Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Jennifer - 14 februari 2010 23:30

Idag har det varit en sån här dag när jag kännt mig harmonisk. Lugn i sinnet, fylld av kärlek och följt strömmen. Jag har berättat för mina familjemedlemmar hur mycket dom betyder för mig och hur tacksam jag är att få vara en del av dom. Jag vet att jag inte är en lätt person att leva med alla gånger (vem är förresten det?). Jag har mina stunder då jag är så totalt envis och bestämd att ingen eller inget kan rubba mig. Och jag kan då lova att det inte alltid är till någon fördel, hehe.


Tror jag börjar hitta en viss balans i mig själv, åtminstone för stunden. Jag vet hur hårt och långt jag kan pressa mig själv innan jag faller. Jag vet hur jag ska ta mig upp om jag händelsevis faller för hårt. Jag är jag och det kan ingen ändra på. Och jag är glad över att vara jag - för jag är bra. Jag har byggt upp mig själv från en trasig ungdom, jag har hittat livsgnistan igen och jag är inte rädd för motgångar för jag vet att jag alltid kan rida ut dom värsta stormarna fast loppet ibland känns kört.


Alla hjärtans dag är ingen speciell dag i sig. Den är som vilken annan dag som helst. Men oavsett det så har jag idag valt att vara extra kärleksfull och släppt in mina nära och kära på djupet. Djupet av mig.


                                                  

             

              

Av Jennifer - 14 februari 2010 18:06

Dagen började bra med en mysig sovmorgon där jag vaknade utvilad, pigg och glad. Aaaaah, såna dagar är guld värda! Jag och hundarna tog oss sen en 90 minuters rask promenad i solskenet och det var hur underbart som helst! Glädjehormonerna bara rusade runt i kroppen! Hundarna var också fulla i glädje och fick springa av sig vid prästgärdsskolan, helt tokiga var dom!


  


Eftersom det är alla hjärtansdag så har jag tänkt visa vilken söt och rar dotter mina föräldrar har och hur tacksamma dom ska vara över att ha mig, haha. Har precis tagit ut en kladdkaka från ugnen som jag har tänkt bjuda dom på. Det doftar gudomligt gott i hela lägenheten och jag tror mor och far kommer uppskatta min omtänksamhet. Det är inte ofta jag umgås med mina föräldrar så vad passar då inte bättre än en mysig fika just idag? :)


Köpte på mig två buketter med lila/rosa tulpaner igår som pryder fint i mitt hem. Älskar tulpaner - speciellt lila, rosa och vita! Och har man ingen karl som skämmer bort en med färska (heter det så?) blommor till helgen så får man banne mig skämma bort sig själv! Inga konstigheter :)


                  



Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards