Alla inlägg den 7 april 2008

Av Jennifer - 7 april 2008 19:31

Helgen har inneburit en massa mys och skojigheter! Jag, Per och Mia (järngänget. haha) har varit i kupolen och shoppat loss! Eller rättare sagt så var det jag som shoppade loss - det finns ju så mycket tjusiga vårkläder nu! Jag köpte en grön "babydoll"tunika, en grön pikétunika, en söt vit/svart rutig skjorta, en grå kortärmad huvtröja som ser lite sportig ut och sen köpte jag även svarta strumpbyxor. Är nöjd med mina klädköp - riktigt nöjd! På kupolen käkade vi lunch och var allmänt kufiga! Vi passade även på att kika inne på Jysk och Dollar Store. Just ja! Handlade även strumpor inne på Dollar Store - någolunda billigt och bra för plånboken. ;) Sen på fredagskvällen käkade vi god middag och snaskade rulltårta till efterrätt! Mia mölade i mig hur mycket rulltårta som helst medans Per filmade det. Ser riktigt... hmm.. Fräscht ut. Eller inte. :P


På lördagen blev det en krogenrunda på S2. Det var jag, Per, Mia, Emelie och Patrik som tog oss ut och röjde på dansgolvet. Jag var alkoholpåverkad men inte full. Var en upplevelse att för en gångs skull se hur alla fulla "apor" svänger runt på dansgolvet i alla dess danssteg och konstiga akrobatiska rörelser. HAHA. Efter krogen blev det nattamat på Donken! Det bästa på kvällen var nog när järngänget (alltså jag, Per och Mia) skulle försöka väcka mamma som var valpvakt hemma hos oss, så hon kunde öppna porten! Vi ringde på hemtelefonen ett antal gånger - men ingen svarade. Vi testade att ställa oss nedanför fönstret och ropa på mamma - inget svar. Vi testade sen med att ropa på Daizy, så hon skulle skälla och väcka mamma - ingen Daizy skällde och ingen mamma vaknade. Attans! Per och Mia kom på den "smarta" ideen att jag skulle ställa mig i Pers händer, klättra upp till fönstret och knacka på rutan. Jag tog av mig stövlarna och "hoppade" upp i Pers händer. Nåja - hoppade och hoppade. Mia puttade till mig på gumpen och sen var jag uppe. *skrattar* Mamma hörde knackningen och låste upp porten - great! ;)



Söndagen var en skön slappdag och vi gick ut och käkade pizza! Haha. Hur jäkla gott som helst! Men det var sista pizzan för min del på lääääääääääänge! Jag ska nu under några veckor veckor bara dricka sån här cambridge pulver. Jag känner att det är på tiden att min kropp renas och att något måste hända på min viktnedgång front! Och jaaaaa, jag vet... Jag har alltid varit EMOT sådant "bantningstjosan". Men nu ska jag testa på det iaf! Det är uppebart att min kropp behöver en knuff i rätt riktning. Så, varför inte testa det? Min bror har ju gått ned en jäääävla massa kg tack vare det och även min syster. Även mamma gick ned lite i vikt av det. Så då borde även aktiva Jennifer göra det! :P Time will tell... Första dagen är idag och jag känner redan det där jobbiga beroendet efter min bästa vän i vått och i torrt: Maten. (sorry Mia - du är på en delad förstaplats med Per och maten :P)


Bästa kommentaren under helgen, sagt av Mia när vi kaxar oss mot varandra:

"Du var snällare när du var tjock, nu är du bara smal och elak!"

Charmknutte där! ;)




Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards