Alla inlägg den 10 april 2008

Av Jennifer - 10 april 2008 23:53

Tentan idag kändes som en evighet, jag gick ut bland de fyra sista och kände mig skapligt nöjd med det jag presterat! Jag tror jag hade koll på sjukdomarna och omvårdnaden kring det - blir förvånad om jag inte blir godkänd faktiskt. Huvudsaken är att det är gjort och att jag är ledig imorgon då nästa kurs börjar först på måndag! Hehe ;)


Den här dagen har rusat på i rask takt tycker jag allt! Jag har postat lite brev (några skulle ha skickats iväg för någon månad sen, och några var i god tid att skicka iväg), varit till Granngården, haft tvättstugan och tvättat några maskiner, gjort rent åt marsvinen och klippt allas klor, varit ute och gått med hundarna på bra promenader, och jag har varit ute och gått lite utan hundarna. Så motion får jag iaf. :P


De dräktiga honorna mår bra och är pigga. Tror att den som blir först ut med att föda är SCh KizBaz Phoebe. Hon är även den som är rundast om magen och jag känner flest foster på, men hur många det blir är jag inte säker på. SCh KizBaz Don't Talk Just Kiss verkar ha två ungar i magen och KizBaz Catch me if you can kan ha mellan 1-3 ungar tror jag. Lite svårt att avgöra på henne. Hoppas på fina ungar, och kanske någon att behålla. Phoebe och "Don't" ska flytta hem till Sussie på Åfarmens uppfödning sen när deras ungar är leveransklara - så det hade varit skoj att få behålla något fint undan dem. Har bestämt mig för att hålla uppfödningen i en rätt så liten skala för att ha mer tid för marsvinen. I nuläget slits jag mellan så mycket annat att marsvinen hamnar lite i bakgrunden, vilket inte känns rätt.

Antalet marsvin kommer ligga på ca. 11st. Vilket känns bra och rimligt för att kunna fortsätta bedriva aveln på en god nivå.


Nu ropar sängen på mig! :P

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards