Alla inlägg den 22 december 2009

Av Jennifer - 22 december 2009 23:43

Effektivets lilla lyse har lyst över mig idag! Jag har städat klart hela hemmet, pillat i trådar i alla jävla julgranskulorna, klätt granen (gulliga mamma hade satt upp granljusen åt mig igår när jag kom hem från jobbet - det kallar jag omtänksamhet <3), tvättat/vikt kläder och bäddat rent i sängen, bakat pepparkakor och gjort risbräck, badat alla tre hundarna samt fönat dom alla torra. Och jag lovar att har man inte ont i ryggen innan så får man det när man stått böjd och grejjat i vad som känns som en evighet! Så för att jämna ut det hela stack jag till gymmet och tränade rygg och biceps! Har gått femtioelva promenader med hundarna idag och halkat omkull noll gånger - imponerande. Inte för att jag trillar pinn jämt och ständigt men på sista tiden har jag glidit runt lite väl mycket nere på marken, haha. Borde kanske investera i några rejäla kängor så man står lite stadigare på jorden. Dessvärre följer ju inte kängor något direkt "mode" så de blir lite hillybillybonde eller ngt över fossingarna i sånt fall, jaaaaa, så blire. Fast när jag tänker efter så är ju inte mina snowjoggins (heter det ens så?) som jag halkar runt i så jävla heta heller - men vaaaarma :)


Just nu sitter jag här med lite färg i ögonfransarna och ögonbrynen. Har länge kännt mig blek när jag gått runt osminkad så det var på tiden att färga om dom nu så det matchar krullet på huvudet bättre.


Åååå vad söt min gran är! Lila glitter och silverkulor så det matchar mitt hem! Synd jag inte hittade på några snygga svarta- och lilakulor med... Och kanske något juligt i limegrönt - då hade det fan varit perfektion.


Får se om jag ska orka slå in någon klapp eller två nu - eller om jag helt enkelt sparar det tills imorgon. Men det hade ju vart mysigt, julkänslor! Fast, hade kanske behövt sova med, men fan, sover ju så sjukt illa nu för tiden! Tar ca. två timmar kanske innan jag somnar, vaknar flera gånger under natten: gärna sisodär en- två gånger i timmen, har svårt att somna om, faller inte in i någon djupsömn och är aldrig riktigt utvilad. Sick and tired of it! Inatt var jag heeeelt slut och när jag vaknade för femte gången så brast det. Då gott folk grät Jennifer. För lite sömn + måndagsångest är ingen toppenkombination skulle jag vilja påstå.


Ähh, det är bara att nöta på så faller sig vällan allt naturligt igen. Synd och klaga egentligen när man tänker efter. Jag har en skön säng att sova i och ett eget hem. Sån tur har inte alla människor, så vad gör det då att ens sömn is like crap? Ingenting. Ingenting alls.


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards