Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Jennifer - 19 februari 2010 19:30

Nu var det några dagar sen sist jag bloggade igen! Har helt enkelt inte haft något direkt sug så då skiter jag helt enkelt i det. Jag bloggar ju enbart för att jag tycker det är kul (varför vet jag inte dock, haha) och sen för att det är så mycket enklare för personer i min omgivning att se vad som händer och fötter i mitt liv.


Fettisdagen har passerat och då tog jag och mamma en stund för oss själva med semlor och lite egentid ihop. Riktigt trevligt var det! Skönt med stunder då bara vi två umgås. Jag drack hela tre muggar kaffe inom loppet av en timme så jag hade kaffedarr resten av eftermiddagen, haha. Är inte så van att dricka kaffe mer än någon gång ibland på jobbet så jag vart helt "förstörd". :P På kvällen umgicks jag och Niklas. Softade och myste till någon film. Riktigt skönt att bara vara. Det blev en låååååång sovmorgon till onsdagen - alldeles för lång! Jag blir så galet seg av sånt, pallar det verkligen inte. Känns ju som att hela dagen försvinner. :P Men vi kickade igång dagen så småningom med en promenad runt sjön Ljustern. Såååå himla fint och mysigt att gå runt där! Alla husen/stugorna var fulla i snö och likaså alla träden. Rofyllt anser jag :) Och när kvällen kom stack jag och broder Joel till gymmet! Jag avr grymt laddad för ett ben och magpass men det blev bara kattskit av alltihopa! Fick en 20kg's vikt över högerfoten och vipps så vars det en spricka... (vad jag vet, det är då ingen stukning eller vrickning och inget är brutet heller). Men dumdristig som jag är så fortsatte jag köra på. Jag gjorde benpress, bencurl, magövningar och lite allt möjligt tills jag faktiskt kände att det inte gick längre. Det smärtade så otroligt (dooooooh!)! Och som att det inte räckte med otur så hade en av linserna ploppat ur ögat med, jippie!


Dagen efter, igår alltså så kunde jag knappt ens stå på foten... :( Den var alldeles uppsvullen och smärtade så fort jag ens nuddade golvet. Men envis som jag är så klämde jag i fossingen i mina skor och gick ut med hundarna. En 10 minuters promenad tog heeeela 30 minuter... But I did it och hundarna hann iaf uträtta sina behov på den korta promenaden. Resten av dagen försökte jag mest vila foten förutom när jag besökte apoteket, optikern och mataffären. Fick hjälp av Emmie med att handla, pallade fan inte att hoppa/halta till och från affären med matkasse. Ibland får man vara en liten klenis även fast jag verkligen hatar att vara det.... Mot kvällningen kunde jag gå riktigt bra på foten tack vare en stödskena/binda som mamma lämnade ned till mig. Taaaaaaack! :) Var hem till Niklas för att käka värsta goa laxmackorna och filmmysa lite med honom och K-A. K-A hade även sin hund Athena med sig och hon låg då och myste till sig rejält ovanpå mig och Niklas, stora bjässen :)


Och idag då, freeeeeeedaaaaaaag! Tog sovmorgon och käkade lunch tillsammans med mor och far. Stack även till Granngården och köpte en 15 kg's säck med hundfoder och varsin ny leksak till hundarna. Men jaaaa, vad ska man säga.... Ebba har redan tuggat sönder två av tre möjliga.... "Otacksamma" små jävlar! Och lilla Trixie har roat sig med att käka sönder lite mer på väggarna och listerna här hemma... Vet inte vad jag ska ta mig till med henne! Nu ligger hon här vid mig som en utslagen hjälte - måste vara oerhört jobbigt att massakera sönder väggarna... Well well, stack till gymmet med Joel på eftermiddagen, körde rygg och biceps. Kändes riktigt bra förutom att jag fick lov att stå på ett ben ibland för att avlasta foten. Men det funkar ju det också, ingenting är omöjligt. ;)


Nu ska jag bara dra på mig skorna, jackan, slänga på mig brillorna och koppla hundarna innan vi sticker hem till bästaste brudarna för lite fredagsmys! Ska bli så skönt med ännu en slapp kväll. Jag unnar mig det. Jag behöver varva ner lite då och då. Annars går jag i 180 mest hela tiden och jag måste erkänna att det är galet jobbigt att alltid stressa och skynda sig fram igenom livet. Mer chill och mysiga kvällar med personer man tycker om röstar jag för! :D


Puss

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards