Alla inlägg under april 2008

Av Jennifer - 3 april 2008 17:10

v. 14, Vad gör du när du är:



Arg?

- Skriker, slåss och blir förtvivlad. Eller sitter tyst och lagrar allt inom mig...


Ledsen?

- Gråter! Grinar för minsta lilla... Eller så blir jag även här tyst och "lagrar in"


Nedstämd?

- Gråter, funderar och mår dåligt...


Glad?

- Studsar runt och skrattar! Blir supersocial och bjuder extra mycket på mig själv!


Nykär?

- Samma som glad tror jag. Haha. Förutom att jag blir mer "snuttegullig" :P

Av Jennifer - 3 april 2008 16:36

Tio första:

Första bästa kompis: Petra

Första bil: Har varken körkort eller bil. haha

Första kärlek: Grannen Daniel! Jag var 3 år och han var minst 10 år äldre än mig! Han var även den första jag pussade. :P

Första husdjur: Gerbilerna Reffi och Raffi

Första semester: Semester? :S

Första jobb: Allt i allo på ett konditori

Första köpta skiva: Kommer inte ihåg. Haha

Första riktiga kärlek: Per Ellingsen! <3

Första piercing:  Har ingen, men har länge funderat på en i ögonbrynet. ;) Har bara hål i öronen för tillfället - fyra i höger och två i vänster.

Första konsert: Kommer inte ihåg... Hmm.. :P



Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken: Rosa pantern på krogen

Senaste bilfärd: Igår eftermiddag

Senaste filmen du såg: Hmm... Surfs Up tror jag de hette.

Senaste ringda telefonsamtal: hem till mamma :P

Senaste bubbelbadet: Lääängesedan!

Senaste spelade cd: Pappa spelade någon skiva i lördags...

Senaste kyss: Någon timme sen. :)

Senaste gången du grät: Igår...

Senaste måltiden: Broccoli, ris och grekisk biff. Mums! ;)


Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Hmm, nej det tror jag inte. haha

Blivit arresterad? Nej :P

Blivit kär vid första ögonkastet? Nej, men förälskad :P

Fått ditt hjärta krossat:? Många gånger...

Sagt att du älskar någon utan att mena det? Njaaaaaa...

Haft ett one night stand? Nej, så lössläppt är jag inte! ;)

Busringt till nån? Haha. Jaaaaa :P



Sju saker du har på dig:

1. en lila randig tröja

2. ett par svarta mjuksibyxor

3. svart bh

4. ett par randiga hipsters

5. ett par randiga strumpor

6. Smink från Oriflame

7. Parfym från Oriflame



Sex saker du gjort idag:

1. Varit ute och gått med hundarna

2. Handlat

3. Tvättat (tvättar fortfarande)

4. Mailat till marsvinsköpare

5. Ätit mat

6. Vilat



Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):

1. Mobilen

2. Plattången är min bäste vän! ;)

3. Datorn

4. Min leksaksvovve Luddis som jag fick av mormor när jag var 1 år

5. Alla mina Buskowski nallar! (samlar)


Fyra personer i ditt liv (ingen speciell ordning):

1. Per <3

2. Mamma

3. Mia

4. Veronika


Tre val:

Svart eller vit? Svart

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Choklad!!!!



Två saker att göra innan du dör:

1. Utvecklas

2. Bilda familj



En sak du ångrar:

1. Mina självmordsförsök


Hittade den här listan på Cecilias blogg. :)

Av Jennifer - 2 april 2008 21:32

Ny månad med en massa nya bekymmer. Haha. Månaden har börjat apdåligt då jag är superförkyld och mår skit! :S Var även längesedan jag skrev, så här kommer en "kort" samanfattning sen åtmisntone i lördags:


Lördag: Dags för marsvinsutställning! Gick upp tidigt som bara den, fixade iordning mig och det enda djuret jag skulle ställa ut. Sen drog jag och pappa iväg till Valbo där själva utställningen hölls. Jag var petclassdomare och bedömde alla hanarna. Många kanonfina djur!!!!!! Sen ställde jag ut mitt djur, men det gick ju skit. Synd att säga så berodde det inte på djuret, utan på domaren som inte är tillräckligt kunnig på rasen. Men men, shit happens! Efter utställnignen hölls styrelsemöte och sen åkte jag och pappa. Vi kom inte så långt då vi gled in en vända på IKEA för att inhandla lite småpryttlar. Hemma i lägenheten var jag klockan åtta och då var jag i vild panik med att göra mig vacker då det hastigt och lustigt blev påkommet att det skulle bli en krogenvända! Jag, Per och Emelie tog oss ut vid elva tiden, och sedan kom även Mia och Krille dit. Trevligt. :) Foto från kvällen ser ni högst upp på Mia, Emelie och mig. Jag gjorde en ful min MEN jag blev nöjd med mina bröst! Haha. ;)


Söndag: Superförkyld och mådde skit! Sov till 15.00 och orkade inte ens sminka mig eller göra några försök till att se vacker ut.


Måndag: förkyld, förkyld och återigen förkyld! Kom upp vid 05.00 ändå och drog iväg till praktiken på kvinnokliniken i Falun. Mådde skit där och höll på att svimma ett par gånger. :S Höll mig kvar hela dagen och mådde skit när jag kom hem....


Tisdag: Panik när jag inte får någon luft då näsborrarna är igentäppta och halsen är "stram" som en landningsbana! Blir hemma och vilar - orkade knappt göra något alls.... Min ork ledde till att Ebba blev ringtränad och att hundarna fick sig varsin välbehövd promenad i solskenet. Jag som knappt fick någon luft gick flåsandes och hostandes bakom hundarna och var alldeles vimmelkantig.


Idag, onsdag: Mer förkyld och en helvetisk huvudvärk! Kunde inte åka till praktiken idag heller... Ångest! :S Måste jobba ihop timmarna jag har missat också för att bli godkänd i den här kursen. Känns inte direkt uppiggande... :S Och som jag mår idag - då kommer jag definitivt inte kunna vara på praktiken imorgon! Och då lär jag jobba ihop heeeeela tre dagar för att få alla timmar att stämma i enhet med kursen... Behöver jag säga att jag är ångestfylld? Min ork i dag har mest varit att städa åt marsvinen och sedan hjälpa Per med maten. Städningen åt marsvinen tog längre tid än vanligt då jag med jämna mellanrum var tvungen att sätta mig ned och vila för att inte tuppa av... :S Och angående marsvinen så känner jag att jag måste minska ned på dem ytterligare... Tiden räcker inte riktigt till... :´(  SÅ, ring eller maila mig om något marsvin intresserar just DIG! Det kan vara så att jag säljer just det... Alla intresseanmälningar är välkommna!


NU ska jag göra ett tappert försök att få luft och sedan lägga mig i sängen.


Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards