Direktlänk till inlägg 15 januari 2008

Busfrön!

Av Jennifer - 15 januari 2008 12:48

Jag, Daizy och Ebba har precvis varit ute på en promenad. Ebba börjar gå bättre i kopplet nu, men tycker fortfarande det kan vara lite jobbigt med mycket ljud runt omkring henne. Men nu går hon iaf mer framåt än står still. ;)


För tillfället lever Daizy och Ebba rövare! Kutar runt efter varandra och retar Zelma. Stackars Zelma ahr inte en chans mot dem två. Hahahaha. ;) Men hon brukar själv vara med i leken - och då får hon leken tåla. :P


Ska ikväll med Zelma till veterinären. Han ska gå ta en titt på hennes nacke. Det är som en skorpa där sen Zelma rispade upp ärret... Suck... Jag tror nog att veterinären kommer tycka att det bästa vore avlivning. Och jag håller med honom, till viss del... Det är inte ett värdigt liv för en katt att gå med en envis klåda och behöva ha en avklippt strumpa och mitella på sig hela livet... Men hon är ju såååååååå go lilla Zelma! Har aldrig träffat på en keligare katt än henne! Är riktigt nervös för ikväll. Får se vad vi kommer fram till...


Igårkväll kom min lilla abyhane KizBaz Loud and Clear hem ifrån Vickan. Han har bott där hos henne sen Sollentuna utsätllningen då hon hjälpte mig ställa ut honom. Tack så mycket för all hjälp Vickan, både med utställandet och med att fixa honom hem till mig!!!!!! :D


Nu ska jag ta ut Ebba, IGEN, då hon precis hävde i sig massor med vatten! Att hon inte kunde ha gjort det innan vi gick ut. :P

 
 
Angelika

Angelika

15 januari 2008 16:19

Ja ibland gäller det att tänka längre än hjärtat... Fast det är svårt att ta det där beslutet. Hoppas att det går bra hos veterinären nu!
Kram

http://narnias.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jennifer

15 januari 2008 17:42

Ja, det är just det där beslutet som är så svårt! Har altid lika svårt för att välja när det är dags att avsluta ett djurs liv... Hittils har det bara röts sig om smådjur för mig, så om det blir avlivning ikväll är det första gången jag väljer att ta bort ett ltie större djur...
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 21 juni 2011 23:45


Jag är en periodare. Det har jag alltid varit och kommer så att förbli. Jag ger allt eller inget. Det gäller alltifrån träning till bloggning. Och idag när jag och Carro tog oss en joggingtur så tänkte jag, ähh, what the hell - jag kör igång bloggand...

Av Jennifer - 19 maj 2011 22:30


Fick veta idag att ha en åsikt är detsamma som att ta sig ton. Vara uppkäftig. Jaha - så det alltså så det går till i  t.ex. politiken då? Reinfeldt tar sig ton när han har en åsikt. Herr Borg är tydligen också uppkäftig när han står för det han tyck...

Av Jennifer - 18 maj 2011 23:15


Vill ha knallröda läppar ala' Marilyn Monroe! Tycker det är huuuur snyggt som helst! Klassiskt och sexigt. Jag borde ju passa i rött med tanke på mitt mörka hår och ljusa hy. Brukar få höra att jag har "Snövit hy". Lär banne mig ta och köpa ett rött ...

Av Jennifer - 18 maj 2011 22:00


På Niklas alldeles egna initiativ så har vi idag käkat lunch med våra mödrar. Helt otroligt! Sen tog vi varandra i kragarna och städade hemmet. Man kan vällan minst sagt säga att det var välbehövt. Jag slängde i några maskiner med tvätt dessutom så n...

Av Jennifer - 17 maj 2011 22:30


Känner sig rätt sliten efter två jobbiga dagar på arbetet. Ibland tär det på en att arbeta inom psykiatrin. Man vet aldrig vad som hända skall... SÅ det kändes inte mer än rätt att ta sig en powerwalk tillsammans med Carro direkt efter jobbet idag! T...

Presentation


Välkommen till min blogg där jag skriver om allt som rör sig i mitt kaosartade huvud! Här beskrivs mina känslor, tankar, funderingar, vardagen och min kamp mot självförverkligande.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards