Alla inlägg den 19 april 2008

Av Jennifer - 19 april 2008 21:41

Sitter här med mitt "lördagsgodis" som är exakt likadant som gårdagens "godis" nämligen kolsyrat vatten. Tänk vad gott det hade varit med en stoooor skål popcorn till och sen en massa choklad på det! Nåväl, that time will come... :P Bästa ordspråket i dagsläget är nog: Vill man vara fin får man lida pin!


För att hålla mig sysselsatt under dagen så har jag småplockat här hemma och gjort det fint. :) Passade på att rensa min strump- och troslåda och sorterade bort en massa strumpor med små hål i och trosor som jag aldrig ens använder. Detta blev kvar (onödig fakta):

  • 20 st. string
  • 23 st. hipsters
  • 3 par tjocka tubsockor
  • 3 ankelsportstrumpor
  • 8 par ankelstrumpor
  • 6 par tåstrumpor
  • 34 par vanliga strumpor

Hade tydligen en massa strumpor! Som är helt hela dessutom. Hehe. ;) Och trosor hade jag gott om med. Och här används hipsters mest flitigt - de är ju så snygga och bekväma! :P


Har pysslat om marsvinen lite och bebisarna som kom i torsdags är ju sååå söta! Den som är snyggast i kullen är brindlehanen! Han säljes mer än gärna till utställning/avel!!! ;)


Idag har jag varit ute och motionerat i två timmar (exklusive alla andra promenader till och från affären och till och från huset osv.). Promenerat, promenerat och promenerat. Jag tycker det är skönt att vara ute och gå - men det blir tråkigt i längden även fast jag har musik i öronen och ev. en hund med som sällskap. Haha :P Borde leta fram mina gångstavar som finns i huset och kanske använda dem för att förbränna mer fett under mina promenader. Fick dem för något år sedan och de är aldrig ens använda... Dags att inviga dem. ;)





Av Jennifer - 19 april 2008 13:37

Inkommen från promenader med hundarna! Har ägnat hela förmiddagen åt att aktivera hundarna och gå på promenader med dem. Jag tycker det behövs läggas lite extra energi på dem vissa dagar. :)

Ebba var jag ute med i 30 minuter. Tränade lite hit och gjorde kontaktövningar. Ebba gick lös mestadels av promenaden (med kopplet släpandes i backen efter sig) och hon skötte sig bra! Hon vågar inte gå för långt ifrån mig längre (jag har lyckats!!!!) och vi har mött både gamla tanter och hundar och Ebba har inte kutat ifrån mig en endaste gång! Jag lockade henne med lite godis när hundar gått förbi, men jag tycker iaf att vi är ett bra steg på vägen. :)


Daizy fick en långpromenad på 60 minuter i rask takt ,och hon är nu helt slut! Daizy sköter sig såååå fint på alla promenader, går som en klocka bredvid mig på vänster sida. :)


Nu är jag välförtjänt av en varm dusch för att sedan göra mig vacker. Har inte engagerat mig ett dugg i utseendet hittils idag - kändes bara onödigt då jag ändå skulle ut och gå och svettas. :P 


Time to get beautiful ;)

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards