Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Jennifer - 17 juni 2009 23:59

Sov riktigt dåligt inatt! Tre timmar var allt jag fick... Trots lite sömn och tusentals tankar i omlopp så vaknade jag på ett bra humör! Tror det mycket kan bero på att jag vaknade av solens värmande strålar som sken in på mig när jag låg i sängen, lite halvt slumrandes. Låg under täcket och njöt i säkert en halvtimme innan jag gick upp och ut på promenad i solskenet, 40 minuter med hundarna och sen gick jag ytterligare en vända på 50 minuter. Skönt! Jag älskar sol, avgudar det nästintill! ;) Eftermiddagen har spenderats på kupolen med Emmie och hennes lillasyster. Jag handlade lite fina kläder, favorit köpet blev den sommargula klänningen (har även en i ljusblått...)!


Kvällen, den har rullat på med ett besök på systemet, bäddat rent i sängen, torkat av golven och rastat av hundarna ordentligt! Det är så jävla härligt att vara ute och gå när solen skiner! Fick sällskap av Peter med på promenaden, och det gjorde ju inte saken sämre - sol och ha någon att vara uppkäftig emot, great! Efter ett tag gick vi hem och lämnade hundarna då dom inte riktigt höll samma tempo som oss för att sen fortsätta promenaden.


Är just nu i full gång med att färga ögonfransarna och ögonbrynen! Det känns fräscht helt enkelt med lite mörkare fransar. Sen att det ser aningen bättre ut när jag är osminkad är aldrig fel. För ibland är det skönt att vara som man är, helt naturell. "Du är så vacker utan spackel..."


Dags för en dusch och sen försöka sova... :S Jag hoppas jag kan stänga av alla tankar och få mig några timmars sömn... Imorgon är en ny dag och då är det dags för jobb. Men när jag har kommit hem från jobbet så är babie här! Känns galet skönt att han har egen nyckel, det är smidigt helt enkelt. :)



Av Jennifer - 17 juni 2009 02:43

Ligger i sängen och kan inte sova... Har alldeles för mycket tankar som snurrar runt, runt och ännu mera runt. Försöker att inte överanalysera allt, men det är svårt. Det är så mycket som jag inte förstår mig på - som jag vill förstå. Vissa saker sker så oväntat här i livet! Och jag var verkligen inte beredd, hade inte en aning... Hur skulle jag kunna veta? Och hur kan det vara så? Vad hade kunnat förändrat allt?


Jag och V diskuterade tidigare idag vad det är som "fängslar" en person vid en annan person. Vad är det t.ex som gör mig så speciell i någon annans ögon? Vad är det som är så "fängslande" med just mig? Är det något jag gör eller är det någonting jag är? Jag har hela kvällen suttit och funderat på det och har fortfarande inte klurat ut det. Att det är en kombination av gör och är - det köper jag. Men, exakt vad är det där lilla extra som gör mig till den där speciella?


Jag har fått höra att jag har en utstrålning som är to die for! Att jag med hela kropp och själ är den jag är, oavsett vad. Att jag tar folk med storm med min attityd och mitt sätt att vara rättfram. Kan det vara det som "fängslar" en annan person vid just mig? Vad är det som gör mig värd att hållas kvar i de personernas liv?





Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards