Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Griseknoe eller inte?

Av Jennifer - 18 november 2009 23:45

Då har man averkat ett 14 timmars arbetspass då och en 30 minuters löprunda samt hundarnas kvällspromenad. Skippade gymmet idag, kände att det fick räcka med att vara ute och nöta på vägarna i mörkret. Hade mycket känslor jag behövde göra mig fri från, allt ifrån irritation till sårbarhet. Kändes bra iaf förutom att jag fick så förbannat ont i arselet. Uppförsbackar är inte att leka med alla gånger, haha.


Funderar fram och tillbaka på om jag ska ta det där svininfluensavaccinet eller inte. Jag har en tid bokad imorgon och hör till riskgrupperna. 1. Mitt hjärtfel, 2. Jag jobbar inom vården och slutligen 3. Jag är under 30 år. Med tanke på hjärtfelet så borde jag kanske. Men är tveksam mot all hysteri kring griseknoenflunsan, vaccinet och själva "massvaccinationen"... Tänker på mitt hjärta samtidigt. Hur det skulle palla med om jag insjuknade och om någort organ slogs ut? Mitt hjärtfel är medfött och det är ingenting jag direkt märker av eftersom jag alltid har haft det. Jag har en förträngning vid aortan, alldeles där blodet ska syresättas. Detta gör att mitt hjärta måste arbeta dubbelt så hårt för att syresätta mitt blod. Dessvärre gör det inte alltid det tillräckligt vilket t.ex gör att mina händer och fötter ofta är iskalla och att jag kan tappa känseln i dom. Så jag kanske borde vaccinera mig, just in case. Man vet ju aldrig hur mycket hjärtat pallar med...


Hur ska DU som läser min blogg göra? Ska du vaccinera dig? Om inte, why not? Är så kluven med hur jag ska göra...

 
 
emelie

emelie

19 november 2009 09:24

Jag ska vaccinera mig!! :)

http://www.em3lii3.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

19 november 2009 12:14

hej gumman!! Ja förstår om du är kluven för det är jag med men ja fick mit tval ganska så enklet då ja är riktigt förskyld nu..så ja kan ändå inte ta min:P

Men hade ja vart du med och vart i riskgrupp så hade ja nog tagit den.
Kram

http://www.maidendoggs.se

 
Ingen bild

anno

19 november 2009 23:42

jag har oxå tänk på det massor, jag hör inte till nån riskgrupp förutom att jag är under 30, men har ingen lust att bli sjuk ändå. Jag har vart bestämd från början att jag inte ska ta MEN har nu kommit på att blir jag sjuk kan jag smitta tex små barn som inte får ta vaccinet, eller någon som inte fått sprutan som har nån annan sjukdom....det har fått mej att tänka om men inte bestämt mej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards