Alla inlägg den 23 december 2009

Av Jennifer - 23 december 2009 23:45

Startade dagen med att gymma axlar och triceps för att sedan sticka till både Falun och Borlänge tillsammans med Joel för lite sista minuten julklappshandling. Vi passade på att ta en heldag tillsammans med både shopping och käk, trevligt med både skratt och sura miner. Så som det brukar vara när vi umgås - syskonkärlek kallas det visst <3 Fast den här dagen har verkligen innebärit otur i sann bemärkelse. När vi gick runt på kupolen så tjöt det om mig i vilken affär jag gick in eller ut ifrån. Till sist upptäcktes det att det var ett larm som satt kvar i ett klädesplagg som jag handlat inne på H&M. SUCK! Hon i kassan kände igen mig så det var ju lätt fixat, men endååååå! Kul att alla trodde man gick runt och tattade och skulle kolla igenom väskan och kassarna. Inte ett dugg pinsamt, tsss! Sen så skulle jag handla inne på systemet och framme vid kassan ber hon oss visa legitimation. Joel hade ingen på sig så då fick heller inte jag köpa FAST jag hade leg och intygade Joels ålder och bad dom checka hans personnummer eftersom han faktiskt är myndig och hela tjugo år fyllda. Men icke sa nicke, jag langade tydligen och medans ALLA stirrade på oss fick vi lämna butiken utan någon alkohol med oss. Hellooooo?! Alltså dom vet väl inte om jag kanske har en reumatisksjukdom som gör att inte jag får eller kan bära tungt och därav behöver ha honom till bärhjälp eller någon annan resonabel förklaring. Men neeeeeeej, jävla fittor. Alkoholen inhandlades till sist här hemma i Säter där alla känner igen en och där ingen legitimation knappt ens behövs visas. När vi åkte hem från Borlänge så sa jag till Joel att det enda som fattades nu var att jag halkade omkull ute och bröt benet så skulle den olustiga oturen hissas med flaggan i topp. Har ännu inte halkat och tänker inte ge mig ut på gatorna och testa "lyckan" någe mera idag. Enough is enough, haha!


Har nu på kvällen slagit in julklappar och gjort ischoklad samt mer risbräck som ska tas med upp till familjen imorgon. För imorgon är det julafton och direkt efter jag har slutat jobba (14-17.30) så ska jag kuta hem, ut med doggarna och sen kuta upp för backarna hem till familjen för att äta middag och ha paketutdelning. Blir en lite annorlunda julafton - men vad gör det endå. Vi får fira den tillsammans. Och jag kan garantera att den här julaftonen kommer bli MYCKET bättre än förra årets för den slutade i storgräl, en massa tårar samt en sömnlös natt för mig... Och jag är så glad samt tacksam att jag inte är kvar i det förhållandet som kvävde mig under så många års tid. Hallelujah!


                                       


Vissa människor har tur i spel och pengar, andra har tur i kärlek. Somliga har ingen tur alls. Det har jag konstaterat idag.


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards