Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Do you think you know me?

Av Jennifer - 2 juni 2009 23:51

Idag har ångesten legat över mig och det mesta har känts meningslöst. Jag har känt mig meningslös - obetydelsefull. Ångesten har hägrat över mig som en snara runt min hals... Ångesten har kort och gott ägt mig. Inte ens den där power walken imorse kunde råda bot på ångesten. Den bara växte sig större och större och STÖRRE. Till slut var jag alldeles skakig och darrig i kroppen, ville bara gömma mig för världen, orkade inte med någonting... Precis då ringde Veronika! Hon hörde att min röst var skakig och jag orkade inte dra på mig ngt "poker face", jag pallar bara inte att låtsas att allt är bra när det inte är det. I vilket fall som helst så kom Veronika över hit en sväng. Jag erbjöd mig att färga hennes hår för att få någonting att sysselsätta mig med, mota bort ångesten. När Veronika väl skulle cykla hem så passade jag på att ta en löptur, så vi gjorde sällskap en bit - hon cyklandes och jag springandes, side by side. Det kändes skönt. Den där osynliga snaran runt min hals började sakta men säkert knytas upp. Var dock fortfarande alldeles skakig och pulsen var hög. När man har en hög ångest så får man en känsla av att hjärtat ska tränga igenom bröstkorgen och det känns som att man precis sprungit flera tusentals mil. All ork försvinner.


När ångesten hade lättat lite var jag upp till mina föräldrar, mamma såg till att jag fick i mig lite käk. Det kändes bra att komma iväg en stund. Få annat att tänka på. Jag till och med skrattade ordentligt för första gången idag. Det var välbehövt. Skrattade även när jag pratade i telefonen med finast nu ikväll. Ärligt skratt, det skrattet som kommer nerifrån maggropen som bubblar upp och gör att munnen spricker upp i ett leende. Den mesta av ångesten har försvunnit nu och snaran hänger lite löst runt halsen, nästan dinglandes.


Jag vet inte vad som fick ångesten att ta ett järngrepp om mig idag. Den bara fanns där när jag vaknade. Vissa dagar finns den där helt utan förvarning. Idag kom jag på mig själv med att tänka destruktiva tankar. Jag tänkte på hur skönt det hade varit att rispa med något vasst i huden längs med armarna och benen. Eller hur skönt det hade varit att dunka huvudet i betongväggen. Bara för att. Men det där och mycket mer hör till mitt förflutna. Jag är inte den tjejen längre. Jag behöver inte skada mig själv längre för att uthärda ångesten när den är som värst. Bara det visar hur långt jag har kommit och vilken distans jag har satt "det" på. Jag har inte använt mig av något destruktivt beteende sedan jag var 17 år, det var då jag bestämde mig för att det fick vara nog.


Ångesten må vara stark. Men den är inte starkare än mig. Jag är stark, jag är envis. Jag uthärdar varje storm och kommer ur det lite starkare för varje gång.

So, do you think you know me after this? Well, try again.





 
 
tuss

tuss

3 juni 2009 13:17

Du är starkast!!! =)

http://thereseks.blogg.se

 
Ingen bild

Jennifer

10 juni 2009 20:45

Vad söt du är Tussan!!!!! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards