Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Jennifer - 21 februari 2010 21:45

Blev en tidig morgon, uppe och på benen redan vid fem-tiden imorse! När klockan var sex var jag och hundarna ute på en långpromenad i snörusket, fy faan vad mycket snö det blåse runt, galet! Drog sen till jobbet - och nu för tiden bor min brukare i Borlänge. Kanon fin lägenhet har han fått, mina goa arbetskamrater har verkligen inrett sjukt fint nu när jag varit ledig! Med mig till jobbet idag hade jag min bulldogg Ebba. Hon som oftast är ett nervvrak var hur lugn som helst och skötte sig exemplariskt! Det är sagt att jag får ha med mig två av mina hundar när jag jobbar, men jag hoppas att det kanske kommer kunna gå att jag har med mig alla tre dom dagarna det verkligen krisar och när jag jobbar flera 14 timmars pass på raken osv... Det hade underlättat så enormt för mig om alla tre hade kunnat varit med mig på jobbet! Om inte annat så har jag nog hittat ett avlastningshem åt Ebba där hon kommer få ALL uppmärksamhet hon kan få, några dagar i veckan (när jag jobbar som mest osv) hos Erika som inte bara är min arbetskamrat utan även en av mina bästa vänner! :D Får hoppas att allt går vägen nu för då lättar ännu en stor sten för mig. Jag är oerhört mån om mina hundar och Ebba behöver enormt mycket uppmärksamhet, kärlek och aktivering för att må bra, så jag tror att ett avlastningshem kan vara en bra lösning. Man måste våga för att vinna! Ett stort plus i kanten gällande jobbet + mina hundar är att brukaren gillar att ha hundarna hos sig. Ebba har han kallat för grisen hela dagen, hon är ju som en liten minigris ;)


Efter jobbet handlades det lite på ICA Maxi, sen hem för en halvtimmes hundpromenad i kylan. Frös både arslet och låren av mig i dom "friska" vindarna. Tog en lååång och vaaaarm dusch direkt efter, tände en massa ljus i hela lägenhet och kröp ned i soffan. Och det är i soffan jag ligger just nu och mojjar mig. Är sjukt trött efter en tidig morgon och jobb hela dagen. Tror nästan att det får bli sängen snart så man orkar med morgondagen.


Och just ja! Käkade ju sushi igår and I liked it! :D Så nu har jag gått och torskat på sushi! Jag kunde dessutom få i mig käket med pinnar, imponerande för att vara mig haha. Sushi, airhockey (fast jag förlorade!), film + mys = All good :)


  

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards