Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Jennifer - 2 februari 2010 23:30

Började dagen med en långpromenad med doggarna och senare ett besök hos tandläkaren som helt otippat kostade NOLL KRONOR - great! Tänderna såg fina och vita ut och jag hade varken hål eller tandsten. Efter tandläkaren så bar det vidare mot optikern där jag fick testa linser och prova glasögonbågar. Tror jag har hittat ett par bågar som jag kan tänka mig att gå runt med... Ett par Björn Borg bågar, svarta. 3000 kronor kommer det kalaset att gå på och det känns måttligt skoj. Har inte dom pengarna och får brillorna i nästa vecka i sånt fall - jajjemän vad allt kan kuka till sig! I vilket fall som helst så kommer jag från och med i nästa vecka officiellt vara en glasögonorm. Men eftersom jag är så aktiv och tränar mycket osv, så blir jag vällan mer en "linslus" hahahahahaha. Ähh, låg humor :P


Drog till gymmet med Joel nu på kvällen för att pumpa skiten ur musklerna! Gjorde chins och körde sen axlar och triceps. Ökade på vikterna och det kändes riktigt bra. Har tyckt axlar varit så tråkiga att köra eftersom jag "stått stilla" med samma vikter där ett tag - men idag kickade det äntligen till :) Joel visade mig en ny axelövning och när jag gjorde den så kände jag hur höger axeln "rullade"roterade" ur läget - sugigt! Körde vidare ändå, så länge den inte hoppar ur led är det lugnt. Får lätt tillbaka den oavsett vilket. Berättade för Joel om när jag nu senast var i Uppsala och hälsade på Josefine under lucia - då på efterfesten så visade några ordningsvakter hur man skulle vrida kroppsdelar ur led osv. Dom demonstrerade på mig och såg riktigt nöjda ut när axeln var ur led på mig. När dom frågade om det gjorde ont så skrattade jag bara och sa "kolla här grabbar" och vips så vred jag tillbaka den i led igen hahaha. Galet! Har man överrörliga leder och för långa ledband så har man det, thats the way it is.


Har förresten gaaaaaaaaalet ont vid vänstra skulderbladet! Känns som att det ska trilla av när som helst... Har värsta muskelknutan där som innan legat "under" själva skulderbladet men som nu är fram masserat... Ser ut som jag har en puckel där, värsta tennisbollen! Inte nog med att det ser ut som en puckel - hela området har varit rodnande och värkt satan. Joel såg alldeles häpen ut när han fick se och röra muskelknutan. :( Kunde inte köra baksida av axlarna på gymmet för då stretade det bara och det såg ut som den skulle hoppa ut ur ryggen på mig. Läskigt fan hahaha. Ähh, det blir säkert bättre snart. Lite smärta har man aldrig dött av. Inte så konstigt att jag känner mig sliten i kroppen när jag har knutor överallt! Speciellt ryggen - överallt! Jag är knuten från topp till tå. Bokstavligt talat. :P


Nu ska jag krypa ned i sängen och försöka sova. Om bara alla dessa tankar kunde försvinna... Min hjärna går på högvarv. Försöker reda ut alla tankar och känslor men allt är ett enda stort virrvarr samtidigt som det känns glasklart. I don't wanna be on the outside....


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards