Alla inlägg den 1 december 2009

Av Jennifer - 1 december 2009 22:54

Decembermånad och ingen snö???? What the fuck?! Synd och klaga egentligen med tanke på att solen har skinit idag för första gången på, evigheter. Åtminstone känns det som så! Minusgrader och en strålande sol - mysigt! Men jag väljer att klaga lite endå: hello, snöööööön?! Ja vill snubbla omkring i meter hög snö, dratta på ändan i en isig backe, "pullsa" fram i skogen med hundarna och ha snö innanför alla klädesplagg, kinderna ska vara rosenröda (och tyvärr näsan lika så), jag vill bli tvingad att ta på mig min mössa för att inte förfrysa öronen av mig, ta på mig hemska långkallsonger och klaga över att dom blir pösiga vid knäna och stjärten. Jag vill sitta inomhus och se snön falla ner samtidigt som jag myser med tända ljus och äter ur en Paradisask, eller om jag äter mängder av apelsiner och försöker intala mig själv att jag inte alls vill äta choklad... Eller varför inte komma in från en lång och rejäl promenad så man nästan ser ut som snömannen tack vare all snö man blivit "påhoppad" av, ta en varm dusch och sedan slå sig ned i soffan och dricka glögg för att värma kropp och själ. Så snälla snön - kom snart!!!


Jobbade 8-17.30 idag, stack sen ut och sprang en runda på 30 minuter och gick sen en 30 minuters promenad med alla doggarna. Resten av kvällen har varit rätt så soft med undantag för ett jävligt störande telefonsamtal. Enough is enough! Hur svårt ska det vara att förstå när jag pratar klarspråk: Back off! Det där var dåtid och jag lever i nutid. Jag lever i nuet och jag vill inte beblanda mig med folk som ger mig dålig energi och som "pressar" sig på mig.


Get over it, get yourself a life again or go ahead and fuck yourself!

Jag ångrar verkligen inte mitt val och jag känner mig starkare än någonsin. Var längesedan jag kände en sån här pondus över mig själv.


  




Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards