Alla inlägg den 11 april 2008

Av Jennifer - 11 april 2008 21:11

Vanligtvist är helgens tre dagar (för mig räknas fredag som helg) heliga då det innebär att jag  f å r  äta ngt gott, exempelvis choklad, popcorn eller liknande - utan att känna skuld. (Vardagarna är fria från onyttigheter) Men nu när jag går på ren kur med cambridge så ska jag inte äta något alls, ingen mat och absolut inte helgsnacks och då uteblir ju det heliga med helgen för mig. Knäppt att jag tänker så, men det gör jag! Det hänger nog ihop med min ätstörning jag hade tidigare, BED (Being Eating Disorder). BED innebär att man tröstäter. Det skiljer sig från bulimi genom att man där spyr upp det man ätit, vilket man inte gör vid BED. Vid BED har man ingen begräsning i hur mycket man ska äta, och magsäcken töjs även ut då man nästan på heltid äter något i stora mängder. En hemsk ätstörning som jag lyckats ta mig ifrån! Men visst får jag de där känslorna att bara trycka i mig något vid de tillfällena jag är som sårbarast, eller att jag vill snabbt som bara den trycka ned några chokladbitar när Per vänder bort blicken. MEN - jag gör det inte! Där har vi den stora förvandlingen! + min otroliga viktnedgång som jag faktiskt har lyckats med. Och jag är igång igen med att minska i vikt för att nå min målvikt. Och jag ska helt klart lyckas! ;) Sen blir det lite plastikoperationer och sedan bör jag känna mig mer tillfreds med min kropp! :)


Över till något annat! Imorgon ska jag ställa ut för första gången. Jag och Ebba ska på våran första utställning i Avesta. Det känns riktigt pirrigt och nervöst! Men som tur är kommer Ebbas uppfödare Jenny vara där som stöd och peppa mig! Det behövs! ;) NU ska jag ta och fixa iordning Ebba inför morgondagen med ett välbehövt bad (damen gillar att springa i gyttjepölar!).


Skriver väl någon rad imorgon om hur våran kommande utställningskarriär lyder. ;)

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards