Direktlänk till inlägg 11 april 2011

I was waiting on a different story

Av Jennifer - 11 april 2011 22:35

Var så sjukt irriterad på Niklas imorse! Det började med att chefen ringde mig tidigt och undrade om jag kunde komma ut och jobba tre timmar tidigare än planerat. Jag som var totalt lost och dödstrött orkade inte. Niklas kunde inte förstå varför. Jag skulle ju ändå så dit och jobba senare. Man gör ju ingenting på mitt jobb, säger han. Nääähääänäää?! Att arbeta med psykiskt sjuka människor är tydligen inte ansträngande? Som på allmänspykiatrin dit folk söker sig för att få hjälp. Akut hjälp. Dom orkar inte med livet och många är självdestruktiva och självmordsbenägna. Och när jag är på rättpsykiatrin och arbetar så sitter man mitt ibland både mördare, våldtäktsmän och allehanda andra typer av människor som har begått brott. Man möts dagligen av personlighetsstörda, schizofrena, manodepressiva, ångestfyllda och deprimerade människor (and so on). Det krävs att man är mentalt på topp för att arbeta med människor som är "trasiga i själen" och är i behov av hjälp.


 


Huruvida så kom vi in på att Niklas knappt ens orkar ha sex dom dagar han går förmiddag för att han är så trött. Ännu mindre att sköta disken som kanske max tar en halvtimme. Men jag ska vara en supermänniska - jag ska vara glad, positiv, alltid redo för sex, kunna jobba 24/7, ta hand om hemmet, finna motivation att träna, ha ork till att träna OCH sköta hundarna. Jag ska vara supermänniska vid alla tillfällen - oavsett om jag jobbar förmiddag, eftermiddag eller natt. Well well, trots att jag försökte trycka in i hans huvud att sånt som för honom är alldes självklart, inte alls är lika självklart för mig, så vette fan om det fastnade. Han föredrar att jobba natt - det gör inte jag. Han avskyr att jobba förmiddag - det passar mig bättre. Han orkar inte diska - jag orkar inte jobba 14 dagar i sträck. Han klarar inte av mer än tre måsten per dag - jag gör alltid 511 måsten per dag.  Ser ni vart jag försöker komma? I thought so.


Aja, har iaf för sjuhundraelfte eller trehundratolfte gången sagt till honom att han lär sluta pressa på mig med jobb. Jag jobbar så mycket jag orkar och så mycket det bara går. Ja, jag mår "dåligt" om jag inte jobbar. Men jag mår desto sämre om min partner hela tiden triggar igång att jag inte jobbar tillräckligt mycket inom hans egna mått. Jag tycker inte att man jobbar lite om man jobbar 5-8 dagar i sträck, är ledig en eller två dagar och sen är på't igen med lika många dagar. Dessutom har jag fått cred av kollegor för att jag KAN säga nej. Det är ingen som kommer tacka mig i slutändan för att jag har bränt ut mig. Sådetså.

 
 
maria

maria

12 april 2011 08:43

Så sant Jenifer! Även om han håller på att tjatar om att du ska jobba mer så lyssna på dina arbetskamrater! Han kanske inte riktigt inser den mentala styrka som behövs för att ha det arbete du har och tycker då att kasta sig upp ur sängen på två röda för att vara på jobbet inte är någon big thing.

kram på dig

http://marias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisa

12 april 2011 19:05

Du gör helt rätt! Man ska tacka nej, annars blir man mentalt (och även kroppsligt) förstörd till slut...din karl kanske orkar jobba fler timmar men kanske har dessto mindre "måsten" att göra på sin "lediga tid" än du (för det verkar ju vara du som kör markservicen). I know hur det är att jobba ute på "sjukan",det kanske inte är ett fysiskt ansträngande jobb men psykiskt kan det tära mycket på en vissa dar. Och då blir man slut både i knopp & kropp. Dem kommer inte sluta ringa till en bara för att man tackar nej till några extra timmar eller nåt arbetspass,dem förstår ju också att man har ett liv utanför sjukhusets väggar.
Läser din blogg ofta,väldigt kul att läsa! =D du skriver väldigt roligt och intressant...sitter & små skrattar för mig själv ofta när jag läser vad du skrivit.
Keep on the good work!
//Lisa på Avd 31

 
Ingen bild

Lisa

12 april 2011 19:09

Keep up he good work ska det stå, (enligt min pikande karl);)

 
Sofie

Sofie

12 april 2011 22:50

Klart man får tacka nej till jobb, man orkar inte jobba jämnt och man orkar verkligen inte det om man har massor med måsten också som man måste lösa. Det tänker inte killar på att de kanske också kan ta några måsten så kanske man orkar jobba lite mer också.

Man måste ju ha ett eget liv också :) inte bara göra måsten, jobba och sköta djuren

http://misssofiesliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards