Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Jennifer - 4 januari 2008 20:41

Det har varit en helt otrolig dag idag - knappt att jag vågar tro det!


Mamma hade bestämt att idag kl.13.00 skulle vi i familjen samlas hemma hos mig och Per, hon skulle tydligen berätta något - så alla behövde vara samlade. Efter mycket gnäll från min sida (mycket att göra) så gick jag med på det. Klockan blev ett och det ringde på dörren. Jag öppnade dörren och gick in igen utan att bjuuda in mamma (hon hittar in själv :P ), men hon bad mig komma tillbaka - och där i dörren stod Jenny (vän och fransk bulldogguppfödare) med en liten filt i famnen. Jag bara stod och stirrade, fattade ingenting. Hon drog ned filten och visade en såååå söt liten fransk bulldogg och sa att det var MIN!!!!!! Jag började grina och såg hemsk ut med ett förvridet ansikte. Haha. Det togs en massa foton och jag var helt överlycklig! MIN hund, äntligen en fransk bulldogg!!!!!!! *glädjetårar* Jag vart så chockad bara över att se Jenny, helt sjukt! :D Tydligen så hade Jenny och mamma planerat detta i fleeeeera veckor, utan min och Pers vetskap! Jag som har gått och tjatat om en fransk bulldogg hur läääääääänge som helst, och nu har vi en! :D Jag har mailat och sms:at med Jenny om valparna och fått veta att alla varit tingade osv, och att två tikar skulle stanna kvar i kenneln för utställning/avel. Den ena tiken skulle hamna hos en fodervärd i Stockholm - men det var tydligen fel!!! Hon var tilltänkt till mig!!! JAAAAAAAAAA! Vi kommer vara fodervärdar åt henne. Men hon är iaf MIN och Pers! :D Hon är jättelovande för utställning - vilket känns superskoj! En kanon tik!!!

Min lilla Ebba. :)


Maidendogg's Beautiful Queen of Love (Kallas för Ebba)

Vit med tigrerande tecken (skäck)

f. 5/11-07

U:Blomsterlökens Antonia

E:CACH USCH Shore's Magic Eternal Star


TACK Jenny med familj för förtroendet med underbara Ebba!!!! Tack även till min familj för all hjälp med att planera överaskningen!!


Allt känns fortfarande overkligt och jag vet knappt ens vad jag ska skriva, är nära till tårar hela tiden och är bara lycklig! Nu har jag mina två hundar jag alltid har velat ha! Daizy - min älskade hårboll och Ebba - min lilla söta minigris! :D


TACK TACK TACK!!!!!!!!!!!!!! Jag ska vårda henne väl och verkligen visa henne på utställningar framöver!


Fotona är tagna av uppfödaren Jenny Nilsson, kennel Maidendogg's



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards