Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Sorg

Av Jennifer - 29 januari 2008 22:50

Hemkommen från veterinären (han har kvällspraktik i Säter varje tisdag). Ebba fick sina sprutor och skötte sig utmärkt hos farbror doktorn! Han klämde och kände på henne och tyckte hon var i kanon form och han kände även på hennes leder/skelett och tyckte de var fina, så det känns bra :) Sen fick mammas yngsta vovve Alfons sin 1års vaccinationsspruta. Och jag är sååå snäll att jag betalar den åt mamma som har sämre ekonomi än vad jag har. Varsågod mamma! :)


Hade även med mig min älskade katt Zelma som fick somna in. Jag hade förberett mig psykiskt på detta redan för två veckor sedan då jag trodde hon skulle få somna in, men veterinären ville testa ngt mer (och även jag), tyvärr hjälpte inte det... Jag fick kattmat utan konserveringsmedel att testa på Zelma av min vän Hannah (TACK) men, på ngt sätt kändes det som att det inte fanns mer att göra. Har under hela dagen idag grubblat på huruvida jag skulle göra med Zelma. Veterinären Torkel höll med mig om att det nog var dags för Zelma att få somna in. Så när han väl frågade mig så svarade jag ja på en gång. Mamma frågade mig säkert tre gånger om jag var säker och veterinären frågade mig också några gånger, men jag var fast besluten. Men usch vad hemskt det var! Tårarna bara rann när jag kände hennes huvud som slappnade av i min hand, känna hennes hjärta som sakta slutade slå och till sist när hon tog sitt sista andetag.  Nu finns hon inte mer. Nu är hon i Nangijala, min lilla traktor.


Zelma

2006-06-26  - 2007-01-29




 
 
Ingen bild

pnila

30 januari 2008 07:29

En stor varm kram .Tänker på dig .
Pernilla AbbyLines

 
Angelika

Angelika

30 januari 2008 07:37

Man känner sig så hemsk när man fattar ett sånt beslut, men det var säkert det enda rätta. Sänder med en stor tröstekram!

http://narnias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mamma

30 januari 2008 07:58

Du är såååå snäll, tackar mitt hjärta!
Och jag är sååå´ledsen för traktorn.
Kommer att kännas tomt till helgen, men som tur är så finns de två busungarna där.

 
Ewa

Ewa

30 januari 2008 09:19

Stor kram! Tårarna rinner här oxå, men du gjorde rätt.

http://fundringar

 
Ida

Ida

30 januari 2008 10:17

Åh, vad tråkigt. :( Det är så hemskt när man verkligen har kämpat.

http://idefix.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maidendoggs

30 januari 2008 10:23

Sänder en stor bamsekram till er.Tänker på er!

 
cecilia

cecilia

30 januari 2008 11:34

kommer en stor bamsekram från lillie och mig.

http://stea.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

30 januari 2008 13:37

Vad tråkigt, nu kommer man inte få höra Storögas tassar när hon springer omkring på nätterna. Hon vad en go katt. Men jag är säker på att du gjorde rätt. Love you! Puss

 
 Sophie

Sophie

30 januari 2008 14:39

Så sorgligt. :( Du har kämpat så länge och ändå gick det inte, jag är säker på att du tog rätt beslut. Lilla Zelma har det nog mycket bättre på andra sidan nu. Kram!

http://www.luneas.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

30 januari 2008 15:24

Jag beklagar, jättetråkigt! :´(
Ingen vidare bra dag för våra katter igår :(

KRAM!

http://novastardust.bloggagratis,se

 
Annie

Annie

30 januari 2008 16:44

*kramar om hååårt*

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
sclicegirl

sclicegirl

30 januari 2008 17:44

visst är de svårt att släppa en hjärevän... men man vet att man gör de bästa. att låta ett vän leva bara för att man inte kan ta farväl är inte snällt. så du gjorde helt klart rätt och en dag träffas ni på "rengbogsbron" igen :)

http://sclicegirl.5min.se

 
Ullis

Ullis

30 januari 2008 22:54

Skickar många kramar till dig!!! Jättejobbigt men du har gjort vad du kunnat och man kan inte behandla och kämpa till varje pris...Detta var det rätta att göra för Zelma.

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
julia

julia

31 januari 2008 00:25

Beklagar verkligen :'(

guh, får tårar i ögonen när jag läser om djur som somnar in! djur är ju aldrig elaka, de snackar inte skit! De är så ÄKTA man bara kan vara.. Super många kramar av mig får du! du är en stark tjej som klarade av att ta det svåra beslutet !

R.I.P

http://weqw.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

31 januari 2008 08:11

Är svårt att ta sådana beslut men man känner nog i hjärtat vad som är rätt och detta var säkerligen ett bra beslut.

Ni har ju alla kämpat och gjort vad som kunnat göras, men när det inte blir bra ändå så vill man ju inte att de ska behöva lida.

Nu har hon det säkert bra och leker och busar med andra nyfunna vänner.
Jag tror att djurens själ precis som vi människors lever vidare.

Stor Kram från Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Elina

Elina

31 januari 2008 10:59

Nej vad tråkigt att höra :(
Men som de andra säger, så tror jag också att hon har det bättre nu, och att du tog rätt beslut.
Den kom en liten tår när jag läste inlägget :(

http://www.eliiinas.blogg.se

 
Anna

Anna

31 januari 2008 16:00

Åh, Jennifer, vad tråkigt!

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
caroline

caroline

31 januari 2008 18:26

Tröstkramar!!

http://surprise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards