Alla inlägg den 16 april 2011

Av Jennifer - 16 april 2011 23:00

Bihåleinflammation + alkohol är inte en sån jävla bra kombination, ärligt talat. Jag trodde mitt huvud skulle sprängas igår! Satt med cider- och ölflaskor mot tinningarna för att minska "svullnaden" och trycket. Blodådrorna vid tinningarna var alldeles uppumpade och härligt dunkande.... Bläääää... Kvällen avslutades iaf med rutschkaneåkande utanför Liljan och ett stycke buske med pinnar petandes lite varstans - stort Aj! Fyllemat hörde till som sig bör men innan vi drog in på Max så fick jag trevligt höra ett "du borde inte äta annat än morötter!". Jaha, men tack då! Förstår inte hur folk är funtade! Detta är dessutom en av Niklas vänner som har mage att vräka ur sig något sådant! Kan något sånt här bero på en brist i uppfostran? Eller är det bara ett sätt att hävda sin osäkerhet genom att trycka till andra? Vem fan vet. Sjukt illa är det iaf och jag är nästan mest besviken över att Niklas inte hörde han säga det! Fast hade han hört det så hade han inte vågat säga ifrån... Niklas är en bra kille - men när det kommer till att säga ifrån så blir han som en skugga. Konflikträdd är ett väl beskrivande ord. Jag orkade inte ens säga något, blev bara så paff! Grinade både länge och väl. Kände mig fetast i världen! Inte undra på att det är så många som får bulimi, anorexia och andra ätstörningar när folk inte kan betee' sig! Jag kanske ska få en släng av bulimi då! Man kanske passar bättre in då. Är mer värd om man har ett skelett som petar ut åt alla håll och kanter och ett utmärglat ansikte.


Niklas säger nästan dagligen att han tycker jag är den finaste tjejen han har varit tillsammans med! Till och med den snyggaste han någonsin har legat med! Han tycker inte att jag ska ta åt mig av vad andra säger. Lätt att säga, svårare att följa! Han själv då, som har rakat av sig håret för att han inte gillade att hans vänner skämtade och gav gliringar om hans kala hjässa. Men det är visst inte samma sak som att ta illa vid sig när någon säger elaka saker om ens storlek och utseende... Hmm! Jag som dessutom tidigare har blivit hårt mobbad för mitt utseende och haft ätstörningar! Jag var självdestruktiv och ville inte leva. Jag var inte värd att leva, inte tillräckligt fin. Inte tillräckligt bra. Men nej, jag ska inte ta åt mig när någon talar illa om mig. Och speciellt inte när det är min sambos vänner som baktalar mig, hånar mig,snackar skit eller bara visar ett litet uns nedvärdering. Detta var inte första gången någon sa något, och definitivt inte den sista. Som i sommras/höstas när det gick ett rykte om att jag hade sagt att Niklas slog mig. Eller ryktet som sa att jag slog Niklas. Folk kanske skulle ta och sluta snacka skit och ta ett stort kliv tillbaka till verkligheten. Ni som känner er träffade, delaktiga, i skitsnacket. Välkomna att höra er för om sanningen. Den finns här hemma hos mig och Niklas.


 


Svärmor och hennes man Christer var förbi här idag på en kopp kaffe. Dom var så bruna och fina efter sin Thailandsresa! Det fick mig ännu mer att längta efter att resa bort. Resa till solen! Resa ifrån alla människor i den här staden som kryper en alldeles inpå skinnet.

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards