alltid att kika å. ;) 

  • Finns det något du följer du slaviskt?   Nej, inte direkt eftersom jag inte har tid till det. Men Heroes har jag och Per följt slaviskt - genom att ladda hem alla avsnitt och stirra oss blinda på det timme ut och timme in. :P 


  • När och varför stänger du av TV´n?   Tv är inte på så ofta här längre. Men den stängs väl av när vi ska iväg på ngt eller när det är dags att sova osv, eller när vi inte alls tittar ngt på tv. Dumt att den ska vara igång då ju. 

  • Skulle du kunna leva utan TV, varför/varför inte?   Helt ärlgit så skulle jag nog kunna det, men jag föredrar ju att ha en tv att kunna titta på. :P En period (5-6 veckor) hade vi ingen tv alls då Pers gamla gått sönder - lite trist. Haha. 
Av Jennifer - 26 januari 2008 12:27

Här är en bild på mig och minstingen i "familjen". Hon växer för fullt och är en hejare på att hänga i gardinen och göra allt annat bus man INTE får göra! Söt som socker är hon iaf, min lilla Ebba! :)

Av Jennifer - 25 januari 2008 22:04

Har i eftermiddag/kväll skrivit klart ett arbete som ska lämnas in på den här kursen jag har nu, medicinsk grundkurs. Vi skulle skriva om smitta och hur man förebygger smittspridning,  redogöra vad hiv, hepatit och tuberkulos är. Det tog ett bra atg att skriva till det - men nu är jag ääääntligen klar och kan engagera mig mer i proven vi har titt som tätt... Har inte direkt gått igenom skelettets alla delar och placering ännu (eller lärt mig det på latin...) men det bara MÅSTE jag få in i skallen innan måndag. Så det blir öva öva och öva! Och läsa en massa med om allt som har med rörelseorganen och dess sjukdomar att göra. Faan vad tufft det är att bli undersköterska ändå, blää. :P


Sen i mars ska jag ut på min andra praktik. Jag hoppas jag får vara på gynekologavdelningen. Har iaf bett läraren speciellt om det då jag inte gärna vill vara med kirurgen, och måååånga i klassen vill ha ortopeden - så där finns det nog ingen plats kvar åt mig. Tror jag passar bättre in på gynekologavdelningen. Hade varit intressant att få vara med vid en abort (om man nu får det). Jag har ju själv gjort en abort (skrapning) och vill gärna veta mer hur de gjorde osv, eller rättare sagt - hur det ser ut när de gör det... Ja jag vet att jag är lite knäpp. :P


Sitter just nu och väntar på att Let's Dance ska dra igång igen! Skojigt att se hur alla flänger omkring på dansgolvet - men bäst av allt är musiken som spelas i alla dansnummrena! Min käft går ständigt på högvarv! ;)


IDAG tog jag och Per hans om städningen i lägenheten, tiden räckte inte till igår. Så nu är här dammsuget, golven är torkade, fönstrena är putsade, badrummet är städat, köket är rent osv. :) Sängkläderna blev iaf bytta igår - och det är så skönt att sova i en renbäddad säng! :D


Imorgon kommer Sanna och lämnar marsvinen, blir trevligt att snacka lite med henne. :) Tycker det är så skönt när man kan hålla kvar kontakten med sina marsvinsköpare (eller föredetta osv.) Och extra kul är det när de skickar bilder på sina KizBaz grisar och meddelar hur de mår! :)


På tal om marsvin, de ska få sin mat när jag kikat klart på utrösningen av Let's Dance - då ska jag ta mig en promenad upp till huset med Daizy i släptåg. :P

Av Jennifer - 24 januari 2008 22:55

ÄNTLIGEN kommer det en marsvinsrapport - för jag antar att det kanske är vissa som intresserar sig mer för mina "grisar" än själva mig? :P


Har klämt och kännt igenom alla nu, och det är hela 22 stycken. På lördag blir det 24 då Sanna kommer och lämnar över sina gulleponkar (hanarna som sökte nytt hem, skrev ett inlägg om det tidigare denna månad) hos mig, innan de ska vidare nedåt landet för att slutligen hamna hos Pernilla. Kan med gott samvete säga att alla mina marsvin mår bra! :) De dräktiga honorna lunkar på i sina burar, coh den som är störst av dem är KizBaz Baby Jane! Hon själv är en mycket liten och nätt hona (tycks bara få små nätta abessinier. hehe) så hennes mage ser GIGANTISK ut! De andra två honorna, KizBaz Catch me if you can och KizBaz Lady of Glamour är inte ens hälften så tjocka - antar att de inte är lika långt gångna i sina dräktigheter heller. Får väl se när det börjar ploppa ut bebisar! Jane har redan öppnat sig lite och hon ska ha sina om en vecka exakt. Jag hoppas hon går tiden ut, så ungarna föds i bra "skick".


SCh KizBaz Don't Talk Just Kiss är en riktig bråkstake och sitter nu själv i en bur! Hon är riktigt grinig och har osakat osämja i buen med sina två burkompisar. Burkompisarna har tappat i hull och det var det som avgjorde flytten för "Kiss". Nu får hon jaga sin egna skugga istället! ;) Jag har mina planer på att sätta henne med hane nu i början på februari, men samtidigt funderar jag på att sälja henne. Kan inte riktigt bestämma mig. Vill väldigt gärna ha en avkomma undan henne, men samtidigt har jag 2 halvsystrar till henne samt hennes stam i andra avelsdjur... Får se hur jag gör. Om någon är intresserad av henne så är det bara att hojta till!


KizBaz Lillebror finns fortfarande till salu! Busig liten pojke som vill komma till ett nytt hem - han är leveransklar!


Min hemsida har även passat på att få sig en liten uppdatering, för den som vill spana in där. :)

Av Jennifer - 24 januari 2008 14:03




Av Jennifer - 24 januari 2008 13:48

Som vanligt är mina dagar "uppbokade" med saker att göra. Håller på för fullt och tvättar, och sen ska hela lägenheten städas - välbehövt i dagsläget! Det ska bytas sängkläder i sängen (mysigt!), jag ska studera och göra rent åt marsvinen. Något jag faktiskt redan har gjort idag är:


  • Badat Zelma och klippt hennes klor (katten)
  • Klippt Daizy och Ebba's klor
  • Tränat - cyklade 3 mil ;)

Så, lite har hunnits med hittils. :)


Känner mig inte så sugen på att plugga direkt, men det är ett nödvändigt ont. :P Har massor att göra med studierna verkligen! Bläääää


Och nu var det ett tag sen igen som det kom någon rapport om hur alla små marsvinen mår. Så, ikväll kommer det en liten rapport när jag har varit och städat åt dem, klämt och kännt igenom alla! :)

Av Jennifer - 23 januari 2008 22:53

Blev godkänd på provet idag som handlade om andningsorganen, cirkulationsorganen och alla dess sjukdomar. Tadaaaaaaa! Hade värsta ångesten under provet och mådde skit, men jag klarade det :) Kunde ALLA hjärtats delar och cirkulationsorganens delar osv, fast bara på svenska. Latinet får vänta lite, men lite på latin kan jag: cavum nasi=näshåla, Cavum oralis=munhåla, trachera=luftstrupe, Pulmones=lungor, alveoler=lungblåsor, coronialkärl=kranskärl osv. Visst är jag duktig???? :D Tyvärr ska vi ha prov på måndag - då om rörelseorganen och dess sjukdomar. Skelettet,musklerna osv. Vi ska kunna veta vad olika ben sitter på kroppen, vad de heter på svenska OCH latin och kunna hela kraniumet (skallen) + mycket mer. Uppiggande? Inte direkt.... Ibland önskar jag att jag fortsatt vara hemmafru istället för att börja studera. :P


JAG vill säga tack till er som tror på mig och peppar mig genom bloggen här och andra ställen! Det betyder mycket att folk tror på mig när jag själv inte klarar av det! TACK! Vill även rikta ett STORT TACK till snällaste Hannah som skickat 1kg kattmat till mig för att försöka råda bot på min katts klåda i nacken. Tack tack tack! Nu får vi hålla tummarna att det hjälper! Annars vet jag inte vad jag gör...


Dags att kissa vovvarna, sen tror jag nog att jag ska lägga mig och sova. Det har varit psykiskt påfrestande idag med provet mm. och jag behöver verkligen min skönhetssömn! ;)


Av Jennifer - 22 januari 2008 18:50

En låt som har fastnat i mitt huvud är Natasha Bedingfield - Soulmate.


Går och nynnar och sjunger på den mest hela tiden, och det låter riktigt tjusigt när jag sjunger den med - alltid en fördel! ;)


Så, ge den en chans: ladda hem och lyssna på den :)

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards